Als een mobo flashen is mislukt, hangt het dan van de chipset en/of bios type af om hem zelf te kunnen recoveren? (bv. met floppy)
Ja meestal wel, hangt wel van de fabrikant af.
De goede merken, ik praat over Asus, msi, Abit enz. Hebben daar meestal wel een soort recovery disk voor
je kan m natuurlijk ook terugsturen naar de fabrikant en schijnheilig zeggen dat ie ermee kapte.
Als de garantie er nog op zit natuurlijk
De goede merken, ik praat over Asus, msi, Abit enz. Hebben daar meestal wel een soort recovery disk voor
je kan m natuurlijk ook terugsturen naar de fabrikant en schijnheilig zeggen dat ie ermee kapte.
Als de garantie er nog op zit natuurlijk
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Verwijderd
Een recoverydisk lijkt mij vrij zinloos als je niet meer kunt booten.
Enige opties zijn dan nof Hotflashen of nieuwe bios-chip aanvragen. Of gehele mainbord terugsturen.
Enige opties zijn dan nof Hotflashen of nieuwe bios-chip aanvragen. Of gehele mainbord terugsturen.
Verwijderd
D''r is toch ook zo''n truuk met een oud pci videokaartje?
Daarmee zou je dan in DOS kunnen komen en opnieuw flashen. Hoe het precies zit weet ik ook niet, nog nooit gedaan.
Daarmee zou je dan in DOS kunnen komen en opnieuw flashen. Hoe het precies zit weet ik ook niet, nog nooit gedaan.
Lemmeb, het schijnt dat het met een ISA videokaartje kan ja. Maarja, die moet je dan nog wel ergens hebben liggen...
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
En jij hebt een goed lopende zinOp maandag 07 mei 2001 14:18 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Geen ik snap reet van ene wat zegt jij.
And The Only One
Verwijderd
Op http://www.aopen.nl/tech/download/mbbios/mbflash.htm staat dat het eventueel ook met een PCI videokaartje kan. Ik dacht al dat ik het ergens gelezen had...
Ik wil het vooral weten voor een Abit moederbord
te koop PCI videokaartje
krom maar waanzinnig lekker
Verwijderd
als je zo''n zelfde mobo heb via hot swapen flashen. anders moet je een nieuw eprometje bestellen. een beetje computer reparatie bedrijf heeft wel een eeprom programmer staan en die kunnen het er ook in flashen. dat gaat sneller dan bestellen.
Pagina: 1