Toon posts:

[BC3] Welk mobo voor AMD K6 II 450?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort een oude 133 Mhz gaan opknappen. Ik wil er een AMD k6 450 in zetten (heb ik nog over) en een nieuw bordje. Welk goedkoop bordje kunnen jullie mij adviseren?
Thx!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dan moet je wel goed zoeken, want die dingen worden niet meer gemaakt volgens mij. Ik zou dan een mobo nemen met een VIA chipset die zijn wat sneller dan de ALI dingen (bij socket 7 dan)

Is het geen ATX kast??? Anders zou ik zeggen gooi er een duron in, is in iedergeval sneller en niet duurder...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is een ATX kast. Een Duron is een mogelijkheid maar die K6 II 450 heb ik nog in de kast liggen. Thx voor de reactie

• BC3 Victim
A-ha....

Dan zou je op martkplaats.nl kijken of ze daar nog wat hebben. Of bij de computer boer om de hoek of die er nog een of twee heeft liggen. Ik zelf ben altijd in voor AOpen, zijn beste dingen.

Maar als je er een kan vinden met 1 of 2 MB Cache is het natuurlijk sneller dan zo''n standard ding met 512 Kb.

Ik zelf heb een ATX mobo van DFI of MSI (een van die twee) voor een K6 2-500, en dat ding heeft 2MB cache. Is dus lekker snel.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ali is sneller dan VIA MVP3....

• BC3 Victim
Ook bij socket 7???

Ik ben net bij de pc boer om de hoek geweest (modem halen) daar hadden ze nog een socket 7 mobo liggen met een ali chipset.

Verwijderd

Ik denk dat je alleen nog een Gigabyte 5AX (iets in die trend) kan krijgen voor je SS7. Ik bedoel deze zie je overal nog als ze een SS7 bordje aanbieden. Inderdaad het is een goed bordje. Ik gebruik hem zelf ook voor m''n K6-300@330.

Als je wat meer geld over hebt kan je beter een duron of een celly kopen. (net wat je wilt natuurlijk)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een SS7 bordje moet je alleen maar tweedehands voor weinig kopen. Bij wat hogere aanschafprijs loont het niet meer, kan je beter een keer stappen cancellen en met het uitgespaarde bedrag iets bij de tijds kopen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Oudere borden als de Abit TX5 rulen echt wel... Snelle geheugeninterface en supersouthbridge, veel beter dan de MVP3. Ik heb er eentje in mijn servertje zitten. Heeft ook ondersteuning voor AMD K6/2 en K6/3. Jammergenoeg heeft dat TX geval een cacheable area van 64MB, zodat je met een K6/2 er niet veel aan hebt met veel geheugen.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 17:36 schreef Wekkel het volgende:
Een SS7 bordje moet je alleen maar tweedehands voor weinig kopen. Bij wat hogere aanschafprijs loont het niet meer, kan je beter een keer stappen cancellen en met het uitgespaarde bedrag iets bij de tijds kopen.
Helemaal mee eens!

En verder kan ik je de ASUS P5a aanbevelen:

Die heeft UDMA33, USB, AGP en ATX 1.1 ondersteuning.

Je kan ''m goed overklokken: Hij kan namelijk tot een FSB van 120 Mhz ingesteld worden en doordat het I/O voltage van 3,3 volt tot 3,7 in stapjes van 0,1 volt opgehoogd kan worden, kan je dat vaak ook nog halen (mits je geheugen en AGP/IDE kaarten de hogere bussnelheid ook aankunnen).

Verder ondersteunt hij een Vcore van 2,0 volt zodat je er zelfs nog een K6-2+ of K6-3+ op kunt prikken.

En de nieuwste bios (1.10a) heeft er zelfs nog voor gezorgd dat hij geen 32 gigabyte barriere meer heeft! Dat vond ik echt klasse van ASUS, want voor zo''n oud moederbord (1998) toch nog zo''n support... En ik heb er nu dus zonder problemen een 45 gig, 7200 toeren hd aan hangen. En UDMA bleek ook nog net genoeg te zijn voor die hd, want de hd haalt 30 mb per seconde en UDMA/33 kan 33 mb per seconde aan :)

Verder ook geen enkel jaar 2000 probleem gehad.. USB en AGP werken perfect.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja ja, ik koop ook al jaren Asus vanwege beresupport. Ik verbaas me nog telkens wat het beestje presteert als ik op mijn bejaarde K6-2 ga rammen bij mijn vriendin.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
30MB/s uit UDMA/33? Zie dat maar eens uit een VIA ATA33 southbridge te persen, lukt je niet...

Hmm, is Ali dus toch wel goed...

Verwijderd

Asus P5A, zijn nog steeds te koop.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb een K6-450 draaien op een Asus P55T2P4. Loopt perfect. Omdat dat een echt _oud_ bordje is zou je er missschien goedkoop 2ehands aan kunnen komen?

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 20:47 schreef Fl3xx het volgende:
Asus P5A, zijn nog steeds te koop.
IDD, ik heb er zelf eentje gehad, eerst eentje met een 233 erop, daarna een AMD K6-2 500... alleen ik had een verrot geheugenpad (steeds CRC-errors :()

Maar bij mijn broertje (ook AMD K6-2 500 met dit plankje) doet ie het nog steeds perfect.

Ik zoek eigenlijk ook nog een leuk en goedkoop (S)S7 plankje voor die 233 voor mijn zusje... iemand??? ff mailen of over ICQ.

Verwijderd

Welk moederbord?
Hier uit mijn ervaring:

ASUS txp4-x (6x75Mhz) gewoon socket 7''tje
Hier moest mijn p233mmx ruimen voor een k6-2 400@500
Aopen AX59PRO (100Mhz VIA chipset)
Deze heb ik nu, lekker stabiel bordje maar weinig overclockmogelijkheden

ASUS P5a (heeft meer overclock mogelijkheden)
Misschien binnenkort als extra.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 20:59 schreef [Mike] het volgende:

Ik zoek eigenlijk ook nog een leuk en goedkoop (S)S7 plankje voor die 233 voor mijn zusje... iemand??? ff mailen of over ICQ.
Shit, net verkocht:
ASUS txp4-x

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor jullie tips. Wat voor een type geheugen heb je voor die SS7 (ASUS P5A/TXP4-X en Gigabyte 5AX) nodig? Is dat nog EDO?

• BC3 Victim
Meestal Dimmetjes 100 Mhz kan ook 133 in, maar heb je niet zo veel aan. Simmetje passen er niet in, een k6-450 is 100 Mhz en simmetjes zijn maar 66.

Verwijderd

asus p5a/p5b... ondersteunen eigenlijk alle Socket7 processors, dimm/simm, udma33, agp, atx etc.etc.

Verwijderd

Maar volgens mij is die Gigabyte een AT moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Pffffff.....gezocht en gezocht...nergens meer zo''n Asus txp4-x, P5 A of P 5 A-B te koop. Weet iemand waar ik nog zo''n bordje , nieuw of gebruikt, kan kopen?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
mijn mobo is ook best stabiel enzo...at lay-out, maar met atx aansluiting (heb zo''n mooie hq08 kast...) alleen kun je er niet echt fsb mee oc''en

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• BC3 Victim
Heb hier zelf nog een MSI 5169 in een routertje draaien en draait perfect. Is weliswaar een ALI chipset, maar nooit problemen mee gehad, ook niet met een TNT2 en later een geforce (wat altijd een hekel punt was voor socket7 mobo''s.

Verwijderd

Heb hier een K6-2 500 op een Asus P5A met bios 1010 beta 001, met een tnt2 m64 :( en 192mb ram.
Draait superstabiel, alleen je moet met win9x die ali agp drivers steeds installeren voordat je die tnt installed, en de ali ide drivers zodat hij ook met dma werkt.
Draai nou win 2k, die heeft al die shit al.
Pagina: 1