[BC3] P4 en Sissoft Sandra

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Afgelopen zaterdag kwamen er 2 mannetjes van Intel op m''n werk langs om een Pentium 4 ''indoctrinatie'' training te geven.

Op een gegeven moment kwamen ze met benchmarks op de proppen, uiteraard zonder vergelijk van de AMD Athlon.

Toen ik vroeg waarom de Athlon zoveel beter scoort in benchmarks als Sissoft sandra kreeg ik als antwoord: '' Omdat de hele benchmark van sissoft in het cache geheugen van de P4 past en derhalve niet goed benut kan worden ''. Ben er verder niet op ingegaan maar volgens mij is dat absolute bull-poep.

Correct me if I''m wrong.

Op zich ben ik trouwens wel redelijk optimistisch over het concept van de P4, is nl. goed schaalbaar -> tot 20 Ghz werd mij verteld, en dat schept toch voldoende ruimte voor de toekomst.

Zeker omdat de consument alleen maar naar het aantal Mhz''en kijkt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 11:32 schreef Majestic het volgende:Toen ik vroeg waarom de Athlon zoveel beter scoort in benchmarks als Sissoft sandra kreeg ik als antwoord: '' Omdat de hele benchmark van sissoft in het cache geheugen van de P4 past en derhalve niet goed benut kan worden ''. Ben er verder niet op ingegaan maar volgens mij is dat absolute bull-poep.
Uh.. als de P4 ''t toch in de cache laadt... dan zou ''t toch alleen maar sneller moeten zijn :?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmm, als Intel de cache verwijdert van de p4, gaan ze dus waarschijnlijk sneller :?

* Delerium denkt dat intel beter dat soort mannetjes kan vewijderen.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Daarom ben ik er verder ook niet op ingegaan op dat moment..

Verder wist ie te vertellen dat er in q4 2001 een 845 chipset op de markt komt met ondersteuning voor SDRAM. Geen nieuws op zich.. toch wel interessant.

Ook is het op dit moment goedkoper om een 1.4 Ghz P4 te produceren dan een 1 Ghz P3.

Ik zal dat mannetje nog eens mailen, k''heb nl. z''n email adres en 06 ;)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.