Toon posts:

[BC3] snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is de snelheid zo belangrijk voor cpu''s, ik denk dat de meest gamers en tekstverwerkers, internetters genoeg hebben aan een Pentium III 500 Mhz en een Geforge MX, of zit ik dan verkeerd !!!!!!! Waarom is die snelheid zo belangrijk !!!!!!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Waarom heb jij 384 MB intern?? het is gewoon leuk om een steeds snellere en up-to-date pc te hebben, En omdat je dan niet in één keer een nieuwe pc moet kopen.

Daarom kopen de meeste mensen een snellere pc....

Verwijderd

tja... Een pIII - 500 klinkt voor mij als een typemachine.

Waarom ik zo''n beest van een machinen heb? Simpel, omdat ik de nieuwste spelletjes wil spelen en niet zomaar spelen, nee, gelijk in de hoogste resolutie en alle toeters en bellen aan. Nou, een 500 mhz trekt dat niet hoor...

Mensen vragen me ook weleens waarom ik een rally auto heb (zie usericon), simpel... ik wil harder en een hoop aandacht trekken als ik voorbij een bushalte scheur en al dat veevoer me staat na te kijken :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je hebt eigenlijk gelijk. Een P3 500 is voldoen voor sommige mensen. Voor mij niet echt. Ik bewerk video''s op de PC en wil niet echt met 500 meg, dus is die van mij wat zwaarder>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 09:36
In principe klopt de stelling wel, een PIII 500 met 1024 mB intern gehuegen zal iets "sneller" zijn, dan een PIII 1 GHZ met 64 mB. Intern geheugen is vaak meer een bottleneck, dan de CPU. Maar ook is het inderdaad leuk, om te prutsen, en langzaam je systeem steeds meer iets uit te breiden, zodat ie sneller word. Je tweakt, en wilt snel, of je neemt genoegen met een 500 Mhz bijv. Ieder zijn heug en zijn meug :)

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Omdat je/mijn eisen steeds hoger worden.
Bijvoorbeeld: nieuwe versie Photoshop heeft meer geheugen nodig. Je koopt een grotere monitor waardoor je games ook weer op een hogere resolutie kunt draaien wat meer capaciteit vergt.
Het zijn voornamelijk de games die ervoor zorgen dat men sneller gaat/moet.

Tja en die Ghz-barriere doorbreken is toch wel aardig >:) (op naar de 2 Ghz etc.).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn server pc aan mijn netwerk thuis is een PII 450mhz met 128MB ram, en daar ben ik zeker tevreden mee als ik met een kennis eens een spel tegen speel via het netwerk valt het wel mee, dan speelt die kennis wel op die 450 en ik op me PIII 850 256MB ram, GF2(ASUS);)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

als je maar boven de 700 zit weet je zeker dat je wat minder gekloot krijgt met de meeste spellen

fatsoenlijk video kaart is heel belangrijk en redelij hoeveelheid RAM is ook aan te raden

ik heb zelf een redelijk gemiddeld systeem zie sig

ben er dik tevreden mee hoor

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

op een p3 500 met gf2 mx kon ik heel goed mee gamen

maarja dit is natuurlijk wel gaver en alles draait toch weer stukken beter :)

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 09:12

spok9

Groen...

Je koopt nieuwe hardware omdat altijd alles gewoon zo soepel mogelijk moet draaien. En spelen wil je natuurlijk draaien in de hoogst mogelijke resolutie enzo, en dat vergt wat van je pc.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13

Hoicks

Techno!

Ik kan me nog herinneren dat ik supergoed moest opletten bij het kopen van cd-roms of ik wel de specs ervoor had, nu hoeft dat gelukkig nie meer.

Verwijderd

Topicstarter
Best wel leuk dat ik deze topic verzonnen heb, mijn conclusie tot nu toe is go with the flow en sneller klinkt beter ! Terwijl iedereen boven de 500 Mhz wel tevreden is met zijn systeem !! (8>

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
de reden is: de mens in een prestatie gericht iets, altijd sneller willen zijn dan anderen (kijk maar eens rond hoe graag mensen pronken met hun nieuwe pc, auto,...)

en het is altijd handig om een beetje over te hebben... >:)

Verwijderd

Dóh, de toekomst:? Dan wil je dus ook nog wel ff met je systeempje wat kunnen doen... :*

Verwijderd

snelheid is vooral nodig om te kunnen patsen. verder is het eigen smaak/eis. wat wil je van een spel? moet het echt alles kunnen wat er in zit, of is je dat die 3 a 4 duizend piek in het jaar niet waard (of nog meer natuurlijk)
Pagina: 1