[BC3] K6III+ & Online gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Ik heb een pc''tje met de volgende spec''s

K6III+@550
Aopen 59PRO
128MB, CAS2 (handmatig gezet)
TNT2 Pro 32mb.

Ik speel hiermee veel online TeamFortress Classic. Alleen het super irritante is dat de FPS ontzettend schommelt van 5 fps tot 60 fps.

Vooral als er veel dingen gebeuren, duel & explosies, loopt hij als dikke stroop :(:(.

Mijn vraag is: Is dit nou puur CPU of kan het ook aan andere dingen liggen.

Ik gebruik voor die TNT2pro detonator 5.32.
want heb ik de hogere versie gebruikt (6xx >) maar dat deed het niet beter.

Wie o Wie weet er nog een handige TWEAK.

Thanks

www.tradealliance.nl

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
> "Vooral als er veel dingen gebeuren"

CPU lijkt mij...

kan die 3+ CPU niet gewoon op 600Mhz draaien?
(2x instellen op mobo, dat wordt herkend als 6x door de AMD)
niet dat 50Mhz zoveel is, maar goed...

Ook zou je Powertweak kunnen proberen om bij die instellingen te komen waar je met de bios niet bijkomt. Die + zou juist beter moeten draaien, heb je vergelijkingsmateriaal met hetzelfde spel op een ander K6-2/3 systeem?

Ik heb zelf een K6-2+ 550@600, maar heb het betreffende spel niet, helaas...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Op maandag 07 mei 2001 08:54 schreef Ridge het volgende:
Wie o Wie weet er nog een handige TWEAK.
640x480?

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik speel altijd op 800x600 en det moet kunnen volgens mij.

Helaas kan die k6 niet op :( 600 (komt door de cache denk)

waar kan je die PowerTweak downen???

www.tradealliance.nl

Verwijderd

tnt overclocken, detonator drivers vernieuwen, dx 8.1, Vsync uitzetten, emmmmm fps_max 99 intypen in je console(--> dat laatste helpt je niet echt, maar is wel leuk)

• BC3 Victim
Ik had een k6-2 500 en draaide Quake III Arena op 1280 x 1024 x 32, vloeiend >:) met een Gforce MX2. Die geforce scheelt een hoop. Op een Athlon 800 met een TNT 2 pro draait Quake maar op 1024 x 786 x 16.

Goede GPU scheelt!!!! Kost maar rond de 200,- piek.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Maar zijn die nieuwe detonators niet geschikt voor alleen Geforce achtige kaarten ipv TNT2 ??

www.tradealliance.nl

• BC3 Victim
De nieuwere Detonator serie is inderdaad geoptimaliseerd voor de Geforce2/3 serie...

Ik geloof dat TNT support er nog wel inzit, maar dat je beter andere kon gebruiken...

(ik ben Geforce2MX gebruiker, geen TNT kenner)

Jammer dat die 600Mhz niet pakt... is het een K6-III+ 500Mhz ori? want ik ken geen 550 die niet op 600 wil. overigens zegt de Biosmelding niks. Het gaat erom of je in Windows stabiel kan werken, en een hogere CPU snelheid hebt met bijvoorbeeld benchmarks zoals SciSoft Sandra etc. Je zou het voltage omhoog kunnen gooien van 2.0 naar 2.1 of 2.2Volt... hoger als 2.4 zou ik niet gaan, liever zo laag mogelijk en stabiel, want meer volt = meer hitte

Kijk ff of je een nieuwere driver voor Ali/Via kan downloaden, dat wil ook vaak schelen.

Powertweak: http://www.powertweak.com/
crack: http://kickme.to/freestyle

• BC3 Victim
Als je hem wil oc''en moet er wel een goede koeling op, want die k6-serie wordt erg heet...

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
is dit bij online of als je alleen speelt? Want je hebt het daar niet over in je tekst. Het kan zijn dat bij online gamen je snelheid niet goed genoeg is waardoor het langer duurt waardoor alle info er is = drop frames

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 10:02 schreef Roman het volgende:
Als je hem wil oc''en moet er wel een goede koeling op, want die k6-serie wordt erg heet...
Behalve de + serie, want die zijn ontworpen voor in laptops...

AMD K6-II+ 550@600-2.0V 35''C CPU@ROOM 22''C

ff gekeken op andere PC:

AMD K6-II (geen +) 350@500-2.1V 50''C CPU@ROOM 22''C

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Het is een K6III+ 450

Ik heb de voltage tot 2,4 geprobeerd :( NOGO en flink gestoeid met de FPS e.d. NOGO windows doet tie goed alleen als je maar iets doet met 3d CRASH :(. (3dmark klapt er al gelijk uit).

UUh dat Aopen board is een via sjipset ipv ali (toch bedankt voor de tip).

Nee het is bij Online Gaming (met Chello)

www.tradealliance.nl

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm Ali bord en TNT2 zijn niet echt vriendjes van elkaar. Bovendien lust een TNT2 wel wat meer CPU power.

Ali AGP driver in ieder geval even halen http://www.ali.com.tw

• BC3 Victim
Misschien is je verbinding naar je ISP traag.

• BC3 Victim
Hmmm Ali bord en TNT2 zijn niet echt vriendjes van elkaar
zeg maar gerust:
Socket7 en NVidia...

Tsja, als het ECHT alleen maar online is, dan is je verbinding misschien te haperig. Tegen de tijd dat de PC weer nieuwe info binnenkrijgt, moet hij dat snel berekenen en renderen, en staat vervolgens weer te wachten op die slome verbinding...

Dat zou schokkerigheid verklaren, zolang het alleen online is. Als je modem/netwerk lampjes hebt, zou je dan bij een ''freeze'' kunnen zien dat er geen informatie via het modem/netwerk binnenkomt...

Ook zou je je TCP instellingen kunnen tweaken, bijvoorbeeld door de TCP package size te verlagen zodat er meerdere kleine pakketjes verzonden/onvangen worden ipv met horten alleen grote.

En als het dan nog blijft... tsja... nieuwe provider?

Die PowerTweak doet overigens alleen Chipset/CPU/Videokaart/PCI en bemoeit zich niet veel met modems/netwerken (alleen wat betreft latency instellingen van PCI slots etc)

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik ga het nog keer zeggen :) Dat board heeft een VIA chipset ipv ALI :Z.

Het is niet het i-net of iets dergelijks want er staat een Duron systeem naast en die heeft nergens last van. Speelt dus vloeiend.

Die K6 stort gewoon in als er een bom ontploft of je gaat een duel in

www.tradealliance.nl

• BC3 Victim
Mijn TNT draait op mijn K6-2 goed, hoor... okee Gforce is beter, maar die had je toen nog niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Viper2 + Socket7 RULEZ

Volgens mij is S3 de enige die nog wat pit uit een Socket7 bord met VIA chipset kan halen...

• BC3 Victim
Ruil voor de gein eens de videokaart om uit je Duron systeem.... Dan weten we het zeker.

Ook wil socket7 met AGP op 2x wel eens vreemd doen, probeer AGP 1x eens, misschien dat het dan vloeiender loopt...

Maar ik blijf toch denken dat de CPU de bottleneck is in jouw systeem/voorbeeld. K6 is nou eenmaal nu het einde van de lijn wat betreft game gebeuren. Als het inderdaad de CPU is, dan zou die Powertweak nog wel de laatste endjes kunnen bijtrekken/gladstrijken.

En dat die CPU niet hoger kan, dat zou kunnen, de eerdere series waren niet al te best van die K6 mobile III+ (en ik kan de mijne niet hoger dan 600 testen, want een socket7 kent geen multiplier hoger als 6x, maar ik schat dat ik ook op de grens zit...633 misschien kunnen, maarja fsb omlaag is een doodzonde)

• _JGC_
112x5,5 zou moeten kunnen, maar de mijne verrekt het op die snelheid...

6x100 lukt wel, maar niet stabiel

Verwijderd

hij verrekt het hier ook om op 600 te gaan. (gelijk 3d crashes en na een tijdje kernel errors). toch heel vaag want op 550 loopt ie vlekkeloos .... ik heb btw een ali chipset.
Maar jgc wat haal jij met 3dmark?, want ik zit meestal rond de 2000 met mn non-oc''d v3 3000. vroeg me nog eens af of dat veel scheelde met zo''n savage kaartje..
(3d mark 2000 bench is uitgevoerd op 1024x768x24 met triple buffer agp2x.

Verwijderd

6x 100 gaat niet lukken.

Want de Aopen ax59pro heeft maar een max multiplier van 5,5.

Als ik ''m op 2x zet dan start hij niet eens.

Zie mijn specs.

Oja 5,5 x112 post tot windows. daarna loopt hij vast. Dit is GEEN warmte probleem want op 2x112 post hij ook niet.
Ik denk dat het VIA chipset de fsb van 112/124 niet aankan.

Verwijderd

ik heb een AMD K6-III+ 450@400 op een ASUS P55T2P4 met een Voodoo2 bordje en 80MB fast-page memory. Ik speel veel CounterStrike (zelfde half-life engine als fortress) online en heb nooit problemen.

FPS gaat nooit onder de 20.(70 is zowat maximum dat ie renderd) Zelfs als we met 18 man aan''t HE-grenaden zijn :)

Ik gebruik wel een andere OpenGL wrapper (WickedGL - weet niet of dit voodoo-only is). Ik heb geleerd best van DX af te blijven voor mijn oud systeem en zoveel mogelijk OpenGL of Glide te gebruiken, wat de performantie ten goede komt. (ik speel alles zowat in 800x600)

Nu weet ik wel dat je TNTpro hebt. Wie weet zijn er speciale half-life OpenGL wrappers die de TNT extra boost geven.

Je heb een veel beter systeem als mij en dat je soms 5 fps krijgt is wel dik zuigen :(

Ik hoop dat je iets vindt dat je TNT beter kan aansturen dan de standaard opengl drivers, want de K6+ is niet echt zo''n slechte CPU vind ik.

suc6 8-)

Verwijderd

Een K6 is echt zoooooooo triest voor spellen. Een celeron op dezelfde snelheid is zowat 2 keer zo snel..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan meer dan prima UT''en op 800 bij 600, Asus P5a, G400 16 Mb, 96 Mb. 30 fps gemiddeld is prima om mee te gamen. K6-2 is oud, maar niet onbruikbaar..

• _JGC_
Savage4 + onderstaande config = 1619 3DMarks
onderstaande config = 2100 3DMarks

Lijkt me ongeveer max, aangezien die Viper2 op een duron 1GHz 2000 puntjes meer haalt :P

UT draait hier op de Savage4 gewoon soepel op 1024x768x32 S3TC en op de Viper2 wil ie nog wel 2 stappen hoger (maar ik niet)

Verwijderd

Ik zit met m''n K6-2 500 / 192 mb / tnt2 m64 / det. 6.67 / win 2k, altijd tussen de 20 en 60 fps(in UT, CS/HL en Q3/Q2/Q1), heel soms zakt hij onder de 10.
Ik speel bijna alles op 640*480 16bits kleuren.

Ik haal in 3dmark 2000 bij 1024*768*16bits: 1176

• _JGC_
Ik heb een tijd geleden ook een TNT2 kaartje gebenched op dit systeem:

AMD K6/2-500
DFI P5BV3+ (mijn oude :P)
64MB SDRAM @ 66MHz (uch, kan niet meer bij die jumper)
TNT2 Vanta 8MB

Ding gaf op de standaardbench zo''n 1000 puntjes. Lekker overclocken kon ie ook: 140/140 ging ie zonder problemen, dat met 10ns geheugen en passieve koeling...

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 14:16 schreef _JGC_ het volgende:
Savage4 + onderstaande config = 1619 3DMarks
onderstaande config = 2100 3DMarks

Lijkt me ongeveer max, aangezien die Viper2 op een duron 1GHz 2000 puntjes meer haalt :P

UT draait hier op de Savage4 gewoon soepel op 1024x768x32 S3TC en op de Viper2 wil ie nog wel 2 stappen hoger (maar ik niet)
ok niet echt de moeite voor mij dus ... 100 puntjes meer.... ut loopt hier ook prima heb alleen geen dxtc maar dat boeit niet zoveel,komt wel als ik mn andere pc een v5 geef.. (de v3 hou ik erin om de tv-out).
Die geforce kaarten lijkt me gewoon niks ...hoe zit het nou halen jullie dikke fps meer dan ons met viper''s en v''s of alleen een dikkere 3dmark.. (laatste lijkt me waarschijnlijk. of accelereert die gpu nog veel waar de cpu lackt?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Via chipset kan prima een FSB van 112 aan, daar loopt de mijne nl. ook zeer stabiel op. Het ligt meer aan je geheugen en je pci/agp kaarten want die ben je dan ook tegelijkertijd aan het overclocken.
Ik speel zelf regelmatig Venom en Project IGI en beiden draaien soepel op 1024x768 en 16-bits. Vooral venom speel ik veel online en dat draait prima. Het lijkt me dus sterk dat het aan je videokaart ligt, het is waarschijnlijk eerder driver gerelateerd.
Ik krijg deze week een Kyro(1) zodat ik hopelijk deze spellen in 32bits resolutie kan spelen. Zal de komende week
wat benchmarks posten. Als je Venom wilt downloaden (waanzinnige graphics!), surf naar http://www.venom3d.com
Voor meer info over K6-2/3(+) processoren kijk eens op: http://www.amdzone.com/forum/categories.cfm?catid=13

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik zal zo''n opengl wrapper eens proberen misschien dat dat tot iets moois kan leiden :).

MMM sjit ga toch niet werken denk ik omdat
Halflife geen glide is maar puur opengl :(.

maar zal toch ff kijken ;)

mm laat maar: /quote wicked3d.com
WickedGL is an enhanced miniGL support for boards based on 3dfx Voodoo2/3/4/5, and Voodoo Banshee chipsets :(

www.tradealliance.nl

• Faico
  • Laatst online: 13-12-2025
Ok, dat 70 fps overdrijf ik een beetje... is alleen in bepaalde maps... maar verder eerlijk : ik draai overal tussen de 50 en 60 fps en in sterke gevallen daalt tie naar 35/40 fps.

• _JGC_
Voor de S3 Savage3D en Savage4 was MiniGL puur een wrapper naar Metal (de tegenhanger van S3 voor glide, is gewoon de taal van de kaart). Zal 3DFX MiniGL wel een wrapper naar Glide zijn...

Over VIA MVP3 en 112MHz FSB: De mijne kan met gemak 124MHz aan, mits ik het L3 cachegeheugen uitzet. De 1MB cache op mijn mobo kan nml alleen tot 100MHz. Wel wat karig voor 4ns cache en 8ns tag.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:25 schreef bogaards het volgende:
De Via chipset kan prima een FSB van 112 aan, daar loopt de mijne nl. ook zeer stabiel op. Het ligt meer aan je geheugen en je pci/agp kaarten want die ben je dan ook tegelijkertijd aan het overclocken.
Ik speel zelf regelmatig Venom en Project IGI en beiden draaien soepel op 1024x768 en 16-bits. Vooral venom speel ik veel online en dat draait prima. Het lijkt me dus sterk dat het aan je videokaart ligt, het is waarschijnlijk eerder driver gerelateerd.
Ik krijg deze week een Kyro(1) zodat ik hopelijk deze spellen in 32bits resolutie kan spelen. Zal de komende week
wat benchmarks posten. Als je Venom wilt downloaden (waanzinnige graphics!), surf naar http://www.venom3d.com
Voor meer info over K6-2/3(+) processoren kijk eens op: http://www.amdzone.com/forum/categories.cfm?catid=13
wowie dat venom ziet er heel gelikt uit... ik zie op de site een demo staan.. maar iik begrijp dat jij het hele spel al hebt?

• Faico
  • Laatst online: 13-12-2025
Nou ik speel TFC ook, Counter-Strike en andere HL mods ook wel vaak en ik heb een oude AMD K6 2 450 mhz + 128 MB Ram + Creative Voodoo II 12 MB en ik loop hiero gemiddeld iets meer dan 50 fps (combat included) @ 800x600 en gewoon buiten combat draai ik bijna overal over de 70 fps en ik heb een 56k modem. En dat de Celeron bijna 2x zo snel is klopt geen f*ck van, want een buurjongen van mij heeft een Celeron @ 400 mhz en draait veel minder fps dan mij (heeft wel een Viper 770 32MB). Dus het kan veel sneller d8 ik zo.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 21:07 schreef Faico het volgende:
Nou ik speel TFC ook, Counter-Strike en andere HL mods ook wel vaak en ik heb een oude AMD K6 2 450 mhz + 128 MB Ram + Creative Voodoo II 12 MB en ik loop hiero gemiddeld iets meer dan 50 fps (combat included) @ 800x600 en gewoon buiten combat draai ik bijna overal over de 70 fps en ik heb een 56k modem. En dat de Celeron bijna 2x zo snel is klopt geen f*ck van, want een buurjongen van mij heeft een Celeron @ 400 mhz en draait veel minder fps dan mij (heeft wel een Viper 770 32MB). Dus het kan veel sneller d8 ik zo.
yeeeeeeaaah right de dikste bullshit... screens willen we zien! geen sterke verhalen!

• Ramon
  • Laatst online: 21:51
weet iemand toevallig of ik mijn PC-Chips M577 ook kan overklokken dmv FSB?

staat niet beschreven in de handleiding... :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
Wat voor kleurdiepte heb je''m op staan? Indien 32 bits, zet dit eens terug naar 16 bits.

• BC3 Victim
Eehh een K6-2 (of 3) hebben max een agp-2 poort dus als je een TNT heb komt ie nooit tot zijn max snelheid. Kijk een op www.entechtaiwan.com voor het progje powerstrip. Ook kan je kijken of je wat extra geheugen kan dumpen in dat ding (ali chipsets zijn bijzonder traag in swappen) en anders toch maar een g-force kopen he. (PS mijn K6-2 300@360 haalde wel mooi 3500 punten op 3dmark met 64Mb en AGP-1x).

Verder kan je nog ff kijken of je wel de goeie mobo drivers hebt want die TNT die pikt niet alles volgens mij. (ofwel moet sneller kunnen)

Verwijderd

Spijtig dat die wickedGL niet gaat op jouw systeem.

Maar geef de moed niet op. Er zal wel een of ander TNT-only wrapper zijn dat voor halflife (en andere games) gemaakt is. Gewoon kwestie wat zoeken op''t net.

Verder kan ik je de volgende dingen nog aanraden (zul je waarschijnlijk zelf al gedaan hebben):
- nieuwere BIOS versie flashen. Zowel van moederbord als videokaart.
- kijken of er geen betere VIA drivers zijn. Wie weet hadden ze problemen met AGP performantie als een TNT pro wordt gebruikt.
- kijk eens op http://www.d128.com/ (is een riva128 site, maar ze zeggen in vele secties dat de info ook toepasbaar is op andere videokaarten)
- probeer eens betadrivers van nvidea (oude). Ik gebruik hier Voodoo2 beta drivers want die zijn vlugger dan de ''stabiele'' (merk geen fluit van stabiel/instabiel. Het loopt allemaal goed). En zijn ook nog eens 3DNow! optimized. (wat wil je nog meer hehe)
(kijk eens op http://www.amd.pl/swdev/hwdriver.html en probeer die eens. 3DNow! is misschien niet dé snelste instructieset, maar alle beetjes kunnen helpen in jouw geval denk ik en 3DNow! gebruiken ipv niet gebruiken, zal altijd wel een beetje snelheidswinst maken.)

ook volgende link is interessant (mits je een beetje naar beneden scrollt):
http://www.d128.com/archive/Jun99_1.html
(detonator tweaks ook even lezen)

Ik hoop dat je iets kunt vinden dat je systeem doet sneller lopen in de verhitte strijd. Niks zuigt zo erg als fps-drop naar 5 :(

(jouw PC heeft de symptomen van mijn P200MMX vroeger hehe)

Anders... kijk en vraag even rond of je van iemand zijn Voodoo2/3/4/5 kan kopen... It''ll KICK ass !

And whatever happens : stay 8-)

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 21:50 schreef Faico het volgende:
Ok, dat 70 fps overdrijf ik een beetje... is alleen in bepaalde maps... maar verder eerlijk : ik draai overal tussen de 50 en 60 fps en in sterke gevallen daalt tie naar 35/40 fps.
sorry maar jouw dieptepunt in cs ligt makkelijk lager dan 35 hoor! ik merk wel dat je niet kijkt op de situatie''s wanneer dit gebeurt. of je fps schat, en dit duidelijk onjuist doet.
of je moet die k6-2 van je hebben veranderd in een pentium 2 ofzo wil je dit lukken!

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:25 schreef bogaards het volgende:
Nou de mijne mooi niet hoor:

* Ik heb de nieuwste VIA 4in1 drivers.
* Alle pci kaarten kunnen tegen die bus want deze hebben met een ander moederbord (66Mhz) op 83Mhz gelopen. (=41Mhz bus !!!)
*Ik heb 133Mhz geheugen.

Wie weet hoe ik mijn systeem op 112 Mhz kan krijgen??????

• _JGC_
Zet eens de external cache uit, zien of het dan draait. Zo ja, dan ff de timing aanpassen.

Verwijderd

Is allang geprobeert.. :(

Werkt niet. Misschien wat oudere 4in1 drivers?

Welke versie''s gebruiken jullie...

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Ik heb ook wel eens gelezen op amdzone (gloof ik) dat de dat de geheugenbandbreedte van die Aopen59PRO niet super is :(. Ik weet niet of dit klopt.

Volgens mij gebruik ik 4.25a

www.tradealliance.nl

• bogaards
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 21:02 schreef kRiTz_C het volgende:

[..]

wowie dat venom ziet er heel gelikt uit... ik zie op de site een demo staan.. maar iik begrijp dat jij het hele spel al hebt?
Nop,

het ''hele'' spel is nog niet uit... De ontwikkelaars van Venom wachten nog steeds op een maatschappij die het voor hen wil uitbrengen. ik begrijp echt niet dat dit nog spel nog niet op de markt is. :?

• _JGC_
ff naar viahardware voor de 4way interleaving patch.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 16:35 schreef _JGC_ het volgende:
ff naar viahardware voor de 4way interleaving patch.
Wie ikke???

Wat doet dat:?:?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 16:26 schreef bogaards het volgende:

[..]

Nop,

het ''hele'' spel is nog niet uit... De ontwikkelaars van Venom wachten nog steeds op een maatschappij die het voor hen wil uitbrengen. ik begrijp echt niet dat dit nog spel nog niet op de markt is. :?
totally agreed, man dat zag er echt tof uit, speelt het goed op k6-3+ ?

• _JGC_
Op dinsdag 08 mei 2001 18:42 schreef MrK het volgende:

[..]

Wie ikke???

Wat doet dat:?:?
Ja, als je een VIA chipset hebt, dan jij...

Zoals de naam zegt: het zet 4way interleaving aan...

• Ridge

Ridge

Topicstarter
_JGC_

hoe presteert een Viper2 op een SS7 board tov een TNT2? beter? slechter?

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 13:52 schreef Wekkel het volgende:
Ik kan meer dan prima UT''en op 800 bij 600, Asus P5a, G400 16 Mb, 96 Mb. 30 fps gemiddeld is prima om mee te gamen. K6-2 is oud, maar niet onbruikbaar..
Hahahah 30fps ...kom nou..
Dan zal ik wel verwend zijn ofzo...maar met 30fps ga ik niet spelen...erger me er mateloos aan.. Onder de 60 moet het echt niet komen!...Gelukkig komt het dat ook niet :)

Verwijderd

Met die 4way interleaving patch heb ik 10% meer performance met de memory benchmark.

Mijn 3DMARK200 score is nu

1502 PUNTEN !!!

Zie specs.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Nostra, Die post van jouw slaat ook nergens op :(.

Maar iemand Viper2 een betere keuze dan TNT2?
voor een K6 systeem?

www.tradealliance.nl

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ondertussen draait het wel.....

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 21:22 schreef Tampie2000 het volgende:
weet iemand toevallig of ik mijn PC-Chips M577 ook kan overklokken dmv FSB?

staat niet beschreven in de handleiding... :(
PCChips staat bekend om zijn flodderige handleidingen, brakke chipsets en afwezige support...

PCChips Lottery M577 page:
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/

PCChips Lottery M577 Forum:
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142-bin/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=M5xx+-+Pentium+Boards&number=2&DaysPrune=&LastLogin=

• _JGC_
Op woensdag 09 mei 2001 08:36 schreef Ridge het volgende:
Nostra, Die post van jouw slaat ook nergens op :(.

Maar iemand Viper2 een betere keuze dan TNT2?
voor een K6 systeem?
Ik denk dat een Viper2 en een TNT2 aan elkaar gewaagd zijn op een K6. Viper2 heeft waardeloze TnL. Als je veel D3D speelt, zou ik gewoon je TNT2 opklokken en dat ding houden. Viper2 nieuw kopen voor 300 piek noem ik niet echt een upgrade voor je TNT2.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Die TNT2 wordt 99,9% voor opengl gebruikt.

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Socket7 + Nvidia is niet echt okee, vooral niet als je er meer in hebt dan een "oude" TNT... Kies liever voor de eerder genoemde Viper2 of een Voodoo3 AGP/PCI...

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 10:16 schreef lemon66 het volgende:
Socket7 + Nvidia is niet echt okee, vooral niet als je er meer in hebt dan een "oude" TNT... Kies liever voor de eerder genoemde Viper2 of een Voodoo3 AGP/PCI...
Echter het kan wel werken. Ik heb nu een Geforce2MX zitten in een Ali5 mobo met K6-II+... Zodra m''n nieuwe mobo/proc er is, gaat de Geforce2MX daarin...

1152 - 3DMark2001 / 2877 - 3DMark2000

• Ridge

Ridge

Topicstarter
mmm die Viper2 wordt intressant, alleen als ik zeker weer dat hij stukken beter loopt in openGL 800x600 16bbp TFC

www.tradealliance.nl

• _JGC_
Ik heb hier nog een Savage4, is de voorloper van de Viper2. Als je wilt weten hoe zo''n ding het gaat doen, neem je gewoon de framerate van dat ding en verdubbel je em...

Overigens zit er nog geen 300 puntjes verschil in 3D Mark 2000 tussen beide kaarten.
K*TBENCH!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
uuh hoe kan ik de framerate nemen als ik hem niet heb (savage4 dan :Z)

www.tradealliance.nl

• _JGC_
Hehe, misschien dat een van je vriendjes ooit ook zo''n miskoop heeft gedaan (of heb je geen vriendjes (die miskopen doen)?)

• Ridge

Ridge

Topicstarter
nope

ik heb nog een ouwe banshee maar dat is helaas nix :(

www.tradealliance.nl

• _JGC_
In UT is die Savage4 de helft sneller in 32bit als die banshee in 16bit.

• qrazi
  • Laatst online: 28-08 00:18
misschien voodoo5500? is niet zo duur meer...

dit haalde ik voordat ik 4-way interleaving aan had...:

3dmark 2000default: 1560 points
sisoft sandra 2001 cpu benchmark: 1507 mips - 725 mflops
sisoft sandra 2001 cpu multimedia benchmark: mmx:1891 it/s - 3dnow!: 2643
sisoft sandra 2001 memory benchmark: alu/ram: 142 mb/s fpu/ram 151 mb/s
quake2: 640x480: 70,9 fps - 1600x1200: 38,6 fps
quake3: 640x480 normal: 46,7 fps- 1280x1024 normal: 44,9 fps

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• bogaards
  • Niet online
[/quote]
[/quote]

Yep, draait prima met een framerate tussen de 40 en 50 op 1024x786 en 16bits kleuren.

''k heb net vandaag een Powercolor Evil Kyro in m''n pc geplukt, maar nog niet echt gekeken hoe die het er vanaf brengt. Project IGI en UT lopen echter als een trein met deze nieuwe kaart :9

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 23:32 schreef bogaards het volgende:
[/quote]

Yep, draait prima met een framerate tussen de 40 en 50 op 1024x786 en 16bits kleuren.

''k heb net vandaag een Powercolor Evil Kyro in m''n pc geplukt, maar nog niet echt gekeken hoe die het er vanaf brengt. Project IGI en UT lopen echter als een trein met deze nieuwe kaart :9
[/quote]

huh ja sirieus oh had ik niet verwacht van de kyro met zn tile based rendering ..

kom op met die benchies!
Pagina: 1