[BC3] Spcketvraagje PIII

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Ik heb een Soyo 6VBA-133 Slot 1 moederbord, waar ik nu met een socket370 converter een celeron 500 op heb draaien. Kan ik op dit moederbord een PIII met een fc-pga socket draaien, en zo ja, met welk type converter? Ik had ergens gelezen dat fc-pga ook 370 pinnetjes heeft net als mn celeron, maar ben niet zeker of dezelfde converter gebruikt kan worden.

Bij voorbaat dank voor de reactie,

Groetz,

El GringO

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium meent dat je een FCPGA socket converter nodig hebt voor de pIII''s.. Als je er al 1 hebt bij de Celeron (kan ook een PGGA zijn, herkenbaar aan de CPU onder de chip ipv boven (direct onder de koeler), dan hoef je niets te regelen... anders ff 2 geeltjes lappen voor een FCPGA converter.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Je kan ook gewoon een slot1 PIII kopen?
Zoveel scheelt dat niet in prijs met een socket 370 PIII

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat de slot1 Pentium vrijwel is uitgeroeid.... Ik heb me op de HCC dagen lens lopen zoeken iig. :(

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 06 mei 2001 19:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik denk dat de slot1 Pentium vrijwel is uitgeroeid.... Ik heb me op de HCC dagen lens lopen zoeken iig. :(
Vreemd, ze verkopen de PIII nog in slot 1 tot iets van 1ghz dacht ik? :?

• BC3 Victim
Even anders geformuleerd:

Ik heb nu een celeron via een ppga-converter op het slot1 moederbord. Kan ik nu de fcpga PIII in diezelfde converter gebruiken, of moet ik echt een fcpga-converter hebben??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Okee dank je wel. Dat wilde ik ff weten.

Groet,

El GringO

• BC3 Victim
Als het een PPGA slot 1 converter is, heb je voor een PIII een nieuwe FC-PGA slot 1 converter nodig. Een PPGA converter onstersteunt alleen PPGA processors; een FC-PGA convertor zowel PPGA als FC-PGA processors.

edit:
typo

Pagina: 1