[BC3] Ik zoek...een mobo...

Pagina: 1
Acties:

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:36

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
Hallo allemaal, ik mag binnenkort van de baas een pc prive projectje :) doen en nu was mijn keus op een thunderbird gevallen (1,33GHz). Nu wil ik hierbij een leuk mobootje hebben, wat aan de volgende criteria voldoet;
- DDR-SDRAM (liefst 3+ banken)
- Raid controller
- Overklokken via Bios; VCore, FSB en multiplier
(- Palomino support)
Nu begrijp ik dat er momenteel 3 chipsets zijn met DDR support voor de TB; AMD 760, Via KT266 en Ali Magik. Nu klinkt Ali mij erg eng in de oren en is al verschillende malen te lezen geweest dat de AMD 760 beter presteerde dan de Via KT266. Dus als laatste punt;
- AMD 760
Iemand een idee ? :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
3 x dimm en ddr en raid en amd 760???
sorry hoor maar dat kan volgens mij niet...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kunt wel een los raid kaartje van abit erbij kopen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

http://www.gigabyte.de/products/7dxr.htm

Alleen overclock mogelijkheden zijn niet helemaal duidelijk beschreven, er is iig voltage adjustement aanwezig.

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 17:54 schreef Euroshima het volgende:
3 x dimm en ddr en raid en amd 760???
sorry hoor maar dat kan volgens mij niet...
Ik wil graag 3 DDR sockets, niet 3xSDRAm en ook nog DDR-RAM....

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 18:48 schreef HaTeWaY het volgende:
http://www.gigabyte.de/products/7dxr.htm

Alleen overclock mogelijkheden zijn niet helemaal duidelijk beschreven, er is iig voltage adjustement aanwezig.
hmmm ziet er erg goed uit en wel zo''n beetje wat ik zoek, MAAR ik ben zelf niet zo bekend met Gygabyte; maken die goede borden ? En iemand enig idee hoe het zit met de overclockmogelijkheden ?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je vraagt iets.... het blijkt niet te kunnen en dan nog en keer vragen...

Ik heb zowiezo moeite met mobozoek topics om de simpele reden dit een forum voor ideeen of problemen is. Zoeken naar nieuwe hardware is dan meestal een kwestie van reviews doorspitten.

Een lastige vraag stellen en de vraag volhouden is dan voor mij reden het slotje te pakken.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

aaaaarrrgggh, er zijn dus wel borden met 3 DDR-sloten....

mmm, dan is de vraag geheel terecht gesteld.

* Delerium denkt dat de vraag te snel is gesloten.... |:(.

Blijft het dubieuze van DDR-borden... het is best wel nieuw, dus vragen naar ervaringen blijft raar aangezien vrijwel niemand het heeft. Reviews blijven de enige mogelijkheid dus Tnet-search.

* Delerium biedt excuses aan en haalt het slotje snel weer weg.

Verwijderd

Mjah er zijn nog meer merken naast abit/asus/msi hoor. Maar goed, dat maakt nu weinig meer uit.

Ontopic : Volgens mij maakt Gigabyte best goede moederborden, minder gimmicks dan bijv. abit maar wel stabiel. Als ik het me goed herinner was er toch eens een Gigabyte bord door AMD gebruikt in de door AMD gebouwde systemen die worden gereviewed bij de introductie van een nieuwe processor (Misschien de Thunderbird?)?

Wat je ook kunt doen is wat reviews van de laatste Gigabyte borden doorlezen, zie www.neoseeker.com of de tweakers.net review database.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
MSI K7T266 Pro-Raid VIA KT266
3x ddr, raid controller, agppro. Wat wil je nog meer?

En zal na watBIOS upgrades ook nog eens beter gaan presteren dan een AMD 760.

Wel ff opletten welke verise je besteld wat er zijn ook versie''s in omloop zonder raid en AGP pro.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 19:46 schreef crazyhorse het volgende:
(...)
En zal na wat BIOS upgrades ook nog eens beter gaan presteren dan een AMD 760.

(...)
Dat hoop je dan maar en misschien gaan de prestaties van de AMD 760 ook nog wel omhoog na enkele bios upgrades. Dat msi bord zal ongetwijfeld goed zijn (heb zelf een k7t-turbo en ben ERG tevreden) maar er werd gevraagd om een amd 760 bord...

• Crazyhorse
AMD 760 is een voorbeeld chipset zoals de 750 was. Het is de bedoeling dat VIA, Ali e.d. deze chipsets doorontwikkelen.

En volgens de reviews heeft de KT266 meer potentie dan de AMD 760.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1455&p=13

Persoonlijk hoop ik dat AMD nog eens Chipsets zal gaan maken zoals intel doet voor hun CPU''s.

Ik heb liever een AMD CPU op een AMD chipset. :)

Verwijderd

Ok, daar heb je gelijk in. Maar op de url die je gaf lees ik :

''Without a doubt, the KT266 platforms will improve, but it may take a little while. Remember how long it took for the Apollo Pro 133A motherboards to finally mature? Hopefully it won''t take that long for KT266 boards, but we still cannot recommend that you purchase any of the currently available KT266 boards. Not until we can see some more mature stability and performance figures without having to use beta BIOSes and solder resistors.''

Het lijkt me persoonlijk nogal vervelend om een tijd met een moederbord dat problemen geeft te moeten werken omdat die problemen pas na een bepaalde tijd worden opgelost.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 06 mei 2001 17:54 schreef Euroshima het volgende:
je kunt wel een los raid kaartje van abit erbij kopen
denk ik ook

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Crazyhorse
Ja maar persoonlijk wil ik altijd iets nieuws hebben en heb ik nu dus die MSI K7T266 Pro. :)

En ik moet eerlijk zeggen ik had na die reviews ook wel een paar blauwe schermen verwacht ed. Maar het draait als een zonnetje nog geen enkel probleem gehad.

Ik gok er gewoon op dat de KT266 meer vooruitgang zal gaan meemaken dan de AMD 760.

Verwijderd

Wat is DDR support eigenlijk :?

(soz als dit een newbie vraag is O+)

Verwijderd

crazyhorse > er vanuit gaande dat je DDR geheugen gebruikt, merk je nou echt dat ''t sneller is ?

• Crazyhorse
Ik heb 2x 128MB DDR PC2100 Cas 2.5 Apacer.

Ik moet wel zeggen dat mij e-mailtjes een stuk sneller geopend worden! ;)

Ik merk alleen dat het sneller is de sisoft sandra benchmark. :)

Bij normaal gebruik merk je dit echt niet sterker nog ik kan me niet herinneren dat mijn PC nu sneller is dan mijn oude T-bird 750 met maar 128Mb. (Maar dat zal wel aan mij liggen)

• Crazyhorse
Op zondag 06 mei 2001 21:56 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Wat is DDR support eigenlijk :?

(soz als dit een newbie vraag is O+)
Met DDR support wordt bedoeld: De chipsets die DDR geheugen ondersteunen.

Chipset = chip op je moederbord
DDR = de opvolger van SDRAM, ander formaat en snelheid

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 06 mei 2001 22:17 schreef crazyhorse het volgende:
DDR = de opvolger van SDRAM, ander formaat en snelheid
Grr:( weer dezelfde fout- DDR IS SDRAM. Z''n volle naam: Double Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory. DDR is de opvolger van SDR-SDRAM (Single Date Rate...). Zelfde principe, maar dan met een foefje erbij dat beide kanten van de klolpuls gebruikt kunnen worden. Vandaar double.

* dion_b wil de newbies in ieder geval juiste info geven, al stelt hij zich wel bloot aan beschuldigingen van miere(n)neukerij.

Oslik, blyat! Oslik!

• Crazyhorse
Miereneukerij!!!! ;)

Maak je het nu niet te moeilijk voor de newbies?:)
Pagina: 1