De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ff een ander vraagje, ik heb hier een compaq prolinea 575e staan, kon iemand van z'n werk krijgen, maar nu moet ik dus de BIOS in, omdat de HDD niet meer bootable is enzo. Weet je misschien hoe ik die BIOS inkom?
daar kom je niet in 
je kan alleen settings configureren met de F10 setup.
die kan je downloaden en op floppys zetten.
zorg dat de HDD helemaal leeg is, en laat de floppy's dan een Diagnostic Partition maken.
nu kun je weer bij het booten via F10 in de configuratie komen.
dit is zo omdat compaq de config tool op de eerste paar MB van de Harddisk heeft staan.
dus als je er een andere schij erin stopt moet je dus die tool weer isntalleren.
edit: ik heb hier ook een Prolinea 575e staan, en heb zelf nog meer van die oudere P1 bakkies van compaq gehad.
ik weet dus "first hand" dat die dingen wazig werken zo af en toe, en dat ze nogal eens een gebruiksaanwijzing hebben.
en over die modem: er is best kans dat die modem simpelweg niet werkt in die compaq (heb zelf een NIC gehad die niet werkte in compaq en in alle andere bakken wel.
je kan alleen settings configureren met de F10 setup.
die kan je downloaden en op floppys zetten.
zorg dat de HDD helemaal leeg is, en laat de floppy's dan een Diagnostic Partition maken.
nu kun je weer bij het booten via F10 in de configuratie komen.
dit is zo omdat compaq de config tool op de eerste paar MB van de Harddisk heeft staan.
dus als je er een andere schij erin stopt moet je dus die tool weer isntalleren.
edit: ik heb hier ook een Prolinea 575e staan, en heb zelf nog meer van die oudere P1 bakkies van compaq gehad.
ik weet dus "first hand" dat die dingen wazig werken zo af en toe, en dat ze nogal eens een gebruiksaanwijzing hebben.
en over die modem: er is best kans dat die modem simpelweg niet werkt in die compaq (heb zelf een NIC gehad die niet werkte in compaq en in alle andere bakken wel.
[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 05-03-2003 18:47 ]
Daartoe hoef je echt geen oeroud topic omhoog te kicken..
De Compaq bakken gebruiken de zgn Rompaq, dit is een soort grafische schil van de BIOS. Deze Rompaqs worden geinstalleerd op het allereerste stukje van de HDD. Wanneer een HDD compleet leeg is, dan kun je inderdaad niet meer bij de BIOS komen. Hiertoe moet je de Rompaq opnieuw downloaden en installeren.
[google=prolinea 575e rompaq site:hp.com]
/oud
/zoek
De Compaq bakken gebruiken de zgn Rompaq, dit is een soort grafische schil van de BIOS. Deze Rompaqs worden geinstalleerd op het allereerste stukje van de HDD. Wanneer een HDD compleet leeg is, dan kun je inderdaad niet meer bij de BIOS komen. Hiertoe moet je de Rompaq opnieuw downloaden en installeren.
[google=prolinea 575e rompaq site:hp.com]
/oud
/zoek
Dit topic is gesloten.
![]()