Toon posts:

[BC3] Nothbrigde fan lijkt aan te lopen! (Abit KT7a)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet net mijn compu aan en dat ding maakt een enorme rot herrie. HIj kwam bijna niet vooruit. Dus ikke uizuigen die fan.

Weer aan: Nog steeds loopt ie aan, welliswaar minder, maar toch. Kan er een andere oorzaak zijn dan dat stof? Die fan kan toch niet scheef zijn gaan zitten ineens:?

Verwijderd

Die fan''s die Abit op die KT7 bordjes plaatsen is echt van zeer slechte kwaliteit, en dat voor de duurste KT7 plank die er te krijgen is :r.

Je moet gewoon Abit.nl mailen en dan krijg je meteen een nieuwe fan toegestuurd heb ik ook gedaan, zoek even op de site voor het juiste emailadres.

Dennis

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
klopt !!!
ik heb abit een paar weken geleden ook gemailt en heb ook een nieuwe fan + heatsink gekregen
al lijkt die nieuwe fan verdacht veel op het oude model

:):)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
stof in je lager?

sticker eraf pielen, tandenborstel erover, even inspuiten met siliconenspray en nieuwe sticker erop...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Klopt is gewoon hetzelfde model, deze houd het inmiddels al weer een paar maandjes uit, als deze ook weer herrie gaat maken mail ik ze gewoon weer voor een nieuwe.

Verwijderd

Soms zijn die fannetjes niet van de allerbeste kwaliteit...
Gevolg is dan dat ze herrie gaan maken...vaak
bij het koud opstarten. Na een minuutje of zo neemt de herrie dan wel weer af.

Heb het zelf twee keer gehad..een maal de fan
op m''n videokaart en een van de fan''s van m''n
HD koeler.
Heb zelf de zaak kunnen omruilen, maar als dat bij jou niet meer kan kun je misschien
een heel fijn drupje olie proberen of het fannetje voorzichtig rechtbuigen. (Dit hielp bij mij aanvankelijk slechts tijdelijk.)
Anders gewoon een betere kwaliteit fan aanschaffen.
Suc6
Ad Vos

Verwijderd

Ik heb in maart 2001 een Asus AV7133 mb gekocht. Ook hier zit zo''n klein vennetje op de mb en ook die van mij maakt een tering herrie als die opstart, maar ff wachten en de herrie is over.

Betaal je een hoop geld voor een mb krijg je een rottige kwaliteit ventilator erbij...

Zal maar eens een mailtje sturen dat ik een nieuwe wil.

pfff stelletje amateurs bij Asus :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
die niewe fans die je van abit krijgt gaan ook herrie maken.

heb er toch nog 4 liggen, dus boeit niet zoveel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok , thnx. Dan ga ik maar ff naar Abit mailen dan :)!

Ik heb trouwens voor mijn Geforce MX een Blorb besteld, maar ik hoorde dat die ook op de AbitKT7a northbridge past! Schijnt een tuturial voor te zijn toch:?

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om zonder Fan op de nb te starten aangezien de kt7 (die zonder a:)) er geen heeft.

Of enkel een heatsink misschien?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, als ik www.abit.com in typ krijg ik motherboards.com oid:? Daar kan ik geen email adres vinden:(!

Ik heb het al :)! Abit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Miischien laat ik hem wel lekker zitten.

Na een minuut of hoor je het niet meer :)!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me ff helpen met die klote bevestiging van die fan. Ik bedoel die witte plug waarmee hij op het mobo zit :(!

Hoe krijg ik dat los, gaat nog al niet al te licht en ik wil graag dat contactje heel houden voor de volgende fan die ik ga installeren.

Ik heb inmiddels een mailtje naar technical support van Abit gestuurd. Ik zal maandag wel een reactie krijgen van de abit crew 8-)!

Ik weet niet of jullie dat ook hadden, maar bij dat gezoem van die Abit fan leek eerst net of het mn voeding fan was die zo''n takke herrie maakte, maar toen ik met mijn vinger de Abit mobo fan stopte was het geluid weg gelukkig :)!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
gewoon een beetje voorzichtig wrikken. ging bij mij ook goed.

Verwijderd

Ik heb gewoon alleen de fan eraf gehaald en de rest gewoon laten zitten, en daarna de nieuwe erop schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 18:51 schreef Dennis01 het volgende:
Ik heb gewoon alleen de fan eraf gehaald en de rest gewoon laten zitten, en daarna de nieuwe erop schroeven.
Bedoel je dat die kabel aan de heatsink zit ipv de fan?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
idd, de heatsink gewoon laten zitten. Die maak geen herrie ;)

Flickr

Pagina: 1