Ik heb een Pentium 166MMX processor in mijn systeem (ben toe aan een nieuwe:Z). Ik heb hem nu probleemloos op 200 draaien (koud=>geen moederbord sensoren, maar de heatsink is ijskoud). 233 doet ie probleemloos, zou ik hem op 266 kunnen krijgen? (mijn processor is namelijk de bottleneck, dus hoe sneller hoe beter)
hoe diep kan je zakken HIJ HAD TOCH GEEN SENSORS ZIJ DIEOp zondag 06 mei 2001 00:30 schreef Aikeleer het volgende:
Hoeveel graden is hij op 233 ?
Verwijderd
HAD???? dus nu welOp zondag 06 mei 2001 00:34 schreef DE_Michiel het volgende:
[..]
hoe diep kan je zakken HIJ HAD TOCH GEEN SENSORS ZIJ DIE
tss.. relax man dr zijn ergere dingen op de wereld....Op zondag 06 mei 2001 00:34 schreef DE_Michiel het volgende:
[..]
hoe diep kan je zakken HIJ HAD TOCH GEEN SENSORS ZIJ DIE
maareh.. je wilt hem dus op 266 zetten? Heb je dat nog niet geprobeerd dan? 3,5x75 moet je dan hebben.. maar je mobo gaat denk ik maar tot multiplier 3.. Dan wordt het lastig.. of je moet de fsb op 83MHz zetten (indien mogelijk) maar dan gaat andere hardware in je PC denk ik moeilijk doen..
Denk niet dat de mobo een probleem gaat zijn wat betreft multiplier. MMX CPUs werken (net zoals de non-MMX) met 2 bits voor de multiplier, maar dan eentje verschoven- 1.5 zien ze als 3.5, en een mobo die geen 1.5 kan, maar wel een MMX moet ik nog tegenkomen;)
Betekent ook trouwens dat een multiplier van 4 ook op een veel nieuwere mobo niet mogelijk is.
Multiplier is overigens niet gelocked, als hij op 166(2.5),200(3.0) en 233(3.5) draait. Nee, FSB gaat het probleem worden (als er al een probleem is). Als de FSB op 75 kan, lukt het wel. Hogere FSB is natuurlijk altijd beter (mits de RAM etc het trekt). Of je 166 dat trekt... PROBEREN!!! in het ergste geval zet je gewoon je jumpers terug en je weet het. Anecdotaal ken ik verhalen van P166MMXen die op 3.0x100 op een MVP3 plankje draaiden (op 29C!!). Nog nooit met eigen ogen gezien, maar ik heb zo''n plankje, dus als iemand bereid is mij een MMXje te lenen
Betekent ook trouwens dat een multiplier van 4 ook op een veel nieuwere mobo niet mogelijk is.
Multiplier is overigens niet gelocked, als hij op 166(2.5),200(3.0) en 233(3.5) draait. Nee, FSB gaat het probleem worden (als er al een probleem is). Als de FSB op 75 kan, lukt het wel. Hogere FSB is natuurlijk altijd beter (mits de RAM etc het trekt). Of je 166 dat trekt... PROBEREN!!! in het ergste geval zet je gewoon je jumpers terug en je weet het. Anecdotaal ken ik verhalen van P166MMXen die op 3.0x100 op een MVP3 plankje draaiden (op 29C!!). Nog nooit met eigen ogen gezien, maar ik heb zo''n plankje, dus als iemand bereid is mij een MMXje te lenen
edit:
wat zat ik nou lam te blaaten om 415u
wat zat ik nou lam te blaaten om 415u
Oslik, blyat! Oslik!
Ik heb dat ding op 40 graden met een CPU sensor die way too high aangeeft gedraaid op 2,5x100 op 2,9V (std = 2,8V) Is precies dezelfde CPU.
3x95 was niet stabiel, zelfs niet op 3,3V. Hoger wilde ik niet gaan.
3x95 was niet stabiel, zelfs niet op 3,3V. Hoger wilde ik niet gaan.
Mijn moederbord trekt wel een 75Mhz bus (ik moet alleen wel UDMA support inleveren
maar dat heb ik voor spellen toch niet echt nodig). Maar ik voel wel wat aan mijn heatsink als ik op 233 (3.5x66) draai, maar op 225 (3x75) voel ik weer nix, ik denk dat de proc gevoeliger is voor multiplier dan voor busspeed (wat de temperatuur aangaat) 3.5x75 (262) moet dat lukken op 2.9V (mijn moederbord doet alleen 2.1, 2.8, 2.9 en 3.2 volt
3,2V trekt die proc ook nog wel (draaide ie hier 5 minuten stabiel mee). Zolang je goed koelt zit je goed. Zet gewoon een 8cm fan op die coolermaster heatsink van je.
Een vriend van me had zo''n 166 en dat gekke ding deed ''t nog op 292,5 zonder enig probleem. Ligt een beetje aan de core denk ik. Ook aan de tolerantie van je pci-kaarten etc.
Succes ermee.
Succes ermee.
Hij loopt nu op 262Mhz (3.5x75 2.9V) !!!
Hoger krijg ik hem niet want mijn videokaart pikt geen 41.5Mhz PCI
De proc is trouwens nog vrij koud (niks te voelen)
Hoger krijg ik hem niet want mijn videokaart pikt geen 41.5Mhz PCI
De proc is trouwens nog vrij koud (niks te voelen)
Lambertus: Welke videokaart was dat? Van de S3 Virge 325 weet ik dat ze met gemak de 50MHz PCI bus pakken (makkelijk oc''en, zo''n Am5x86-133
)
Leuk dat je heatsink koud blijft, maar blijft ie dat ook als je iets gaat doen met je PC? Ik kreeg mijn P166 op 208MHz en daarna werd ie (zonder extra koeling, kast open) compleet onstabiel..
Dusseh gooi er eerst een of andere CPOU vretert tegenaan zou ik zeggen.
En verder lijkt me de kans 0.00 dat je hem op 266 krijgt hoor... Probeer het maar eens, ik denk dat je ''em niet eens kan laten POSTen...
Dusseh gooi er eerst een of andere CPOU vretert tegenaan zou ik zeggen.
En verder lijkt me de kans 0.00 dat je hem op 266 krijgt hoor... Probeer het maar eens, ik denk dat je ''em niet eens kan laten POSTen...
Bull. De P54C (non-MMX) trok idd meestal niet boven de 208, maar de latere P55C steppings konden stukken hoger. Die verhaal van 3.0x100 was weliswaar anecdotaal, maar ik ken er zat op 266. Meestal is een oudere mobo of RAM de remmende factor. De P55C had makkelijk hoger dan de 233 geclocked worden. Intel was er alleen niet meer in geinteresseerd nadat de PII uit was. Als je een latere So7 mobo hebt en goed (SD)RAM, kom je met vrijwel iedere MMX voorbij de 250.Op zondag 06 mei 2001 23:05 schreef RubZie het volgende:
Oslik, blyat! Oslik!
Zoals ik al zei: 2,5x100 was hier de limiet. 3x95 was gewoon teveel voor het ding.
Dat op een mooie DFI K6BV3+ SuperSocket7...
Overigens is die P166MMX @ 250 evensnel, zo niet sneller dan een K6/2-350.
Dat op een mooie DFI K6BV3+ SuperSocket7...
Overigens is die P166MMX @ 250 evensnel, zo niet sneller dan een K6/2-350.
* huil * huil * ...
M''n 166MMX processor is verdomme multiplier locked. Draait nu 2,5 x 66 (max. FSB van het mobo
) ... mobo kan nog op multiplier 3,0 ... maar proc is dus verdomme locked. Heeft iemand een unlocked 166MMX of een unlocked 200MMX voor een paar gulden (alleen de CPU)?
(P.S. pricewatch weet ik wel te vinden hoor
)
M''n 166MMX processor is verdomme multiplier locked. Draait nu 2,5 x 66 (max. FSB van het mobo
(P.S. pricewatch weet ik wel te vinden hoor
Pagina: 1