Heb je boekje al gelezen wat het allemaal betekent als je 4 rode leds krijgt? Daar staat dan in wat er aan de hand is.
Ik heb al tientallen topics door gesurft over dit bordje, maar kom dit probleem niet tegen. Hopelijk zien de experts out there op welk punt er iets mis kan zijn...
Basischeck systeem geassembleerd bestaande uit:
MSI K7T Pro2A
Duron 750
Diamond Stealth II 8mb AGP
300 Watt powersupply
128 MB rammetje
Zalman 3100 cpucooler
Alle connectoren aangesloten. Power aan, voeding gaat aan, processorkoeler gaat draaien, en alle 4 de diagnostische lampjes branden (rood
) gedurende 1 seconde. Hierna staat alles weer stil. Power uit, BIOS clear, power aan en weer uit. BIOS normaal, power aan. Precies hetzelfde.
Andere voeding geprobeerd, haalt nix uit. Ander rammetje, idem. Maand hiervoor geprobeerd dit systeem te laten draaien met een andere processorkoeler. Toen deed hij dit ook, alleen bleef toen alles gewoon draaien inclusief de rode ledjes.
Dooie proc?
Hij werd wel heet namelijk..
Wie helpt?
Basischeck systeem geassembleerd bestaande uit:
MSI K7T Pro2A
Duron 750
Diamond Stealth II 8mb AGP
300 Watt powersupply
128 MB rammetje
Zalman 3100 cpucooler
Alle connectoren aangesloten. Power aan, voeding gaat aan, processorkoeler gaat draaien, en alle 4 de diagnostische lampjes branden (rood
Andere voeding geprobeerd, haalt nix uit. Ander rammetje, idem. Maand hiervoor geprobeerd dit systeem te laten draaien met een andere processorkoeler. Toen deed hij dit ook, alleen bleef toen alles gewoon draaien inclusief de rode ledjes.
Dooie proc?
Hij werd wel heet namelijk..
Wie helpt?
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Verwijderd
Als je de mogelijkheid hebt zou ik ergens effe een proccessortje lenen dit zou een hoop kunnen verduidelijken. verder zou ik alleen aan het bios denken ..
.. batterytje er een keer uit mischien ??? ... en indien dit alles niet helpt, haal een keer alle kaarten er uit en kijk wat de ledjes dan doen
...
Sledgeman: hmm heb al van alles geprobeerd, alles opnieuw erin en eruit, ook andere videokaart geprobeerd, etc.
Buddyholly: die usermanual ken ik al bijna uit m''n hoofd
Als m''n proc dood zou zijn, waarom wordt hij dan wel warm? Zou vreemd zijn, nieuw ding is het. Stel dat het wel zo zou zijn, dan krijg ik vast niet een ander exemplaar omdat het zelfbouw is
Buddyholly: die usermanual ken ik al bijna uit m''n hoofd
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
proc is waarschijnlijk dood (en ja ik heb het bordje ook dus ik weet wat de 4 lampies betekenen), maybe heb je een pinnetje verbogen of afgebroken
Verwijderd
hoe zet je de power aan ?
Als ik de stekker er uit haal en er weer insteek dan geeft ie ook ff rooie lampjes en gaat alles ff draaien voor ongeveer 1 seconde.
Als ik daarna op de powerknop druk gaat ie gewoon aan.
Als ik de stekker er uit haal en er weer insteek dan geeft ie ook ff rooie lampjes en gaat alles ff draaien voor ongeveer 1 seconde.
Als ik daarna op de powerknop druk gaat ie gewoon aan.
reset de bios ff met de jumper
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
rood=0 groen=1
0000=system power on
0001=early chipset initialization
0010=memory detection test
0011=decompressing bios image to ram
verder zul je nog niet gekomen zijn neem ik aan , ik hoop dat dit je verder help
0000=system power on
0001=early chipset initialization
0010=memory detection test
0011=decompressing bios image to ram
verder zul je nog niet gekomen zijn neem ik aan , ik hoop dat dit je verder help
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je de pc aan hebt gezet, druk dan eens op de reset-knop... als ie ''t dan wel doet heb je een foute proc. Er zijn reeksen die dit probleem hebben.
ik heb zeer veel msi k7tpro xxx series ervaring. rode ledjes duidt op kapotte proc. of kapot mobo. het kan allebei zijn dus. of ze zijn beiden kapot , kan ook nog.
Volgens mij is je processor kapot
Bedankt.
bakdozium: met de stekker inderdaad en daarna met de powerknop, geen effect.
bamibal: geprobeerd, geen effect.
Toink: geprobeerd, geen effect.
smvs: hmmm, worst case scenario
Ik heb hem voor de laatste keer eens onderhanden genomen en heb maar besloten om de processor terug te sturen, schiet er zo helemaal niets mee op
Verloopt nu zo:
-stroom erop, powerknop aan, niets
-stroom eraf, 30 seconden wachten..
-stroom erop, powerknop aan, 1 seconde cpukoeler/voeding aan en 4 rooie ledjes. Uit.
etc.
Hopelijk ligt het probleem alleen bij de processor en niet bij het moederbord..
Ik post wel of het weer lukt met een andere processor.
bakdozium: met de stekker inderdaad en daarna met de powerknop, geen effect.
bamibal: geprobeerd, geen effect.
Toink: geprobeerd, geen effect.
smvs: hmmm, worst case scenario
Ik heb hem voor de laatste keer eens onderhanden genomen en heb maar besloten om de processor terug te sturen, schiet er zo helemaal niets mee op
Verloopt nu zo:
-stroom erop, powerknop aan, niets
-stroom eraf, 30 seconden wachten..
-stroom erop, powerknop aan, 1 seconde cpukoeler/voeding aan en 4 rooie ledjes. Uit.
etc.
Hopelijk ligt het probleem alleen bij de processor en niet bij het moederbord..
Ik post wel of het weer lukt met een andere processor.
Pagina: 1