[BC3] 800@950, maar hoe nu verder

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hallo,

Ik heb mijn duron, net geunlockt en van 800 naar 950 gezet. Heel erg leuk allemaal, maar ik wil meer.

Ik wil op 7.5 of 8 x 133 mhz, hoe ga ik nu verder?

1. ik ga het overclock bios downloadedn, zodat ik 7.5 x kan istellen (heb een msi kt7turbo)
2. ik moet weten hoeveel stroom mijn proc nodig heeft, en welke brug ik hiervoor moet dichten tekenen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Part Two - Possible Overclocking Of SocketA Processors With Contacts On CPU, Continued
We''ve looked into the coding of those contacts and could figure out the following so far:

The row L7 is clearly the area for the voltage setting. Compared to the list of the VID-settings of the SocketA processors it is obvious that the five bridges resemble VID4 to VID0 from left to right. A ''1'' in the table means the bridge is supposed to be OPEN, a ''0'' means it needs to be closed.

Row L6 represents the FID-settings, this time starting with FID0 going to FID3 from left to right.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
simpel gezegd:
kleur de L7 bruggen ook..

stel dan in je bios de hoogst mogelijke Vcore in.
Kijk nu hoe snel je proc kan.
(8x133 moet kunnen)
zorg wel dat je proc NIET TE HEET wordt. (liever niet boven de 50C)

Als je weet hoe snel je proc max kan lopen, ga je de Vocre terugzetten totdat hij niet meer stabiel is. Dan neem je nutuurlijk een setting hoger, zodat hij stabiel loopt, en op het laagste Voce mogelijk :)

• BC3 Victim
Goed de L7 brug is ingekleurd, en hij boot op 1066 (8*133) , maar hij doet dat alleen bij 1,850 V , ga ik lager dan boot hij niet meer.
Vraag is het erg als je duron op 1,850 V loopt?

Daarnaast geeft mijn bios aan dat de proc erg heet wordt, nl. 64 graden clesius, is dat een probleem?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ok bedant allemaal, hij loopt nu op 7*133=933mhz >:) en is verdomde snel (voor nu althans, morgen maar eens de 1066 mhz proberen)

Temp = 55,1
core voltage= 1,7 V

Temp is nu toch goed?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 12:19
mijn duron 700 loop op 850 en is max 47 graden en is nu 29 graden dus kan wel koeler maar is verder ok
Pagina: 1