[BC3] Waar is AMD mee bezig?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
yo,

ik heb het halve land afgebeld voor een AMD 1,33 Ghz processor (266 Fsb) maar bijna iedereen zegt dat ze ze niet meer kunnen leveren tot waarschijnlijk eind mei. Waar slaat dit? de ene kan ze wel leveren, de andere niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Koop je toch lekker een Intel als het je niet bevalt??? :r

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Koop dan een 1Ghz 200Mhz fsb, en draai die op 266Mhz fsb. Dan moet je zelfs nie kleuren. En als je wil overklokken, dan geraakt die 1.33Ghz toch niet noodzakelijk verder dan die 1Ghz.

• BC3 Victim
ik vraag gewoon aan jullie of jullie daar meer van weten? niet welke andere processor ik dan moet kopen! ik koop die processor en ik vraag aan jullie of jullie weten waar AMD mee bezig is...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 10:50 schreef geforce_nerd het volgende:
yo,

ik heb het halve land afgebeld voor een AMD 1,33 Ghz processor (266 Fsb) maar bijna iedereen zegt dat ze ze niet meer kunnen leveren tot waarschijnlijk eind mei. Waar slaat dit? de ene kan ze wel leveren, de andere niet?
http://www.comtechnology.net/
http://www.pcdirect.be

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

We weten er niet meer van en er wordt je alleen een goeie tip gegeven waarmee je financieel je voordeel kunt doen, dus een 1 GHZ AXIA core TB kopen op 200 Mhz FSB. Die klok je vervolgens zonder problemen naar 1,3 GHZ en dan heb je het processortje wat je wilde. En anders wacht je toch gewoon een maandje als je zo graag veel geld wilt uitgeven?

Verwijderd

Die berichten van, dan koop je een 1 ghz AXIA en die overclock je naar 1.333 zijn onzin...

Als je een 1.333 AXIA koopt dan kan je die wat makkelijker richting de 1.5 krijgen...

Ik heb zelf deze week me ook gek gezocht naar een 1.333... Uiteindelijk heb ik er nog ergens eentje weten te krijgen :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Op zaterdag 05 mei 2001 15:54 schreef Pierce21 het volgende:
Die berichten van, dan koop je een 1 ghz AXIA en die overclock je naar 1.333 zijn onzin...

Als je een 1.333 AXIA koopt dan kan je die wat makkelijker richting de 1.5 krijgen...

Ik heb zelf deze week me ook gek gezocht naar een 1.333... Uiteindelijk heb ik er nog ergens eentje weten te krijgen :)
alle axia''s zijn hetzelfde..
dus een 1 ghz komt tot 1.5 GHZ, maar een 1.33 GHZ komt ook tot 1.5GHz
(voor bijde geldt: als je geluk hebt..)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00
Op zaterdag 05 mei 2001 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
Koop je toch lekker een Intel als het je niet bevalt??? :r
spoor jij wel helemaal? ik snap er helemaal niks meer van. dit is geen flame op intel of AMD maar op jullie hier.

intel geeft toe dat er leveringsprobleman zijn. iedereen begint meteen van "ze kunnen het niet aan" "ze voelen de hete adem van amd in hun nek" "intel verneukt de boel weer"

AMD heeft kennelijk wat leveringsproblemen en verteld dat dus nieteens [vind ik dus echt slecht! net als NVIDIA met zn gf3 die ik nog steeds niet in de schappen zie hier. niet dat ik hem zou kopen] ze berngen dus een processor uit en hij is hier [bijna]nergens te koop.

nou erger ik me dus dood aan sommige mensen op dit forum.... intel heeft een probleem... flames op intel... boooeeehhhooooeeeee word er geroepen door iedereen hier.

AMD krijgt een probleem.... iemand verteld dat hier... BBBBBOOOOOOOEEEEEEEHHHHHHHOOOOOOOEEEEEEE! degene die dat meld word geflamed. liefst zouden jullie zn huis in de fik steken..

kan iemand mij vertellen waarom dat is?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

18:22 EST [George]
Intel and AMD Both Come up Short

According to The Inquirer, it looks as though AMD is having the same trouble getting its 1.33GHz DDR Athlon out the door that Intel is having with the Pentium 4. Said Athlon is being back ordered until the last week of this month. Intel is in the same boat with the Pentium 4. While PC OEMs may have buckets of them, none are getting out in boxes to the general public. Take a look at The Registers scoop on the AMD backup as well as the P4 drought.
Van Tomshardware van vandaag.....

Tja, over al die AMD-flippo''s... een weldenkend mens wordt prompt pro-Intel door al die AMD-blaaatapen. Vandaag ff hardwareinfo.net bekeken... daar worden trollen nog niet zo keihard aangepakt als hiero, dus daar zijn nog de echte zielige AMD-blaataapjes te zien.

Verwijderd

Wat lul je nou, ik heb niks tegen Intel en ben al helemaal geen ''AMD-fan''.

Ik :r alleen van die simpele postings van: ''Ze hebben m''n spulletjes niet in de winkel! Waarom niet??????''
Dan koop je toch gewoon wat anders. Dat kan iedereen toch zelf ook wel bedenken.

Verwijderd

Rustig jongens....
Langs elkaar heen praten is nooit bevorderlijk voor een discussie. Het was uiteraard te verwachten dat AMD evengoed leveringsproblemen zouden krijgen. iedereen kan lezen dat de vraag naar AMD procs alsmaar stijgt, en we kunnen ook lezen dat de produktie in Dresden niet op vol vermogen draait en maar langzaam op gang komt. Vergeet ook niet dat AMD "vooruit" produceert, ze maken daar ongetwijfeld ook al palomino''s.:9~

Intel kon bijna driekwart jaar geen highend procs leveren, en die hebben iets van 8x de productiecapaciteit van AMD. Gewoon blijven zoeken en als je er echt depri van wordt, denk dan maar zo: De wachttijd op een nieuwe Lamborchini is ook minimaal 8 maanden :)

• BC3 Victim
Bij Etelcom in Rotterdam hebben ze hem geloof ik nog als je hem nog niet hebt kunnen vinden.
www.etelcom.nl

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 09:12

spok9

Groen...

Enne: geduld is een schone zaak (8>

Over dat geflame, voor veel mensen is Intel gewoon per definitie "fout", zonder dat ze daar goede argumenten voor hebben. Die mensen roepen dan het eerst als intel problemen heeft, over AMD houden ze echter hun mond, want AMD is "goed".

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Ach ik heb nu een celeron gehad een intel PIII en een AMD en ik moet zeggen ut maakt geen reet uit wat je neemt (op celeron na want die houden ze sloom)want het is allemaal snel en goed.
Gewoon een persoonlijke keuze die je maakt bij aanschaf en daar is niks mis mee, maar ga nou niet lopen zeiken van de een is beter als de ander want dat is }:Oshit *D
Intel en Amd maken spullen die oké zijn en ieder heeft z''n voordelen en nadelen.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 00:37 schreef spok9 het volgende:
Enne: geduld is een schone zaak (8>

Over dat geflame, voor veel mensen is Intel gewoon per definitie "fout", zonder dat ze daar goede argumenten voor hebben. Die mensen roepen dan het eerst als intel problemen heeft, over AMD houden ze echter hun mond, want AMD is "goed".
Hear hear :). Waar blijven de kritische nieuwsberichten over AMD eigenlijk? Wel altijd met overgave anti-Intel geruchten brengen, maar nooit een onvertogen woord over AMD. Dat is kennelijk "not done". En daar :r ík op. Dat is geen objectieve hardware-info geven, maar propaganda: het beïnvloeden van het beeld dat je voorgeschoteld krijgt en bevestigen van de vooroordelen die er zo ontstaan. Wel altijd alles van 2 kanten blijven bekijken graag.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

''t is wel jammer dat de propaganda werkt....
De argumenten waarmee Intel wordt gekraakt zijn namelijk vaak ook op AMD toepasbaar... maar dan hoor je iets als "geduld".

IMHO heeft ieder bedrijf recht op geduld.

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Intel heeft de afgelopen jaren gewoon wat teveel fouten gemaakt, chipsets die alleen met rambus geheugen fatsoendelijk lopen, de P3 1,13 die ze terug hebben moeten halen zijn een paar voorbeelden van.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Toch wel toevallig dat er leverproblemen voor de 1.333 mhz Thunderbird zijn en dat tegelijkertijd de palamino is gepland voor 15 mei! Hmmmm....misschien willen ze wel een voorraadje en laten ze de machines even wat anders draaien dan thunderbirds?

A.

• BC3 Victim
Koop gewoon een 1,2 of 1,3 ghz 200mhz fsb heb ik ooki gedaan en dan gewoon op 266mhz zetten.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Buglist AMD: Vertraging 760 MP, 760 en de Athlon 1333. palomino.
chipsets AMD... vertraging 6 maanden gemiddeld (allemaal), vage shit met VIA. Slot -> socket shuffle. Warmte ontwikkeling etc.
Afbrokkelende Cores, slechte koelaansluitmogelijkheden (Intel ontwerpt ff een nieuws ATX 2.03 daarvoor). Geen laptop CPU''s etc etc

Met dit rijtje in mijn hoofd vind ik het lastig om Intel af te zeiken om de fouten die ze hebben gemaakt. AMD maakt dezelfde fouten.

Feit is dat iedereen een CPU koopt die op dat moment het meeste biedt. Als dat NU een AMD is, kan dat morgen natuurlijk evengoed een Intel worden.... (en vice versa). Maar mensen plaatsen zichzelf in een hokje door AMD nu goed te verklaren dus zal AMD morgen ook goed zijn.

[edit]...Huh, er zijn helemaal geen tekorten van Intel. Waar slaat het dan op dat Intel weer dom bezig is?
http://www.theregister.co.uk/content/51/18756.html

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Intel heeft een veel grotere productie capaciteit dan AMD dus als intel het niet kan leveren zegt meer dan als AMD het niet kan leveren wat meer te verwachten is zeker vlak voor ''n nieuwe core release(Palomino)en markt verbreding server high-end-mobile

PS als je wat te mekkeren hebt over AMD ben je waarschijnlijk intel mindend resultaat flames

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Het is trouwens onzin dat een proc met dezelfe core altijd even har dgaat...
Ze selecteren die 1,33''s natuurlijk omdat dat de beteren zijn, altijd op 1,33 blijven draaien ook als ze heter worden. Bij het zoeken naar een 1.0 modelletje heb je gewoon minder warmteontwikkeling dus de lat ligt iets lager.
Dus is de kans dat je 1.33 hoger gaat dan je 1.0 erg groot, al zal het verschil niet lineair lopen met het verschil in originele MHz, idd omdat die core hetzelfde is en ze allemaal hun top hebben...
OK?

ps: Ik zou gewoon een 1.2 kopen en dan dus een AXIA (of maybe wel AVIA :P) proberen te krijgen dat verschil lijkt me vrij klein nl. Ik koop zelf ook een 1.2 dus je bent ik koninklijk gezelschap ;)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Intel heeft de afgelopen jaren gewoon wat teveel fouten gemaakt, chipsets die alleen met rambus geheugen fatsoendelijk lopen,
hahaha, weer zo AMD lovertje die geen hol verstand heeft van de zaken. Intel heeft het 820 met de MTH netjes opgelost door alle mobo''s terug te nemen en ze om te wisselen voor 820 met RDRAM. Dat heeft VIA met de 686B bug niet gedaan, dus wie is hier nu slecht?
de P3 1,13 die ze terug hebben moeten halen zijn een paar voorbeelden van.
Dat was idd een ongelukje, maar zo kan ik ook over AMD beginnen met de afbrokkelende core''s, geen interne diode, geen goede chipsets (de 760 bijvoorbeeld is alleen stabiel als je maar twee geheugenbanken gebruikt) en heel veel hitte. Verder zijn de VIA chipsets nou ook niet bepaald stabiel, met de AGP en PCI problemen, 686B bug en vage 4-in-1 drivers die altijd weer nieuwe problemen veroorzaken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• k7of9
  • Laatst online: 21:31
Waarom kan dit nou nooit eens een keer normaal gaan? Jemig, die gast stelt gewoon een vraag en het loopt alweer uit op een AMD vs Intel verhaal.

Waar komt toch die drang vandaan om maar te strijden over wat beter is. Ik ben AMD gebruiker maar ik ga dan ook niet lopen zeiken dat Intel zuigt.

Simpele conclusie: AMD maakt wel eens fouten en ook Intel maakt wel eens fouten. Is namelijk menselijk. Uiteindelijk gaat het erom dat die fouten hersteld worden, en dat hebben Intel en AMD beide altijd gedaan naar mijn weten.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 23:14 schreef Beaves het volgende:

Intel heeft het 820 met de MTH netjes opgelost door alle mobo''s terug te nemen en ze om te wisselen voor 820 met RDRAM.
Netjes? Netjes?,,, Je kon je bord inleveren en vervolgens kreeg je een door de tussenleverancier bepaald geldbedrag er voor terug (die natuurlijk altijd vet lager was dan het aankoopsbedrag),, nix omruilen voor een bord met RDRAM,, ja in de states mischien,,!! En de winkeliers kregen vervolgens de toorn van de klanten over zich heen..... Netjes noemt ie dat :r

Verwijderd

?? AMD is gewoon bezig geld te verdienen.
(voor het eerst sinds het tweede deel van de 90''er jaren)

:)

Verwijderd

AMD RULED !!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

ja in de states mischien,,!!
Ja? en? Is nog altijd beter dan VIA (:r) doet met de 686B bug.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

DE Via 686B bug is een fout van Soundblaster!!!!!!!!!!!!!!!! en niet van Via.
Creative, weet je wel, die kaarten die 1 miljard irq''s en dma''s gebruiken !!!!!!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Op maandag 07 mei 2001 09:45 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
DE Via 686B bug is een fout van Soundblaster!!!!!!!!!!!!!!!! en niet van Via.
Creative, weet je wel, die kaarten die 1 miljard irq''s en dma''s gebruiken !!!!!!
Via heeft al lang toegegeven dat het hun fout is. In de volgende 4-in-1 drivers is het gefixt.
Mijn SB Live! gebruikt overigens maar 2 IRQ''s waarbij hij er eentje probleemloos deelt met de LPT poort.

Verwijderd

Ik denk niet dat het de Soundblaster is, kaarten als van Terratec laten het probleem ook zien. Sterker nog, er zijn mensen die de 686B bug krijgen met een systeem waar alleen een vido kaart inzit :P

Als je Duits een beetje gaat, lees hier maar.
http://www.au-ja.de/index.html

Dit zijn de mensen die het probleem als eerste van een ''bugfix'' hebben voorzien en VIA zover hebben gekregen er eindelijk wat aan te doen door een hoop gebruikers in te schakelen+andere websites en stennis te maken.
.... En ze zijn het volstrekt oneens met VIA''s reacties...."Het ligt niet aan ons, echt niet.. :'("

Verwijderd

t''is trouwens heel simpel, ik heb het probleem niet, met een originele SBLive en een KT133 chipset. Niemand met die combinatie heeft het probleem !!

Hoe kan het nu nog duidelijker worden dat het aan de KT133A/686B ligt..
:?

(Ach ik ben waarschijnlijk te simpel voor deze wereld..) :Y)
Pagina: 1