De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
http://www.comtechnology.net/Op zaterdag 05 mei 2001 10:50 schreef geforce_nerd het volgende:
yo,
ik heb het halve land afgebeld voor een AMD 1,33 Ghz processor (266 Fsb) maar bijna iedereen zegt dat ze ze niet meer kunnen leveren tot waarschijnlijk eind mei. Waar slaat dit? de ene kan ze wel leveren, de andere niet?
http://www.pcdirect.be
Verwijderd
Als je een 1.333 AXIA koopt dan kan je die wat makkelijker richting de 1.5 krijgen...
Ik heb zelf deze week me ook gek gezocht naar een 1.333... Uiteindelijk heb ik er nog ergens eentje weten te krijgen
alle axia''s zijn hetzelfde..Op zaterdag 05 mei 2001 15:54 schreef Pierce21 het volgende:
Die berichten van, dan koop je een 1 ghz AXIA en die overclock je naar 1.333 zijn onzin...
Als je een 1.333 AXIA koopt dan kan je die wat makkelijker richting de 1.5 krijgen...
Ik heb zelf deze week me ook gek gezocht naar een 1.333... Uiteindelijk heb ik er nog ergens eentje weten te krijgen
dus een 1 ghz komt tot 1.5 GHZ, maar een 1.33 GHZ komt ook tot 1.5GHz
(voor bijde geldt: als je geluk hebt..)
spoor jij wel helemaal? ik snap er helemaal niks meer van. dit is geen flame op intel of AMD maar op jullie hier.Op zaterdag 05 mei 2001 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
Koop je toch lekker een Intel als het je niet bevalt???
intel geeft toe dat er leveringsprobleman zijn. iedereen begint meteen van "ze kunnen het niet aan" "ze voelen de hete adem van amd in hun nek" "intel verneukt de boel weer"
AMD heeft kennelijk wat leveringsproblemen en verteld dat dus nieteens [vind ik dus echt slecht! net als NVIDIA met zn gf3 die ik nog steeds niet in de schappen zie hier. niet dat ik hem zou kopen] ze berngen dus een processor uit en hij is hier [bijna]nergens te koop.
nou erger ik me dus dood aan sommige mensen op dit forum.... intel heeft een probleem... flames op intel... boooeeehhhooooeeeee word er geroepen door iedereen hier.
AMD krijgt een probleem.... iemand verteld dat hier... BBBBBOOOOOOOEEEEEEEHHHHHHHOOOOOOOEEEEEEE! degene die dat meld word geflamed. liefst zouden jullie zn huis in de fik steken..
kan iemand mij vertellen waarom dat is?
Van Tomshardware van vandaag.....18:22 EST [George]
Intel and AMD Both Come up Short
According to The Inquirer, it looks as though AMD is having the same trouble getting its 1.33GHz DDR Athlon out the door that Intel is having with the Pentium 4. Said Athlon is being back ordered until the last week of this month. Intel is in the same boat with the Pentium 4. While PC OEMs may have buckets of them, none are getting out in boxes to the general public. Take a look at The Registers scoop on the AMD backup as well as the P4 drought.
Tja, over al die AMD-flippo''s... een weldenkend mens wordt prompt pro-Intel door al die AMD-blaaatapen. Vandaag ff hardwareinfo.net bekeken... daar worden trollen nog niet zo keihard aangepakt als hiero, dus daar zijn nog de echte zielige AMD-blaataapjes te zien.
Verwijderd
Ik
Dan koop je toch gewoon wat anders. Dat kan iedereen toch zelf ook wel bedenken.
Verwijderd
Langs elkaar heen praten is nooit bevorderlijk voor een discussie. Het was uiteraard te verwachten dat AMD evengoed leveringsproblemen zouden krijgen. iedereen kan lezen dat de vraag naar AMD procs alsmaar stijgt, en we kunnen ook lezen dat de produktie in Dresden niet op vol vermogen draait en maar langzaam op gang komt. Vergeet ook niet dat AMD "vooruit" produceert, ze maken daar ongetwijfeld ook al palomino''s.:9~
Intel kon bijna driekwart jaar geen highend procs leveren, en die hebben iets van 8x de productiecapaciteit van AMD. Gewoon blijven zoeken en als je er echt depri van wordt, denk dan maar zo: De wachttijd op een nieuwe Lamborchini is ook minimaal 8 maanden
www.etelcom.nl
Over dat geflame, voor veel mensen is Intel gewoon per definitie "fout", zonder dat ze daar goede argumenten voor hebben. Die mensen roepen dan het eerst als intel problemen heeft, over AMD houden ze echter hun mond, want AMD is "goed".
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Gewoon een persoonlijke keuze die je maakt bij aanschaf en daar is niks mis mee, maar ga nou niet lopen zeiken van de een is beter als de ander want dat is }:Oshit
Intel en Amd maken spullen die oké zijn en ieder heeft z''n voordelen en nadelen.
Verwijderd
Hear hearOp zondag 06 mei 2001 00:37 schreef spok9 het volgende:
Enne: geduld is een schone zaak
Over dat geflame, voor veel mensen is Intel gewoon per definitie "fout", zonder dat ze daar goede argumenten voor hebben. Die mensen roepen dan het eerst als intel problemen heeft, over AMD houden ze echter hun mond, want AMD is "goed".
De argumenten waarmee Intel wordt gekraakt zijn namelijk vaak ook op AMD toepasbaar... maar dan hoor je iets als "geduld".
IMHO heeft ieder bedrijf recht op geduld.
A.
chipsets AMD... vertraging 6 maanden gemiddeld (allemaal), vage shit met VIA. Slot -> socket shuffle. Warmte ontwikkeling etc.
Afbrokkelende Cores, slechte koelaansluitmogelijkheden (Intel ontwerpt ff een nieuws ATX 2.03 daarvoor). Geen laptop CPU''s etc etc
Met dit rijtje in mijn hoofd vind ik het lastig om Intel af te zeiken om de fouten die ze hebben gemaakt. AMD maakt dezelfde fouten.
Feit is dat iedereen een CPU koopt die op dat moment het meeste biedt. Als dat NU een AMD is, kan dat morgen natuurlijk evengoed een Intel worden.... (en vice versa). Maar mensen plaatsen zichzelf in een hokje door AMD nu goed te verklaren dus zal AMD morgen ook goed zijn.
[edit]...Huh, er zijn helemaal geen tekorten van Intel. Waar slaat het dan op dat Intel weer dom bezig is?
http://www.theregister.co.uk/content/51/18756.html
PS als je wat te mekkeren hebt over AMD ben je waarschijnlijk intel mindend resultaat flames
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ze selecteren die 1,33''s natuurlijk omdat dat de beteren zijn, altijd op 1,33 blijven draaien ook als ze heter worden. Bij het zoeken naar een 1.0 modelletje heb je gewoon minder warmteontwikkeling dus de lat ligt iets lager.
Dus is de kans dat je 1.33 hoger gaat dan je 1.0 erg groot, al zal het verschil niet lineair lopen met het verschil in originele MHz, idd omdat die core hetzelfde is en ze allemaal hun top hebben...
OK?
ps: Ik zou gewoon een 1.2 kopen en dan dus een AXIA (of maybe wel AVIA
hahaha, weer zo AMD lovertje die geen hol verstand heeft van de zaken. Intel heeft het 820 met de MTH netjes opgelost door alle mobo''s terug te nemen en ze om te wisselen voor 820 met RDRAM. Dat heeft VIA met de 686B bug niet gedaan, dus wie is hier nu slecht?Intel heeft de afgelopen jaren gewoon wat teveel fouten gemaakt, chipsets die alleen met rambus geheugen fatsoendelijk lopen,
Dat was idd een ongelukje, maar zo kan ik ook over AMD beginnen met de afbrokkelende core''s, geen interne diode, geen goede chipsets (de 760 bijvoorbeeld is alleen stabiel als je maar twee geheugenbanken gebruikt) en heel veel hitte. Verder zijn de VIA chipsets nou ook niet bepaald stabiel, met de AGP en PCI problemen, 686B bug en vage 4-in-1 drivers die altijd weer nieuwe problemen veroorzaken.de P3 1,13 die ze terug hebben moeten halen zijn een paar voorbeelden van.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Waar komt toch die drang vandaan om maar te strijden over wat beter is. Ik ben AMD gebruiker maar ik ga dan ook niet lopen zeiken dat Intel zuigt.
Simpele conclusie: AMD maakt wel eens fouten en ook Intel maakt wel eens fouten. Is namelijk menselijk. Uiteindelijk gaat het erom dat die fouten hersteld worden, en dat hebben Intel en AMD beide altijd gedaan naar mijn weten.
Verwijderd
Netjes? Netjes?,,, Je kon je bord inleveren en vervolgens kreeg je een door de tussenleverancier bepaald geldbedrag er voor terug (die natuurlijk altijd vet lager was dan het aankoopsbedrag),, nix omruilen voor een bord met RDRAM,, ja in de states mischien,,!! En de winkeliers kregen vervolgens de toorn van de klanten over zich heen..... Netjes noemt ie datOp zondag 06 mei 2001 23:14 schreef Beaves het volgende:
Intel heeft het 820 met de MTH netjes opgelost door alle mobo''s terug te nemen en ze om te wisselen voor 820 met RDRAM.
Verwijderd
(voor het eerst sinds het tweede deel van de 90''er jaren)
Ja? en? Is nog altijd beter dan VIA (ja in de states mischien,,!!
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Creative, weet je wel, die kaarten die 1 miljard irq''s en dma''s gebruiken !!!!!!
Via heeft al lang toegegeven dat het hun fout is. In de volgende 4-in-1 drivers is het gefixt.Op maandag 07 mei 2001 09:45 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
DE Via 686B bug is een fout van Soundblaster!!!!!!!!!!!!!!!! en niet van Via.
Creative, weet je wel, die kaarten die 1 miljard irq''s en dma''s gebruiken !!!!!!
Mijn SB Live! gebruikt overigens maar 2 IRQ''s waarbij hij er eentje probleemloos deelt met de LPT poort.
Verwijderd
Als je Duits een beetje gaat, lees hier maar.
http://www.au-ja.de/index.html
Dit zijn de mensen die het probleem als eerste van een ''bugfix'' hebben voorzien en VIA zover hebben gekregen er eindelijk wat aan te doen door een hoop gebruikers in te schakelen+andere websites en stennis te maken.
.... En ze zijn het volstrekt oneens met VIA''s reacties...."Het ligt niet aan ons, echt niet.. :'("