Op zaterdag 05 mei 2001 10:42 schreef abbadon het volgende:
Kan W2K prima, bij mij werkt ''t ook. Ben geen Windows virtuoos, maar als je bak tijdens W2K install ingericht is als ''Microsoft ACPI systeem'' en je mobo ondersteund dit dan heb je geen probleem. Kijk ''ns onder >configuratiescherm >systeembeheer >computerbeheer en dan onder IRQ''s, als''t een ACPI bak is staat dat onder de bovenste IRQ. Met NT weet ik het niet, ik gebruik het op m''n werk maar daar moet ik de bak wél zelf uitzetten.
Hier komt het zowat op neer ja. Alleen voor de bp6 moet je een beetje oppassen. Eerst moet je de bios flashen, naar de RU of QQ versie. Eerdere biosversies ondersteunden ACPI niet goed.
Daarna kan je proberen je kernel te updaten naar een ACPI kernel, en dat kan je dus ook via systeembeheer in win2000. Bij de meeste mensen geeft dit echter problemen, en dan is een herinstallatie nodig. Ook met deze herinstallatie is het nog niet zeker dat je het systeem stabiel krijgt. ACPI en de BP6 blijken niet altijd even goed overeen te komen.
Er zijn hier nog topics over geweest. Zoek anders even, of kijk op
www.bp6.com, zeker op de messageboard daar moet je wel wat kunnen vinden.
Ik heb het zelf nog nie geprobeerd om een ACPI-kernel te installeren. ''k Heb zelf ook een BP6 400@552 die 24/24 aan staat. Maar het geluid valt nogal mee vind ik. ''k Regel de snelheid van de fans afhankelijk van de temperatuur van de procs, met bp6fsb. Dat zorgt wel voor een beetje rust. ''k Heb trouwens Fop32''s, welke koelers gebruik jij?