Toon posts:

[BC3] Coppermine temp. + sensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn coppermine 700E erin gestoken op een asus convertor (slot 1->370). Het draait vlot op 115 Mhz FSB (15 minuten in full cpu usage zonder crash). Alleen geeft MBM5 temperaturen aan tot 80° en de heatsink is ENORM koud, je zou hem nog geen 10° geven. Is mijn cpu nu "echt" +/- 80° (werkt hij dan nog eigenlijk wel?) of werkt de sensor niet goed meer, en moet ik gewoon op "gevoel" afgaan, en hem laten draaien zonder crashen?

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Zit je heatsink wel goed op de proc want 10 graden lijkt me wel errug koud. Mijn golden orb voelt al aan alsof ie der 25 is dus dat lijkt me al niet zo fijn. Verder kun je nog aan de onderkant van het convertorkaartje voelen. Als ie echt 80 graden wordt dan moet je het toch wel voelen aan de onderkant van de socket

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 21:53 schreef DaManiac het volgende:
Zit je heatsink wel goed op de proc want 10 graden lijkt me wel errug koud. Mijn golden orb voelt al aan alsof ie der 25 is dus dat lijkt me al niet zo fijn. Verder kun je nog aan de onderkant van het convertorkaartje voelen. Als ie echt 80 graden wordt dan moet je het toch wel voelen aan de onderkant van de socket
Ik voel totaal "niets". Als ik aan de achterkant van mijn convertor ga voelen, voelt het helemaal niet warm aan (precies dezelfde temp. zoals hij niet zou draaien), als ik daarentegen aan mijn geforce of aan mijn chipset ga voelen, voel je wel degelijk de warmte.

Sensor fubar?

Oh ja, MBM5 zegt dus bij 100% cpu usage 78°, als ik daarna quake 3 afsluit, gaat dat in minder dan 1 seconde naar 48°. Kan dat wel? Kan een cpu in 1 (EEN) seconde 30 graden kouder worden?

• DaManiac
volgens wetten van natuurkunde kan dat niet geloof ik :) of je moet in een koelcel wonen

wat heb je voor koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:16 schreef DaManiac het volgende:
volgens wetten van natuurkunde kan dat niet geloof ik :) of je moet in een koelcel wonen

wat heb je voor koeler?
Een gewone standaard cooler, dus niet speciaals. En MBL5 slaagt erin om dat in 1 seconde 30° te laten dalen. Kut proggie? ;)

• DaManiac
persoonlijk denk ik kutsensor! Is dat die wat op de asusconvertor zit of heb je die zelf erin gelegd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:21 schreef DaManiac het volgende:
persoonlijk denk ik kutsensor! Is dat die wat op de asusconvertor zit of heb je die zelf erin gelegd?
Niks erop gezet, gewoon asus convertor. Ik heb ook een paar minuten quake3 laten draaien, vlug pc uitegezet, vlug cooler eraf gedaan, en even aan de core gevoeld = niet warm. De sensor zal zeker stuk zijn ofzo? Want 30° in 1 seconde lijkt me erg "wouw" :)

• DaManiac
hij loopt dus op 800 mhz? (7x115) hmm, dan zal ie bij kamertemp van 20 graden en standaard koeler ongeveer 35 graden worden en 45 fullload denk ik. Heb je het voltage verandert?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:29 schreef DaManiac het volgende:
hij loopt dus op 800 mhz? (7x115) hmm, dan zal ie bij kamertemp van 20 graden en standaard koeler ongeveer 35 graden worden en 45 fullload denk ik. Heb je het voltage verandert?
Nope, voltage is via convertor vastgelegd op 1.65 V

• DaManiac
dan kun je ervanuitgaan dat de temps die ik net zei kloppen. Je kunt er eens een binnen/buitenthermometertje tegenaanhouden of onder de proc in de socket leggen (wel uitkijken met de kabeltjes) voor de zekerheid, maar er valt nix te vrezen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:40 schreef DaManiac het volgende:
dan kun je ervanuitgaan dat de temps die ik net zei kloppen. Je kunt er eens een binnen/buitenthermometertje tegenaanhouden of onder de proc in de socket leggen (wel uitkijken met de kabeltjes) voor de zekerheid, maar er valt nix te vrezen
Ja, zo warm kan het echt NIET zijn, dat zou men vel van men vingers echt niet toelaten :)
Alles erond is gewoon "normaal". Misschien moet ik nog wat verder oc''en :)

• DaManiac
als ie nog verder gaat -> zeker doen!!! Kijk maar naar mijn sig.

BTW: ik heb een Gorb en geen temp sensor en hij is nog niet vastgelopen! Voltage is standaard 1.5V!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:44 schreef DaManiac het volgende:
als ie nog verder gaat -> zeker doen!!! Kijk maar naar mijn sig.
Lekkkkkur :) Morgen eens op 124 proberen.

• DaManiac
''t is jammer dat de volgende stap op mijn mobo 133 mhz is, want dat kan ie net niet hebben (de proc) het geheugen trekt het wel!!! ook al is het el Cheapo!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:47 schreef DaManiac het volgende:
''t is jammer dat de volgende stap op mijn mobo 133 mhz is, want dat kan ie net niet hebben (de proc) het geheugen trekt het wel!!! ook al is het el Cheapo!
Ik heb ook een asus, maar dan P3B-F.. Eerst goed testen op 120 (840), en dan 124->133 proberen :)

• DaManiac
hmm, 7x124=868
7x133=933

Moet eigenlijk kunnen he
Heb je nog hogere fsb''s?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:49 schreef DaManiac het volgende:
hmm, 7x124=868
7x133=933

Moet eigenlijk kunnen he
Heb je nog hogere fsb''s?
Weet ik niet vanbuiten of ik hoger dan 133 kan.. Maar ik heb hier 1 reepje ram (64 sdram maar hoor, maar toch..) liggen die maar PC100 is :(

• DaManiac
tsja, das jammer idd, misschien eens zonder proberen (met alleen 133) dan weet je hoever ie gaat

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 22:56 schreef DaManiac het volgende:
tsja, das jammer idd, misschien eens zonder proberen (met alleen 133) dan weet je hoever ie gaat
Ga ik ZEKER doen, maar nu ga ik film zien :)
Bedankt voor je hulp! tot morgen :P

• DaManiac
kee, glad to be of assistance!

suxxes met verder klokken
Pagina: 1