[BC3] Cyrix M2-200 passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Ik heb nu een Am5x86-133 @ 120 passief gekoeld in een servertje zitten. heb net mijn Abit TX5 mobo binnen, DIMMetje erop en dan een Cyrix M2-200 erop. Vraag is nu: kan ik die ook passief koelen, of wordt het dan een hel in die kast?
CPU gaat continu 100% draaien, dus misschien evt onderclocken ook een oplossing....

Verwijderd

Tsjah, die cyrix procjes staan er om bekend heet te worden (ik heb een cyrix 300 in de fik zien vliegen). Ik zou op een server dan een programmaatje als cpuidle of rain installen, zodat je processor uit staat als ie idle is. Voor de zekerheid zou ik gewoon voor een tientje een p1 koeler kopen en het zekere voor het onzekere nemen.

• _JGC_
Ik heb die coolermaster heatsink van die 486 nog, en ik heb ook nog een redelijk nieuwe fan liggen. Helaas maken die dingen nogal herrie voor een 24/7 server (8cm fan op 7V is stiller)
RAIN of CPUIdle helpt helemaal nix, omdat ik NT4 server draai. Daar zit dat al ingebouwd. Ik draai dus ook een }:O, vandaar die 100%.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Zal niet helpen, als hij steeds 100% gaat draaien zal hij wel gaan }:O grazen.

EDIT: Zie wel, dat dacht ik al :)

• _JGC_
Ik weet al wat: fan slopen, 7V erdoor. Cyrix mooi op 2x68,5 zetten. Vervolgens nog 2.8 of 2.7V geven, omdat ie toch al lager draait, denk dat ie dat wel volhoudt (eerst fan eens op 12V en dan sinkie voelen, dan fan eruit trekken en nog maar es voelen)

• _JGC_
Oei, net ff wat glassex over die cyrix, lekker schoon, zit ie vol krassen :(
Pagina: 1