Kent iemand deze core (BXIA)? Ik heb ''m namelijk, en kan er niks over vinden. Hij is me verkocht als 1200Mhz T-Bird (12*100). Hij is unlocked en loopt zonder voltage verhoging en / of extra koeling op 9*133=1200 en 10*133=1333MHz. iemand suggesties / info? Thanks!
volgens mij ging het om de middelste 2 letters.
dat is bij jou hetzelfde als een axia, dus ik denk dat je wel even ver kan overklokken
dat is bij jou hetzelfde als een axia, dus ik denk dat je wel even ver kan overklokken
''t overclocken is geen probleem inderdaad
. Ik vroeg me alleen af of iemand die core eerder had gezien?
axia wil nog niet zeggen dat hij goed overclockbaar is.
ik ken iemand en die krijgt zijn 1333 axia niet hoger dan 1466, en dan heeft hij hem al op 1,8v lopen. ook niet alles dus
moet nog steeds mazzel hebben hoor
ik ken iemand en die krijgt zijn 1333 axia niet hoger dan 1466, en dan heeft hij hem al op 1,8v lopen. ook niet alles dus
Verwijderd
Dat is ee prima resultaat aangezien de tbirds niet veel verder als de 1500 komen met luchtkoleing, behalve als je het voltage hoger opvoert of de koeling opfokt.
''t gaat me d''r ook niet echt om hoe hoog ''ie geklokt kan worden (1333 is voorlopig, tot m''n waterkoeling d''r is, snel zay) maar of iemand iets meer weet over de BXIA core. Ik heb horen zeggen dat dat een PAlomino core is, maar dat lijkt me heel erg sterk.
iemand?
iemand?
Palomino is nog niet uit..
Voor een betere uitleg van de types, zie http://www.tweakers.net/nieuws/16281
Daar wordt vermeld dat voor het eerste teken alleen belangrijk is of het een cijfer of een letter is, dus waar nu het preciese verschil in zit blijft onduidelijk.
Bekijk het maar zo: Je hebt een dijk van een Athlon en hij klokt prima over. ''Nuff said
Voor een betere uitleg van de types, zie http://www.tweakers.net/nieuws/16281
Daar wordt vermeld dat voor het eerste teken alleen belangrijk is of het een cijfer of een letter is, dus waar nu het preciese verschil in zit blijft onduidelijk.
Bekijk het maar zo: Je hebt een dijk van een Athlon en hij klokt prima over. ''Nuff said
Was getekend, enz. | specs
Verwijderd
Waar heb je deze vandaan eigenlijk?
De BXIA is namelijk de laatste versie van de thunderbirds, en zou dus het hoogste moeten halen qwa overklokken dan.
Deze moet namelijk zo 1.6 ghz kunnen halen.
De BXIA is namelijk de laatste versie van de thunderbirds, en zou dus het hoogste moeten halen qwa overklokken dan.
Verwijderd
Komt me niet heel geloofwaardig over.
post er een fotootje van, tot dan is het volgens mij larie
JCviggen
JCviggen
Dan ben jij zeker de enige die het weet ofzoOp vrijdag 04 mei 2001 15:07 schreef wizardxx het volgende:
Waar heb je deze vandaan eigenlijk?
Ik ga inderdaad m''n koeler d''r af rossen omdat jij niet gelooft welke lettertjes d''r op staanOp vrijdag 04 mei 2001 15:02 schreef Artcore_Trooper het volgende:
BXIA, ik geloof er geen donder van. Plaats eerst maar eens fotootje.
edit: Hij komt van PeeCee trouwens (zie pricewatch)
Wat let je om te proberen hoever ie gaat.. Snel zat is geen antwoord van een tweaker 
enne je hoeft ''m niet op 1600 te laten staan (ALS ie dat haald) maar kijk op z''n minst ff tot op welke snelheid hij boot..
enne je hoeft ''m niet op 1600 te laten staan (ALS ie dat haald) maar kijk op z''n minst ff tot op welke snelheid hij boot..
Dat doe ik ook wel: Ik haal nu met m''n SuperOrb
1400 bij het maximale voltage (1.850V). Is niet 100% Stabiel (heel af en toe vastlopers bij 3dmark 2001; sisoft tests lopen wel allemaal stabiel. Hij wordt dan 51ºC bij volle belasting (half uur lang koe). Nogmaals; ik wacht op m''n waterkoeling (uitgeboorde Senfu van Herman) en dan kijk ik wel weer. (is voornamelijk voor de herrie; ik wordt namelijk GEK van die superorb)
Verwijderd
Thunderdbirds komen niet boven de 1500 uit met luchtkoeling.Op vrijdag 04 mei 2001 14:15 schreef epsilon het volgende:
axia wil nog niet zeggen dat hij goed overclockbaar is.
Ook niet met een Silverado of Swiftech monsterOp vrijdag 04 mei 2001 21:45 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Thunderdbirds komen niet boven de 1500 uit met luchtkoeling.
Lukt wel volgens deze site http://www.overclockers.com/ of moet gelogen zijn natuurlijk
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik ga morgen m''n watercooling installeren (mits de aquariumshop open is voor de pomp) en dan post ik wel even een pic van m''n core. Dan is iedereen weer happy toch?
Oke oke, ik ben de lulligste niet. Ik wil best een fotootje platsen. De cooler moet d''r toch af, want ik ga morgen m''n waterblokje bij Herman helen. Ik weet alleen nu al dat het volgende gezeik me ten deel zal vallen; Photoshop!! Maar goed. Morgen aan het eind van de dag, als m''n nieuwe watercooling werkt, post ik een pic. Ten overvloede wellicht; je hebt mij nog niet zien patsen met onwaarschijnlijke snelheden hoor; ik heb alleen gevraagd of iemand de BXIA core eerder gezien had.Op vrijdag 04 mei 2001 21:07 schreef DuronDude het volgende:
Komt me niet heel geloofwaardig over.
JCviggen
Verwijderd
Ik vraag me echt af of dat fabeltje nou wel klopt...ik gisteren mijn P3 700@1001MHz, Abit BE6-II combo vervangen door een Abit KT7A-Raid, T-Bird 1000MHz. Is een Avia core, maar draait probleemloos op 1400MHz (1,85V). Moet alleen ff m''n el-cheappo no-name cooler vervangen door zo''n windtunnel
.
AXIA of AVIA of wat dan ook is nog geen garantie dat je een vette overklok haalt. De kans is alleen een stuk groter. Maar je kan natuurlijk nog steeds een "minder" exemplaar tegenkomen.
Voorbeeldje: Floris en ik hebben allebei een AXIA Tbird 1 GHz...op dezelfde dag bij dezelfde leverancier gekocht en uit dezelfde batch. Het enige verschil is het chipnummer (nr. zoveel van die dag)
De mijne haalt probleemloos 1450, die van Floris kan alles boven de 1333 niet echt waarderen (met dezelfde koeling)
Overigens bestaan BXIA-cores wel degelijk, waarschijnlijk is dat weer een nieuwere stepping. Palomino staat volgens mijn info nog steeds op de rol voor Q3 (AMD wil niet meer zeggen
).
Voorbeeldje: Floris en ik hebben allebei een AXIA Tbird 1 GHz...op dezelfde dag bij dezelfde leverancier gekocht en uit dezelfde batch. Het enige verschil is het chipnummer (nr. zoveel van die dag)
De mijne haalt probleemloos 1450, die van Floris kan alles boven de 1333 niet echt waarderen (met dezelfde koeling)
Overigens bestaan BXIA-cores wel degelijk, waarschijnlijk is dat weer een nieuwere stepping. Palomino staat volgens mijn info nog steeds op de rol voor Q3 (AMD wil niet meer zeggen
Verwijderd
Ben jij dan soms degene die alles weet?Op vrijdag 04 mei 2001 15:12 schreef Artcore_Trooper het volgende:
[..]
Dan ben jij zeker de enige die het weet ofzo
Euhhh, die watercooling zit er op, maar ''t is niet zo makkelijk je processor onder je scanner leggen en in te scannen, als je pc het niet doet, omdat je processor d''r niet in zit.... Hmmmm..... Nou ja; hij doet ''t goed en gaat nu stabiel tot 1400, met een stressed temp van 42C. Nu nog een peltiertje d''r onder en kijken hoever we kunnen !
Originele smoesOp dinsdag 08 mei 2001 21:16 schreef EraZor het volgende:
Euhhh, die watercooling zit er op, maar ''t is niet zo makkelijk je processor onder je scanner leggen en in te scannen, als je pc het niet doet, omdat je processor d''r niet in zit.... Hmmmm..... Nou ja; hij doet ''t goed en gaat nu stabiel tot 1400, met een stressed temp van 42C. Nu nog een peltiertje d''r onder en kijken hoever we kunnen !
Net of ik voor doe komen dat dat zo is.Op zondag 06 mei 2001 19:16 schreef iefje het volgende:
[..]
Ben jij dan soms degene die alles weet?
Pagina: 1