[BC3] Voeding kaput?

Pagina: 1
Acties:

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35
''K heb gister een paar extra coolers op in mijn kast geplaatst en alles draaide een beetje sloom. Dus ik dacht te weinig power (''k heb nu 200 W of zo, geen 235). Er zitten 2 HDD''s en 2 CDROM drives op met nog wat coolers. Toen ik alles eraf haalde deed de zoot het het nog niet :'(. De computer kwam nog nieteens tot het ramchecken. Pas toen ik er een oude ISA kaart in deed en mijn AGP eruit haalde wilde hij weer opstarten. Maar vandaag wilde ik ''m weer aan doen... Deed ie het niet meer.
Kan het zo zijn dat mijn voeding naar de kapot is? Zelfs de cooler van de processor draait sloom wanneer er niets anders op aangesloten zit.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Heb je niet een andere voeding om uit te proberen ? Dan weet je het meteen zeker.
Anders zou ik je aanraden om alles aan te sluiten, aan te zetten, en met een multimeter de +5v en +12v te meten.
Als die te laag zijn, dan is je voeding stuk.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• aP_
Ik heb geen andere voedingen om het uit te proberen. Degene die kapot is is een ATX en ik heb nog wel een P200 maar dat lijkt mij niet echt hetzelfde soort. En ja... ik heb ook geen voltmeters enz.

het rare vind ik dat ie ''t gister nog wel goed deed en vandaag niet meer.

Verwijderd

Als een voeding geen goede spanning geeft dan gaat meestal de hele pc niet aan. Lijkt net of je mobo langzaam dood gaat.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
probeer eens met alle kaarten eruit en 1 hd en dan steeds een kaartje/hd erbij

• aP_
Ook al heb ik alleen de videokaart erop aangesloten, hij doet ''t niet.

''K ga wel ff een multimeter erop aansluiten. Kijken of ie nog wel 5 en 12V geeft. Anders koop ik wel een nieuwe. :'(

• aP_
ik heb de spanning ff gemeten en het was gewoon 5 en 12V, maar ik weet niet of het moederbord wel genoeg krijgt. De computer geeft bij het opstarten trouwens ook geen biebjes van dat er wat aan de hand is. ''K zal de computer wel gewoon naar de winkel brengen.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op zaterdag 05 mei 2001 17:39 schreef aP_ het volgende:
ik heb de spanning ff gemeten en het was gewoon 5 en 12V, maar ik weet niet of het moederbord wel genoeg krijgt. De computer geeft bij het opstarten trouwens ook geen biebjes van dat er wat aan de hand is. ''K zal de computer wel gewoon naar de winkel brengen.
Als je gewoon 5 en 12V hebt betekend dat niet dat je voeding niet stuk is....

Het kan ook zijn dat je voeding geen stroom meer kan leveren en de spanning dus inzakt als je er iets aanhangt...

Zou dus ff meten met alles eraan+computer aan.

Every morning is the dawn of a new error.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

PC zo kaal mogelijk maken, dan geen problemen, = voeding stuk.
Werkt het dan nog steeds niet, wat voor systeem heb je en wat voor videokaart.
Misschien trekt die te veel power.

And The Only One

• aP_
Ik heb ''t gemeten met en zonder alles eraan. Bijde keren deed ie ''t prima.

De spullen die ik erin heb zitten er al een tijdje in en het draaide altijd goed. Een Voodoo3 3000 met netwerkkaart, geluidskaart, isdn, een 5400 en een 7200rpm hdd. De laatste met koeling. 2 Cdromdrives en nog een PCI-slot koeler.

Het enige dat ik nog niet heb gemeten is de 3,3V output, omdat het te ver in mijn kast zit begraven achter zo''n erie CPU-heatsink.

Kan het zo zijn dat mijn moederbord kapot is gegaan aan het overbelasten van mijn voeding?

• aP_
Ik ben er al achter.... :) Het is mijn Voodoo3 3000. Werd al tijd voor een nieuwe.

Wat ik wel raar vind is dat de computer helemaal geen kick gaf toen alles erin zat (met de voodoo), zelfs geen biebjes.

Nu zit ik dus met een 540Kb ISA VGA kaart @640*480. Mijn }:O graast nog wel lekker door.

Pagina: 1