[BC3] 1000 MHz perongeluk op 1200 MHz, & R.I.P.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb gister mijn Abit KT7A-Raid mobo binnen gekregen, en ik heb mijn geunlockte CPU erin gezet, en hij vond mijn CPU als 1200 (133x9.0) i.p.v. 1000 (100x10), en na het BIOS POST, nada, :( :'( :? :( Beeld uit. nooit meer aan, maar ik krijg geen signaal van mijn mobo atall. Ik heb gebeld met het bedrijf waar ik de CPU gekocht heb, en daar zeiden ze dat ik de CPU maar moest opsturen, Ik dus de unlock streepjes weggehaald, en opgestuurd.

Nu kreeg ik na het vertellen aan een paar vrienden te horen dat het wel vaker voorkomt met abit borden. Ik denk dat de detectie van de instellingen van de CPU verkeer is gegaan, en dat het mobo de max snelheid hanteerd.

Heeft iemand hier ervaring in??? Ik weet wel dat als ik een nieuwe CPU krijg dat ik deze NIET unlock voorlopig. 1000 MHz is voorlopig snel zat. Of is er een truck voor om de CPU eerst in te stellen.

Wie Oh Wie

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Als je Vcore nog op standaard stond, zou je CPU niet dood mogen zijn. Had je wel geprobrobeerd om je CPU weer te un-unlocken, en dan netjes op standaard snelheid te laten lopen ? (na eventueel de BIOS te hebben gewist).

Leek me sterk dat een processor zo snel kaduuk is. Die van mij heeft ook wel eens op 1200 proberen te posten, het is een Duron750 :) loopt nog steeds op 1027.

Om op je vraag terug te komen:
Je zou de CPU eerst gelocked in je computer kunnen zetten, en dan handmatig de snelheid kunnen instellen. Daarna pas unlocken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Zit er op je mobo niet een jumpertje van 100mhz en 133mhz??? dat zit op me MSI wel namelijk.

ik weet niet hoe het bij abit zit maar moet je maar ff in je boekje kijken.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• BC3 Victim
Ik heb hem ongeveer 1,5 maanden in een MSI bord gehad, (MSI K7TPro2A) en heb deze week mijn nieuwe KT7A -RAID binnen gekregen, maar ik heb die CPU erin gezet, en het systeem aangezet, en zonder in het BIOS geweest te zijn heeft hij de CPU herkend als 1200 MHz. (133x9) en de 1000 MHz CPU met ARGA core uit 1999 kon dit waarschijnlijk niet hebben. Ik heb niets aan die spanningen gedaan, en nog niets met jumpers, of settings in het BIOS.

Op een of andere rede kwam ik daar niet in met DEL. (Toetsenbord error, heb ik vaker last van, is waarschijnlijk defect) Dus ik denk dat hij te snel te warm werd. En ja ik heb de koeler 3 keer gecontroleerd voordat ik het systeem aanzette, dus die zat er wel goed op.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Probeer je bios te resetten. Doet bij mij ook altijd wonderen als ik hem tever heb geoc''ed

• BC3 Victim
Maar hij stond nog 100% standaard, nog nooit eerder 1 minuut gebruikt???

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik vind dat je wel heel raar reageerd, je gaat je cpu toch niet direct terug sturen als er ff iets niet werkt!
ik zou toch idd eerst mijn bios resette, als dat niet werkt jumpers op 10*100 instellen, als dat niet werkt gaan gummen, vcore omhoog/laag etc etc

volgens mij kan een proc gewoon NIET kapot gaan door te posten op 200 mhz meer..

Verwijderd

Ja bios resetten mijn idee ook. Een processor kan niet zomaar dood gaan door een te hoge snelheid. Is gewoon de beveiliging dattie niks meer doet.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben bang dat je CPU NIET DOOD is.

Da''s goed nieuws maar ook slecht nieuws want je hebt hem al verscheept.

Ik ken dit probleem, ik heb zelf een Abit KT7 met een TB900 en ben regelmatig aan het experimenteren met voltages, FSB en multiplier.

Soms (regelmatig) push ik hem gewoon ''te ver''.. vooral als ik mijn FSB verhoog naar 105+ Mhz dan heeft ie er geen zin meer in.

Zwart beeld tijdens het opstarten en de boel lijkt gewoon dood. Maar er is helemaal niets dood, alleen je BIOS kan die CPU niet aanspreken.

Je moet inderdaad ff je BIOS resetten.. en nee daar hoef je geen jumpers voor te zetten of iets uit je mobo te trekken.

Gewoon tijdens het opstarten INSERT op ingedrukt houden en je CPU print op default settings. Ik geloof dat het INSERT was .. ff kijken.. yup, ik druk altijd op die INSERT toets op dat Insert/home/pageup/etc blokje tussen je alpha en je numerieke gedeelte van je keyboard.

Overigens toen ik mijn TB900 voor het eerst in mijn KT7 propte dacht ie dat het een 600Mhz CPU was.. mwoah is ook weer es wat anders.. :)

Hij loopt superstabiel op 1000Mhz en 1050Mhz (ik heb um nu op 1Ghz lopen, mooier getal :) ) alleen krijg ik hem voor geen meter op of over de 1100Mhz heen. Sjips maar goed.. mijn doel was de 1Ghz en dat heb ik voor minder geld dan een echte 1Ghz CPU :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BC3 Victim
Alleen, omdat ik eerst in een MSI bord heb gewerkt, en later over gezet, kreeg ik 1 keer beeld, het mobo staat nog op standaard instellingen, en ik kreeg GEEN beeld meer, ja dan ga ik er vanuit dat er iets niet goed is. Ik dus gebeld naar de winkel waar de CPU vandaan komt, en hun zeiden dat het de CPU is die defect zou zijn. Ik heb hem toen gelijk opgestuurd.

Inderdaad had ik ff kunnen proberen om het BIOS te resetten, en dan opnieuw proberen in het BIOS te komen. Maar what the heck, het opsturen van de CPU was maar 1,60 en is er niets mee aan de hand krijg ik hem gewoon terug.

Is het zo bij het mobo dan dat als de detectie fout gaat, dat hij dan direct de door hem gevonde instelling behoud, ookal haal je de unlock erna weg, en plaats hem opnieuw. Als dat zo is staat het mobo op 1200 MHz ingesteld, en werkt de PCU maar op 1000 (niet geunlocked). Dan krijg je inderdaad geen beeld. BTW dan hoord het mobo toch te gaan piepen???

Nou als ik de CPU terug heb ga ik eerst testen (in orginele CPU staat) met een gereset BIOS, en dan ga ik hem wel weer goed instellen en eventueel later weer unlocken.

Thnx for the reply''s

Pagina: 1