[BC3] Verkeerde koeler op mijn AMD 1.33GHz??

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 06:49
Beetje bagger koeler waarschijnlijk. Hij zit er goed op, dat weet je zeker? Als dat zo is dan is de koeler bagger, want zo heet wordt ie nou ook weer niet.

.... Ik weet het ook niet

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds kort een AMD 1.33GHz, maar deze
wordt nogal warm...
Na zo''n half uur intensief gebruik begint de speaker te piepen en gaat de power-on LED knipperen... de oorzaak ligt in de processor temperatuur... hij doet dit nl bij 70''C en als die gedaald is tot 60''C stopt het gepiep.

Nou lijkt mij 70''C nogal erg warm, dus vraag ik me af... hebben ze me een bagger koeler gegeven?!? Het is een thermaltake minichrome orb.
Of is mijn proc niet goed?? Ik weet niet precies wat het is... alleen 1.33GHz met 266fsb

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb dezelfde processor, en bij mij word ie ook geregeld zo''n 67/68 graden nadat ik hem hard heb laten werken. Hoort dus volgens mij een beetje bij de processor. Maar ik vind de temperatuur toch wel erg hoog. Ben wel van plan om er een andere cooler op te gooien.

Heb trouwens ook last van piepende speakers.

• BC3 Victim
Heb je er pasta tussen de koeler en de proc gedaan??? Ik zelf heb de superorb en die van mijn wordt volgens bios 40 bij 100% belasting. Je moet ook voor een goede Airflow in de kast zorgen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb er zelf niks aan gedaan...
Hij is helemaal in elkaar gezet door Mycom, dus weet ik niet wat er onder de koeler zit.
Ik denk dat ik maar naar ze ga bellen voor een betere koeler... ze hebben ook een super orb of mini super orb die voor procs tot 1.5GHz zijn... dat zal hopelijk wel wat schelen

• BC3 Victim
check http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=150
dan weet je wel wat je moet hebben, en misschien kom je er achter wat er nu opzit!

• BC3 Victim
Bedankt voor die link...
Die super orb ziet er echt goed uit...
En ze hebben hem bij Mycom...
Hopelijk past ie op mijn moederbord!

• BC3 Victim
Bij mycom werken alleen maar prutsers!!!!!!

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 12:49 schreef needforFPS het volgende:
check http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=150
dan weet je wel wat je moet hebben, en misschien kom je er achter wat er nu opzit!
Lees dan ook ff alle commentaar die op deze :rtest is gegeven. Geen test die zich echt naar de praktijk vertaald dus!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Bedankt voor die link...
Die super orb ziet er echt goed uit...
En ze hebben hem bij Mycom...
Hopelijk past ie op mijn moederbord!
hij mag er dan wel geinig uit zien, maar het is gewoon een K*T koeler, echt. ik heb em ook gehad maar heb hem binnen 1 dag weer terug gebracht. Als jij een case hebt zonder intake/outtake 80 mm fans, dus standaart dan zal je met die superorb ook temps halen van 60graden+. Ik heb al aardig at testen gelezen en die orb zuigt gewoon.

Ik las dat je dat ding bij mycomm in elkaar hebt laten zetten, als je een MYCOMM CASE HEBT moet je ff GOED kijken of je CPU niet RECHT onder je VOEDING zit, anders past er niet eens een super orb op, dit prob had ik nl ook destijds, die kasten zuigen.
Ook vond ik die orb teveel herrie maken, dat mag best, als ie goed zou koelen.

Owja, mocht je zo dom zijn die orb te kopen, kijk dan alsjeblieft uit voor je core.

*cra^*

• BC3 Victim
tja... ik denk toch nog steeds dat die super orb best goed is... hij koelt goed (ook bij Tom''s hardware, maar die kraakt hem toch af)
alleen maakt hij veel lawaai...

Maar ik ben alleen nogal bang dat ik mijn core mol met die super orb :(
Ik lees dat veel mensen hun proc hebben gemold... zijn zij zo onvoorzichtig of gebeurt dat echt zo makkelijk?? :?

• salvador4
Maar ik ben alleen nogal bang dat ik mijn core mol met die super orb
Ik lees dat veel mensen hun proc hebben gemold... zijn zij zo onvoorzichtig of gebeurt dat echt zo makkelijk??
Beide, veel mensen zijn onvoorzichtig, en die core IS gewoon heel zwak.

• BC3 Victim
Ik heb inderdaad geen intake/outtake fans in mijn kast salvador4, maar zelfs met open kast wordt mijn proc 67''C.... zullen die fans dan echt helpen???

• salvador4
Ik heb inderdaad geen intake/outtake fans in mijn kast salvador4, maar zelfs met open kast wordt mijn proc 67''C.... zullen die fans dan echt helpen???
Nee, dan zal het niet helpen, maar als je dan al aan de 67 C zit dan zit je met je kast dicht aan de 75/80?

Dit is dus echt niet gezond, die knuppels zullen er wel geen koelpasta tussen hebben gedaan, zou ik toch maar eens naar kijken.

Als die koeler goed geinstalleerd is zou je met je kast open onder de 60C moeten blijven lijkt me.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is een thermaltake minichrome orb.
zou voldoende moeten zijn voor je proc.

heb je toevallig een msi k7turbo? daarvan staat standaard het voltage te hoog. zowieso kan je eens wat aan je voltage prutsen. hij moet op 1.75V (in je bios health monitor dus, dit kan afwijken van de ingestelde waarde)
je kan ook proberen of hij het nog doet op 1.70V. als hij onstabiel wordt zet je hem gewoon weer terug naar de oude waarde.

Verwijderd

Neem geen SOrb als je op save wilt gaan er zijn genoeg andere coolers waar je veel beter mee af bent (een gewaarschuwde Tweaker telt voor drie;)).

• BC3 Victim
Ik heb een coolermaster DP5-6H51 maar deze doet HELEMAAL NIETS als ik de PC opstart :( ?
Weten jullie hoe dit kan? Volgens mij heb ik hem gewoon goed bevestigd...

Grtz JP.

Verwijderd

Open ff een nieuw topic hiervoor en maybe Search will help you.

• Sick Nick
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Een (mini) chrome orb is dus best wel te weinig voor op een TB1333.
Op het doosje staat wel tot 1,5 Ghz maar dat zou ik niet geloven. Die koeler is bedoeld tot 1 Ghz ofzo om een beetje normale temperaturen te krijgen. Ik had ook eerst een Iceberg IB-60, dat is gewoon een chrome orb met een ander stickertje op het fannetje, en hij was bij mij ook stressed rond de 70 graden.
Heb toen maar een coolermaster EP5-6i51 genomen en de stressed temp daalde tot 47 graden. Nu een swiftech MC462 en stressed 41 graden op 1466 :P
Vervang die koeler van je met een coolermastertje ofzo, lekker goedkoop EN stil.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 17:22 schreef salvador4 het volgende:

[..]

Ik las dat je dat ding bij mycomm in elkaar hebt laten zetten, als je een MYCOMM CASE HEBT moet je ff GOED kijken of je CPU niet RECHT onder je VOEDING zit, anders past er niet eens een super orb op, dit prob had ik nl ook destijds, die kasten zuigen.
Die Mycom cases zijn van In-Win (of heet het nu Q-max?) en die zijn als zeer goed getest bij Hardwareinfo.net. Waarom ze ze als mycom verkopen weet ik ook niet, doen ze ook niet met die Aopen kasten. :?
Ik snap niet waarom een super orb er niet zou oppassen als de processor vlak onder de voeding zit. Bedoel je dat de koeler dan tot voorbij het moederbord komt tegen de voeding aan? Het gaat me niet om die super orb (zou hem ook nooit kopen) maar die case is toch echt goed en degelijk uitgevoerd, zie niet in waarom dat niet zou kunnen passen.

Dutchman

Verwijderd

Conclusie...er zijn gewoon geen vette koelers die een beschaafd geluid maken voor veel Mhzen!
Dat is mij al lang duidelijk. Ik wil ook een andere koeler..ik heb nu een Fop32. Qua geluid zit hij tegen mijn grens aan. Het kan er NET mee door.
En de koelprestaties...67graden @1400Mhz..met kast OPEN!!!
Ook goede koelpasta..
Ik weet het echt niet meer! Drama die TBs, worden gewooon erg warm!

Verwijderd

Ik heb dus vandaag bij Funprice in Arnhem een nieuwe koeler gehaald. Een Coolermaster EP5-6I11. Nu wordt mijn cpu 58graden op 1400Mhz @1.85V. Ipv 66 a 67graden. Er ZAT een GlobalWin Fop32 op! En die scheen vrij goed te zijn. Dus trek je conclusie. Voor 29 piek ben jij een tevreden man :-)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 23:38 schreef n0va^ het volgende:
Conclusie...er zijn gewoon geen vette koelers die een beschaafd geluid maken voor veel Mhzen!
Dat is mij al lang duidelijk. Ik wil ook een andere koeler..ik heb nu een Fop32. Qua geluid zit hij tegen mijn grens aan. Het kan er NET mee door.
En de koelprestaties...67graden @1400Mhz..met kast OPEN!!!
Ook goede koelpasta..
Ik weet het echt niet meer! Drama die TBs, worden gewooon erg warm!
ZALMAN Can Only Save You ;) ....

Koop een Zalman en mod een paar (2) 120MM gaten er voor twee papst 140CFm''s er voor en je zit nog steeds niet op het geluid van de Fop32, en cool prestatie''s die heb je dan :D

Verwijderd

''k heb zelf sinds kort een AMD 1.3 Ghz processor op een Asus A7V133 MB. ''k had ook een hoge temperatuur, maar ben uiteindelijk tot de volgende conclusie gekomen:

* Asus Probe geeft standaard veel te veel aan..Gebruik MBM...deze geeft de juiste waarde aan
* Het verwijderen van de termalpad van m''n spire koelertje, en vervangen met een dun(!) laagje koelpasta leverde ca 7 gr koeler resultaat

Ik ging dus eindeindelijk van 72 Graden (asus probe) naar 54 gragen (mbm)!

Vervolgens 3 extra fans in m''n kast geplaast,en kom nu op 50 Gr... :)

''k weet niet of je een asus mb hebt...maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen...
Pagina: 1