[BC3] 4k-page mode

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
He,

De post over 4-way interleave was interessant. Nu is er ook nog 4k-page mode, tenminste op mijn Abit Kt7. Heeft dit ook zoveel impact als 4way-interleave. En wat doet het precies? De readme zegt dat het de snelheid moet verhogen en dat het met 64 Mbit technologie werkt. Zegt me niet zoveel eigenlijk. Dus wie heeft er wel eens wat mee gedaan? En is het echt sneller?

SenAmun

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
cool... volgens mij zou het ook sneller moeten zijn als het aan staat, maar ik kan t niet vinden/weet niet hoe.
iemand die hier meer ervaring heeft?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

64Mbit -> de chips op enkelzijdig 64Mb dimm of dubbelzijdig 128Mb dimm. Op dubbelzijdig 64Mb werkt het dus niet, op enkelzijdig 128Mb en 256 Mb waarschijnlijk wel.

Deze optie verhoogt de memperformance behoorlijk, maar volgens mij niet zo veel als 4-way interleave.

Waarom probeer je het niet gewoon zelf???