[BC3] Plastic onder Coolermaster

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Hallo,

Ik heb hier een socket 370 PIII@650 systeem met een coolermaster cooler. Nu loopt windows om de haverklap vast. na een uur rustig gewerkt te hebben (winamp is de enige "zware" apps) bevriest het systeem.

Nu dacht ik dat de proc te warm werd. Ik heb nog geen temp meting gedaan, maar als ik aan de onderkant van de Heatsink kijk, dan zit er een groene plastic van 2 bij 2 cm denk ik en daarin staat mooi de afdruk van de core.

Kan het zijn dat deze plastic eerst verwijderd had moeten worden? En is het nu beter om die plastic eerst te verwijderen en en dan een beetje koelpasta tussen te smeren?

Greetz

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

Plastic is geen goede geleider, maar misschien bedoel je die kauwgum achtige massa. Dit zou koelspul kunnen zijn. Toch is het beter dit te verwijderen en een dun laagje koelpasta ervoor in de plaats te doen. Voorzichtig de koeler weer terug plaatsen. Weet niet hoe gevoelig een pIII core is.

• GreenGolf3
Het is niet echt kauwgom achtig. Het is groen van kleur, maar dat zal wel niets uitmaken denk ik, Ik ben op jacht naar een beetje koelpasta, maar ik heb ff niets liggen.

Nu ik de kap eraf heb, loopt hij wel een stuk stabieler dus ik heb het vermoeden dat het echt in die "plastic" zit.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Onder de koeler zit zeker zo''n witte pasta (rubber), en daarop hebben ze een plasticje geplakt. Dat moet je er van aftrekken en dan erop zetten.

Als je er koelpasta op doet zou ik het heele rubber achtige spul verwijderen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Of gewoon die groene rotzooi laten zitten en een betere koeler kopen

Bij mijn amd koeler zit het er ook onder en m''n amd is stressed 43 graden -->> cool amd''tje dus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GreenGolf3
De fan van de voeding zat er ook op te blazen. Lekker warme lucht op de proc. Die heb ik ff omgedraaid en nu is het testen hoe het gaat.

Moet alleen nog ff die asus-probe software DL maar ik kan die niet zo snel vinden. Maar dat komt wel goed.

Dus voor de zekerheid ff het groene goedje eraf en het zilvere goedje ertussen??

• BC3 Victim
Je bedoeld die ''Thermal Pad'' op de onderkant van je koeler, dat is de grootste zooi die er is.Eraf met die troep en thermal grease erop voordat je koeler zometeen vastgekoekt zit op je proc. heb het een keer gehad, daar word je niet vrolijk van.
Of beter koop een echte koeler!

• GreenGolf3
Als het ding zo heet, dan bedoel ik die ja :)

Het is mijn pc op het werk en ik wordt gek van het ding!!! En nergens geen koelpasta te krijgen, want het zou "kankerverwekkend" zijn.

Nee die straling van mijn 21" is gezond :)

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik weet ZEKER dat hier al veel mensen vragen over hebben gesteld en ik weet ZEKER dat ik hier ook antwoord op heb gegeven, dus dit is nou echt iets voor de search :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Volgens mij is deze zut roze van kleur met een wit stickertje erover en mijn coolermaster houdt mijn proc net zo koel als die flashy superflop die jullie zo roemen. Dus roem of een betere koeler of hou gewoon je bek dicht en kijk eens naar de statistiekjes van de tests en de ervaringen van mede tweakers.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 13:27 schreef bakboord1 het volgende:
Volgens mij is deze zut roze van kleur met een wit stickertje erover en mijn coolermaster houdt mijn proc net zo koel als die flashy superflop die jullie zo roemen. Dus roem of een betere koeler of hou gewoon je bek dicht en kijk eens naar de statistiekjes van de tests en de ervaringen van mede tweakers.
Forget it

OR NOT |:(

Verwijderd

Djeez, 5e topic vanavond en de 3e flamewar :'(
We gebruiken op al onze desktop-systemen die we verkopen Coolermasters. Prima koelertjes, maar halen het bij lange na niet bij de meer geavanceerde koelers. Punt. En in ELK statistiekje legt een CoolerMaster het af tegen minstens 10 high-end koelers.

En om nou termen als "houd je bek" te gebruiken vind ik nou niet echt overtuigend overkomen...

Verwijderd

Wat is dan een high end cooler? Is een Coolermaster EP5-6I11 bijvoorbeeld geen high end koeler (kost toch al gauw 45 piek). Of moet je zo''n Orb geval hebben? Volgens mij koelen die absoluut niet beter.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 11:37
Die Orbs vallen in hetzelfde schuitje als de koelermasters (en spire''s) hoor!!
Voor de echte high end koelers moet je bij Global win, Swiftech, Alpha/delta, silverado, enz. zijn!! maar dan moet je toch al denken aan prijzen van 100 tot 200 gulden.

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Dan ga je dus voor de max. En de meesten onder ons werken met oudere procs zodat dan een cooler dan duurder wordt dan hun huidige proc. Dus waarom een cooler nemen voor 100 Mhz meer als je geen topproc hebt. Kun je lijkt me beter een andere proc kopen.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19
Op vrijdag 04 mei 2001 10:55 schreef GreenGolf3 het volgende:
Dus voor de zekerheid ff het groene goedje eraf en het zilvere goedje ertussen??
Ja zeker nu je de koeler er al afgehaald hebt. Dan werkt die thermal pad dus helemaal niet meer.

Engineering

Pagina: 1