Kan ik op mijn MSI K7T Turbo-raid de twee harde schijven en 1 cdrom en 1 brander op 4 ide connectoren aansluiten (zoals op een Asus A7V)? Dus allen als master geschakeld. Kortom ik wil IDE 3 en 4 ook gebruiken. Tot nu toe is me dat niet gelukt. Ik krijg wel telkens een opstartscherm met "Searching IDE drives OID. Graag enige uitleg.
Zou moeten kunnen:
Ikzelf heb k7tpro2 en had een losse ultra100@fasttrak. cd en brander als masters op mobo, 2 ibm''s in raid op de promise.
boot vanaf scsi in bios aanzetten en dat was het voor mij.
(promise is eruit, promise
antwoord mijn emails niet eens over linux)
Ikzelf heb k7tpro2 en had een losse ultra100@fasttrak. cd en brander als masters op mobo, 2 ibm''s in raid op de promise.
boot vanaf scsi in bios aanzetten en dat was het voor mij.
(promise is eruit, promise
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
kan volgens mij niet
als je de bios ingaat van de promise lite controllers zie je alleen maar RAID configs. En niet zoals bijvoorbeeld bij de Abit KT7 wat andere settings voor ''stand-alone''.
als je de bios ingaat van de promise lite controllers zie je alleen maar RAID configs. En niet zoals bijvoorbeeld bij de Abit KT7 wat andere settings voor ''stand-alone''.
Moet gewoon kunnen werken, maar je moet wel Array''s aanmaken. Ik heb zelf de MSI 694D AIR, ook met RAID en heb er maar 1 scijf in zitten, aangesloten op de RAID controller. Ik heb op die schijf gewoon een Striping Array gemaakt op die ene schijf en dat werkt prima!
Als hij IDE devices blijft zoeken, heb je het dan over je gewone onboard controller of over de Fasttrack?
Als ie lang blijft zoeken en niks vind (in de BIOS) duid het er eerder op dat er hardwarematig iets niet goed zit, kijk eens of alle kabels wel goed aangesloten zijn, vervang indien mogelijk wat kabels.
Kijk ook even na (in geval van de onboard controller) of alles in de BIOS wel op AUTO staat. Je kunt ook meteen de Slave devices op NONE zetten, scheelt weer zoeken.
Suc6
Als hij IDE devices blijft zoeken, heb je het dan over je gewone onboard controller of over de Fasttrack?
Als ie lang blijft zoeken en niks vind (in de BIOS) duid het er eerder op dat er hardwarematig iets niet goed zit, kijk eens of alle kabels wel goed aangesloten zijn, vervang indien mogelijk wat kabels.
Kijk ook even na (in geval van de onboard controller) of alles in de BIOS wel op AUTO staat. Je kunt ook meteen de Slave devices op NONE zetten, scheelt weer zoeken.
Suc6
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pagina: 1