Toon posts:

[BC3] p100 overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p100 op de kop getikt, die mijn p75 servertje vervangt. Nu dacht ik: goh die kan vast naar 150, maar nee hoor, hij wil absoluut niet hoger dan 100. Ik heb een PA2002 mobo (wat het ook wezen mag), waar ik de voltage kan veranderen (3.384 en 3.54). Downklokken op alle bussnelheden kan wel, maar over niet. Geen eens een post. Wat kan ik er nog aan doen (behalve nieuw spul kopen)?

Verwijderd

FSB verhogen? Zo maar een ideetje :P

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 20:38 schreef HlpDsK het volgende:
FSB verhogen? Zo maar een ideetje :P
Leer eerst eens lezen voordat je een reply post.....

Is het niet mogelijk om de multiplier aan te passen met jumpers of in de bios? En misschien staat de ''speed check error hold'' oid aan? :)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 14:14
Meestal gewoon wat jumpertjes verzetten.
Dan wat in de bios prutsen en klaar.

Ik zou gewoon effe de handleiding downloaden van internet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de datasheets voor de nieuwschierigen onder ons ff online gezet:
ftp://oxonium.student.utwente.nl/
anonymous port 21
oh ja, mijn server is momenteel ff heel erg druk bezig met compilen (kernel 2.4.4), dus het kan errug traag zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 20:42 schreef Kayz het volgende:
Meestal gewoon wat jumpertjes verzetten.
Dan wat in de bios prutsen en klaar.

Ik zou gewoon effe de handleiding downloaden van internet.
Heb ik dus gedaan, alle bus snelheden gehad en ook alle multipliers en ook alle voltages etc etc. Lijkt op een lock. Zit ook een cache kaartje in, kan die roet in het eten gooien?

edit:

kaartje zit naast cpu, niet in een of ander PCI/ISA slot ofzo

Verwijderd

ik heb een P133Mhz en die kan ook geen Multiplire aan ( gelockt )

en de bus van deze CPU is al 66Mhz dus die wil ook nooi hoger tenzij ik er een Soket7

voor koop en de FSB op 100 ga gooien :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 20:51 schreef Joboskrillo het volgende:
ik heb een P133Mhz en die kan ook geen Multiplire aan ( gelockt )
Multiplier kan wel omlaag, da''s juist het vreemde. Ik heb alle combi''s gehad onder de 100MHz. Het lijkt meer op een frequency-lock (als dat bestaat)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik denk dat je plank ''t nie aankan.... frequency loch bestaat bij mijn weten nie, dan zou die ook nie onlaag moete kunnen...

en de Pi (mmx)sen zijn niet gelockt... een P166mmx draaide hier althans erg enthousiast op 3x75 (225) zowel bus als multiplier veranderd...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 21:26 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Multiplier kan wel omlaag, da''s juist het vreemde. Ik heb alle combi''s gehad onder de 100MHz. Het lijkt meer op een frequency-lock (als dat bestaat)
tja maar je bus niet omhoog en je multi om laag mm onderkloken meschien :)
Pagina: 1