[BC3] Plexwriter kwijt op KT7Raid

Pagina: 1
Acties:

• Silver-Surfer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 13:21
M''n Plexwritertje word niet "gezien" bij het opstarten, hij staat op prim.IDE als master, m''n Pioneer 105s op de sec.IDE als master.

Op de prim. master staat "gewoon" none bij het opstarten, de Pioneer word wel gedetecteert.

Voorheen toen m''n HD als prim. master stond de Plexwriter als sec. master en de Pioneer als sec. slave werd ie wel "gevonden".

Onder win98se in de device manager staan er onder cd-rom wel 3 cd-drives hij wordt alleen "gewoon" cd-rom genoemd en niet bij z''n naam.(de pioneer en de ultraplex wel)
Bij m''n drives (onder my comp..) staat hij ook niet!! , als ik ''m in de device manager een drive letter toewijs en "shift" herstart
dan staat hij er wel als zijnde cd-rom.
Bij een koude start is alles weer bij het oude :'(

Iemand die het probleem herkend of een oplossing heeft ?(sorry for the long story)

Verwijderd

FF in je BIOS de schijf opnieuw laten detecteren :)

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 20:34 schreef Silver Surfer het volgende:
M''n Plexwritertje word niet "gezien" bij het opstarten, hij staat op prim.IDE als master, m''n Pioneer 105s op de sec.IDE als master.

Op de prim. master staat "gewoon" none bij het opstarten, de Pioneer word wel gedetecteert.

Voorheen toen m''n HD als prim. master stond de Plexwriter als sec. master en de Pioneer als sec. slave werd ie wel "gevonden".

Onder win98se in de device manager staan er onder cd-rom wel 3 cd-drives hij wordt alleen "gewoon" cd-rom genoemd en niet bij z''n naam.(de pioneer en de ultraplex wel)
Bij m''n drives (onder my comp..) staat hij ook niet!! , als ik ''m in de device manager een drive letter toewijs en "shift" herstart
dan staat hij er wel als zijnde cd-rom.
Bij een koude start is alles weer bij het oude :'(

Iemand die het probleem herkend of een oplossing heeft ?(sorry for the long story)
ff je Prim1 en sec1 en slave1/2 op none zetten in je bios of op Not installld

dan werken ze wel :)

( Weetje )

• Silver-Surfer
Bij het opstarten wordt de boel nu goed herkend,alleen onder win98 word nog steeds alleen m''n ultraplex & pioneer weergegeven.

In de device manager same old story (zie topic begin)

Als niemand hier een oplossing weet verplaatst in ''m anders naar win.. operated sys.. daar hoort hij inmiddels eigenlijk thuis. ThanX

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oplossing is vrij simpel: verhuis je plextor naar Master Secondary en je Pioneer naar Master Primary.
De U100 controller vind het niet prettig als de master op primary een PIO4 apparaat is. De Plextor is PIO4, en de Pioneer UDMA33. Dan worden ze netjes beide herkent in de BIOS en in Windows.

Grtz!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Silver-Surfer
Klinkt goed / FdG \ ik probeer het direkt als ik thuis ben.

• Silver-Surfer
Ondanks alle goede (bedoelde) adviezen blijf ik het herkennings prob.. houden in Win98se.
Ik neem aan dat er mensen met de PleXwriter 12/10/32a hier rondsurfen wiens writer wel herkend worden?
Pagina: 1