[BC3] Processor laptop upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik heb een Dell Inspiron 3700 met een celeron 466 processor op een BX Moederbord. Nu wil ik deze upgraden naar, zeg, een P3-600. Deze past in principe op het moederbord, maar waar zou ik zo''n laptop processor vandaan kunnen halen?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Arthur
Niemand?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Voor zover ik weet worden die niet los verkocht. Je zou eens bij dell kunnen informeren.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet rekening houden dat CPU''s in laptops niet zomaar op sockets werken.
Er zijn vele verschillende soorten aansluitingen voor laptop cpu''s.
Ook moet je rekening houden met de hitte die de cpu geeft en hoe die wegkomt.
Het is dus niet zomaar mogelijk om een cpu in een laptop te upgraden.
Eerst goed informeren wat er mogelijk is bij dell.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
In een laptop zit dus geen gewone proc he voor het geval je het niet wist

Deze Mobile Celerons werken op lager voltage zodat ze minder warmte afgeven en zijn voor zover ik weet, niet los verkrijgbaar. Je kunt er geen gewone proc opgooien want probeer maar eens een orb of Fop32 in je laptop te krijgen :)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
lol. moet je ff gaan dremelen >:)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Dat gaat je niet lukken, je kan hem misschien wel overklokken. Desnoods met een aangepaste bios hoewel dat niet aan te raden is. Er zit vaak passieve koeling op en dan is OC''en niet zo prettig. Wordt wat warm van binnen :)

• Vidra
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Dat kan niet, de cpu''s zijn verwerkt in het moederbord, vast gesoldeerd ofzo, want bij reparatie van een CPU wordt het hele moederbord vervangen..

Het zit vast wegens de betere waarmtegeleiding en de chip zit lager dus minder ruimte nodig :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
I rest my case

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Ik dacht dat daar ooit iets van op tomshardware geweest is. Maar je moet dan idd meer vervangen dan de cpu alleen.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb ooit eens laptops gezien (zag het bv. ook destijds op een poster bij MyCom in Eindhoven) waar je een beperkte upgrade kan doen. Maar dit is dan de processor die op een soort van printplaat zit van 5 bij 7 cm ongeveer (iets in die richting qua afmetingen). Maar dat moet je ff bespreken met in dit geval Dell.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 22:11 schreef Vidra het volgende:
Dat kan niet, de cpu''s zijn verwerkt in het moederbord, vast gesoldeerd ofzo, want bij reparatie van een CPU wordt het hele moederbord vervangen..
Hij heeft een dell , die gebruiken mobille cpu`s die gewoon te vervangen zijn.
Je zou dus een nbk kunnen kopen die een defect scherm oid heeft en daar de cpu en BIOS van over zetten.
Als je op de dell site kijk en dan handmatig je config maakt kan je gelijk zien wat de max. cpu is die je kan plaatsen. Het kan dus wel. Heb pas nog op een CP 233 een P2 300 geplaatst en werkt nog steeds.

• Arthur
Bedankt voor de bijdrages allemaal :)

Hunger volgens mij heb je gelijk, ik heb m''n laptop maar eens even opengeschroefd en die zag er wel verwijderbaar uit. Ik zal Dell eens even een mailtje sturen, om te vragen of het überhaupt kan en of zij mij een processor zouden willen verkopen.

edit:
enne, ja ik was wel degelijk op de hoogte van het verschil tussen normale Celerons en Mobile Celerons, vandaar ook de vraag :)

Pagina: 1