De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
64MB-sticks -> 2way interleave
128+MB sticks --> 4 way interleave.
KloptOp donderdag 03 mei 2001 16:23 schreef neographikal het volgende:
is dit ook aan te zetten op mijn MSI k7t turbo, k heb de optie anders nl niet gezien.
Om 4 way aan te zetten heb je of de tweak bios nodig (schakkelt alleen aan als je het bord de timing laat bepalen) of je moet effe kijken bij www.viahardware.com, daar staat namelijk hoe je dit kan doen met wcpedit
Verwijderd
1: 64MB pc133
2: 128 PC100
3: 64Mb PC133
draait op cas2, bij 100mhz.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
many thx m8!Op donderdag 03 mei 2001 17:01 schreef darthbrute het volgende:
ik heb dus ook zo''n msi k7t turbo geval en ik ga proberen 4-way interleave aan te zetten.. ik post wel ff om te laten weten of t gelukt is enzo.
Verwijderd
En zo heb ik het dus ook staanOp donderdag 03 mei 2001 16:02 schreef ChUcKy2731 het volgende:
The next change we will make is to enable interleave - again in Advanced Chipset Features. Not all boards have this setting, although most VIA ones do. This again is something that may not work with all RAM. It also works better if you have two or more sticks of RAM, although it will work with a single stick. The KT7 allows you to set 2-way or 4-way, but as usual I''m going straight to 4-way. I''m also going to enable Force 4-way Interleave in SoftMenu just in case the BIOS tries to turn it off again. The result is a big difference.
http://www.viahardware.com/memtweakguide1.shtm
Verwijderd
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
zijn er misschien andere die hem hebben geïnstalled en wat gebeurt er dan
Verwijderd
http://www.viahardware.com/memoryenable.shtm
Hier kun je een proggie downen dat alles voor je doet zonder dat je Oda nodig hebt.
Suc6 ermee! Bij mij werkt het perfect
thanks
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
een echte tweaker gaat gewoon door tot ie dat progje van h.oda wel snapt.want je kan er ech nog veel meer mee dan alleen 4 way activeren.ikzelf enable er fast writes mee.dus leer er mee omgaan zou ik zeggen.
Staat er ergens een guide voor dat hele programma?
alvast bedankt
Verwijderd
het proggie staat niet meer op die locatie, kan iemand hem ff op zijn ftpserver of zo gooien en er hier naar linken???Op donderdag 03 mei 2001 20:16 schreef Compeutje het volgende:
Dit is een betere link:
http://www.viahardware.com/memoryenable.shtm
Hier kun je een proggie downen dat alles voor je doet zonder dat je Oda nodig hebt.
Suc6 ermee! Bij mij werkt het perfect
heb al ftpsearch.ntnu.no geprobeerd, maar dat werkte niet echt...
er zijn echter wat probs die je tegen kan komen, nl met powerstrip word het wat moeilijker om FW te enablen , en zonder die ZTAGPTOOL lukt het hier ook niet.
er is een volgorde voor nodig om dit tot een goed eind te brengen.
eerst enable je offset AE bit 4 , daarna ga je naar ZTAGPTOOL die je zal zeggen dat FW voor de helft enabled is , dan klik je in ZTAGPTOOL de andere FW aan (chipset) dacht ik , daarna enable je offset A0 bit 4 , en dan offset A8 bit 4 .
kweet niet of dit voor alle via borden hetzelfde is , das je eigen prob..hehe. http://www.zoiah.nl/programming/ZTAGPTool/
, daar haal je dat prog.
succes.....post je results ff
Ik raad mensen die er ook niet echt veel van begrijpen dus ook aan om ff te kijken of die reacties op viahardware nog ergens op de site staan, en eens ff kijken of er mensen zijn met ongeveer dezelfde configuratie.
En weet iemand toevallig hoe dat andere prog werkt, waarmee ik meteen als ik me pc opstart, die nieuwe *.reg file load ?
Nu moet ik dat namelijk elke keer handmatig in WPCREDIT doen.
En als iemand WPCREDIT nodig heeft, moet je me maar ff op me icq contacten ofzo, dan stuur ik het wel ff. Je moet aleen ook nog een speciale file hebben voor je mobo chipset, en die heb ik alleen van de VIA apollo pro.
Nu moet ik dat namelijk elke keer handmatig in WPCREDIT doen
daar is ook een proggie voor: WPCSET ofzo, maar die kon ik toendertijd vinden.
Ik dacht, misschien weet iemand hoe dat werkt.
Misschien moet ik ff doorproberen...
Verwijderd
Misschien is het ook afhankelijk van je bios, ik gebruik 1007.
toch wel eerst wpcrset geinstald?Op dinsdag 15 mei 2001 00:10 schreef SolidD het volgende:
Ja, dat prog heb ik wel [WPCRSET] alleen ik krijg daar echt geen reg file mee geladen...
Ik dacht, misschien weet iemand hoe dat werkt.
Misschien moet ik ff doorproberen...