[BC3] Chassis Intrusion Protection

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 10:53
Ik weet dat sommige mobo''s kunnen zien dat een kast open of dicht is.

Wat ik niet weet is hoe dit werkt.
Heeft het mobo een sensor of zo? En moet je kast er ook geschikt voor zijn?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon een schakelaartje in je kast. Mobo''s die intrusion-detection ondersteunen hebben hier een aansluiting voor.

Overigens is het een onzin-beveiliging, te vergelijken met die sleuteltjes die je vroeger voorop een kast zag zitten.

Best leuk dat je kunt zien dat je kast opgen geweest is, maar daar heb je weinig aan als je geheugen, CPU en HD geklauwt zijn.. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit is een optie die op servers wordt gebruikt die in een serverhok in een offsite building staan.

Er zit op het mobo idd een aansluiting. Deze kan 1 of 0 zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

zoiets werkt toch gewoon met een lichtsensor ?
ik kan zo snel niets anders bedenken om te zien of een kast open of dicht is.
dus als je gewoon het licht uit laat in de serverruimte merkt niemand dat de kast van een server open is geweest >:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Op donderdag 03 mei 2001 19:00 schreef luc het volgende:
zoiets werkt toch gewoon met een lichtsensor ?
ik kan zo snel niets anders bedenken om te zien of een kast open of dicht is.
dus als je gewoon het licht uit laat in de serverruimte merkt niemand dat de kast van een server open is geweest >:)
Nee, da''s gewoon een schakelaartje. Kast open :? schakelaar doet "klik".
Dus als je een gat zaagt in de zijkant van de kast, terwijl alles draait, kan je toch de zooi gappen, zonder dat het intrusion alarm afgaat >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 10:53
Zeggus welke tweaker gaat eens een schema ontwikkelen om een autoalarm op die switch te zetten? :P

Vind ik niet zo''n slecht idee kan ik eindelijk weer gerust :z
Pagina: 1