Toon posts:

[BC3] Superorb koeling met minder dB''s !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Op dit moment gebruik ik een Duron 900 processor met een SuperOrb koeler, maar ik begin mij de laatste tijd toch wel te ergeren aan het ''lawaai''... Nu heb ik al de bovenste fan uitgezet, dit scheelt al heel veel, maar hierdoor wordt mijn processor 7 graden warmer :(

Welke koeler (onder de 80 piek !!) geeft een even goede koeling (Met koeien rond de 41 graden)of betere koeling >:) en veel minder decibellen ?? Ik heb al gesearched, maar kom alleen maar Silverado''s tegen die mij veeeeeeeel te duur zijn...

Alvast bedankt !!

Roeland

Verwijderd

zou het niet weten :)

sorry maar ik zag dat er nog niemand had gereageerd :)

[EDIT]

Typ fout ff weg gehaald

Verwijderd

Is het een FOP32-1 niet een goede oplossing, ik zelf heb 2 FEP32 en die houden mijn duron600@850, en T-bird 800@981 keurig op temp. Ik vindt ze trouwens behoorlijk luidruchtig, maar volgens alle revieuws is het een stuk minder DB''s dan een super-orb. Ik zelf ga van de zomer voor waterkoeling met de T-bird en de duron houd het bij de FEP32 daar zit ik toch niet zo vaak achter.

Verwijderd

Topicstarter
.....iemand anders nog ??

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mini Copper Orb? >:)

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Is die CopperOrb stiller ?? Hij koelt beter heb ik begrepen, maar of hij nu echt veel stiller is....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb de bovenste fan al maanden uit staan, en stressed scheelt het maar 3C tot 4C bij mij. En inderdaad... Het scheelt vooral een heleboel herrie :z

Inmiddels heb ik de Orb zo zwaar toegetakeld dat ie nu helemaal geen fans meer aan heeft staan :P Met een soort trechter die om de Orb zelf heenloopt wordt de lucht van een 80x80 fan zo veel mogelijk langs de koelvinnen geblazen en aan het einde bij de processor stroomt het weer naar buiten. Dus nu een zaaaalig rustig systeem, en op 1GHz toch ruim onder de 60C stressed O+

(het is wel een Thunderbird en geen Duron)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb eens een leuke kast gezien met een koeling die haalde ... hou je vast -48 graden >:)

Okee zat een ijskast generator onder... en was ook iets duurder dan 80 piek... rond de 3000,- (alleen de kast met koeler);(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Och ja,.. 3000 piek... Ik zal effe Sinterklaas vragen...:)

• BC3 Victim
Kan ook goed koper... stop hem in een houde ijskast. :)

Ik zelf heb ook een superorb, maar als je de stereo een beetje hard zet hoor je hem niet meer.

Maar het is toch maar een Duron 900, moet je toch met een ICEberg koeler voldoende hebben. Je moet er dan nog wel eentje erin zetten die de lucht uit de PC zuigt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een 120x120x38 mm fan liggen... als ik die nu aan een stuk sofzuigerslang vastmaak en die slang over mijn superorb heen schuif... Zou dat helpen... (fan heeft een cfm van 108 !!)

Verwijderd

ja,
Gistron heeft nu een smartcooler van 5 tientjes die echt stil is, en nog redelijk koelt ook....
wonderbaarlijk stil vond ik hem

Verwijderd

Topicstarter
BWE... hoe ziet tie eruit ??

• BC3 Victim
Wat heel erg goed koeld is een simpele koeler met een Peltier Element. Weet niet wat het precies kost, maar de Temp daalt zeker tot 20 graden zonder herrie.

Verwijderd

moet je ff hier kijken..
http://www.gistron.com/
ga dan naar cpu''s, daaronder staat ie..
(55 piek bijdeweg)

Verwijderd

Topicstarter
Een groot probleem... Niet geschikt voor Socket A Abit moederborden... ik heb een KT7A-RAID..........

Verwijderd

das pech..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe goed koelt hij bij jou ?? Misschien kan ik die koeler modden...;)

Verwijderd

nou,
ik heb hem vijdag op een 1,33 geplakt van een collega, zelf heb ik een silverado...
je zal wel met casefans moeten werken, maar die 1,33 werd iets van 55 graden gestressed...
voor een tb optimaal ok, tot 60 geen vuiltje aan de lucht

Verwijderd

Topicstarter
Casefans heb ik al... 1x92mm voorin, 3 x 80mm achterin..

Verwijderd

kijk hier

17 koelers getest.. :)

ik heb dat spire orb ding... koelt redelijk.. maar is geruisloos! :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Neem gewoon een Coolermaster EP5-6I51 en verwissel de 40 (of is het 50) mm fan met een leuke 80, 92 of zelfs 120 mm fan.
Ik heb dat ook gedaan, bij mij werd ie stressed met het standaard fannetje 55 graden maar met een leuke 92 mm netjes 43 graden stressed (}:O)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe geinformeerd bij Gistron... Die koeler kan niet op een Abit omdat de fan onder de 2000 rpm draait... Gewoon in het BIOS uitzetten dus... geen probleem met passen en meten.. alleen kan ik op de site van smartcooler.de niks over deze vinden.. andere types lopen van 10-25 dba... wat erg stil is...

Roeland

PS. Voor mensen die deze koeler ook hebben,... stuur je resultaten !!

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

ik heb met mijn oor vlakbij gelegen,
maar je hoort ''m niet...

maar 1 tip:
haal die plakstrip er onder vandaan en gebruik goede koelpasta, scheelt 10 (lees : TIEN!) graden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overtuigd..,, ik zal binnenkort maar eens gaan bestellen....

• BC3 Victim
Heb ook zo''n soort koeler als die bij gistron verkocht word.
Dat ding is zo stil dat ik ff de kast open heb geschroeft om te kijken of dat ding wel werkte de 1é keer
Enne hij koelt ook nog goed zowel op m''n celeron als op de AMD

Pagina: 1