[BC3] Koelpasta of plakkertje aan onderkant koeler??

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb net mijn processor (TB 1,1 Ghz) en koeler (Spire) binnen, en nu zit er een plakkertje onder die koeler. Ik zie overal dat het verstandig is dat je koelpaste op de core van je processor moet doen, nu is mijn vraag of je dan dat plakspul wat aan de koeler zit er af moet halen of niet (dus wat onder het plasticje zit he ;))

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

neenee, enkel de beschermlaag van de cooler halen; niet het plakkend gedeelte, dat is om hem op je processor te plaatsen...

je kan eventueel nog een zeer dun laagje koelpasta op je processor smeren, maar hoeft niet...
hangt ervan af in welke mate je wil gaan oc''en...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik had ook zo''n plakkertje in het midden onder me cooler. op het plakkertje zelf zat ook weer een plakkertje met zo''n lipje. dus die heb ik d''r afgehaald, en heb daarna gewoon de cooler, met de plakker (nu niet meer afgedekt) op me mobo gedaan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
dus als het goed is zit er dus tussen m''n processor en koeler een klein beetje koelpasta, en een klein laagje plakspul wat al aan de koeler zelf vast zit nu? Toch?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

ja plakker verwijderen en alleen een heel dun laagje pasta gebruiken

Verwijderd

jaja, zo is het juist, maar gebruik aub een ZEER dun laagje koelpasta...

teveel is niet goed, te weinig kan geen kwaad...

je kan het platstrijken met een bankkaart of zoiets....

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:03
ja, die dingen zitten vaker in de weg.
je kan ze VOORZICHTIG een beetje aan de kant duwen, maar niet te ver.

anders ff een stukje uit je spire''tje zagen :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Die plakker onderop je koeler is een "thermal pad". Je moet OF deze pad gebruiken OF normale koelpasta, maar niet een combinatie van beide.
Een pad werkt maar 1 keer. Hij ondergaat een phase change, waardoor dat ding maar 1 keer te gebruiken is. Haal je later (na minimaal enige uren procgebruik) je koeler er weer af, dan is je pad "samengesmolten" van je core.
Een pad is goed. Koelpasta is beter. Het is jouw keuze....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

''k heb pasgeleden een 1.3Ghz met een spire koeler gekocht..zat ook al zo''n stripje op.

ivm een te hoge processor temp heb ik die zooi d''r compleet afgehaald, en m''n eigen koelpasta opgesmeerd...en voila, 7 gr koeler! :P

wel een DUN laagje gebruiken dus! ;)

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Okay, bedankt.

Alleen nog 1 ding: ik ben nu die koeler op mijn processor aan het aansluiten, alleen nu vraag ik me af hoe. Tis een spire en aan de ene kant zitten 3 gaatjes in zo''n ijzeren klemmetje, en de andere 1. Op de processor aansluiting zitten aan beide kanten 3 blokjes waar zo''n gaatjes in een klemmetje omheen past. Alleen aan de ene kant zitten de 3 blokjes zelf ook nog op een stukje dat uit de rest van de aansluiting steekt... klinkt misschien allemaal een beetje vaag, maar ik hoop dat jullie het snappen. Moet ik nou de koeler met het smalle klemmetje aan de kant doen waar die 3 blokjes niet zo ver uitsteken (boven het woordtje AMD op de processor) of andersom?

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Laat maar zitten over hoe je die koeler er op moet zetten. Alleen nog wel een vraagje: kan het zijn dat er 2 batterijtjes of zo een beetje in de weg zitten als je die koeler wilt plaatsen? Het zijn 2 groene rechtopstaande staafjes. (MSI K7T Turbo moederbord)

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 17:41 schreef marble het volgende:
ja, die dingen zitten vaker in de weg.
je kan ze VOORZICHTIG een beetje aan de kant duwen, maar niet te ver.

anders ff een stukje uit je spire''tje zagen :)
Ja, dat klemmetje heeft onder die gaatjes nog een stukje metaal, alleen dat is groter dan de ruimte tussen die uitstulpingen op de processor aansluiting. Daarom moet je die koeler wel een beetje schuin houden volgens mij... maar dan zitten die stomme batterijen of wat het ook zijn in de weg... ik moet er dus zeker perse wat vanaf vijlen?

Mijn foto's op Flickr.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:03
die batterijen van jou heten trouwens condensatoren :+

maar je moet het midden van de cooler goed boven je core hebben, verkeerd om kan ook, maar is slechter voor je temperatuur.

mijn superorb past precies (net) met het clipje voor de condensatoren.

als je em er voorzichtig opzet, kan er eigenlijk niks gebeuren.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
[al gelukt]

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Het is gelukt om het klemmetje aan de ene kant vast te krijgen, alleen nu hangt ie dus schuin omhoog... het klemmetje aan de andere kant zweeft nu dus een heel stuk boven die uitstulpingen. Moet ik gewoon keihard duwen, totdat dat klemmetje ook vast zit, of beschadig ik dan de proc?

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Okay, laat maar zitten iedereen. Het is gelukt! :D

Kep alleen wel de komende 3 weken de afdruk van een koeler op mijn duimen staan. :'(

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Ik heb een hekel aan die termal-pads sinds ik een keer een K6-2 heb gemolt:'( met die dingen... Koeler erop, systeem een tijdje laten draaien, en op ene gegeven moment de koeler eraf willen halen, het metalen afdekplaatje van de K6-2 zat toen nog aan m''n koeler vast:(.

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 15:44 schreef GarBaGe het volgende:
Die plakker onderop je koeler is een "thermal pad". Je moet OF deze pad gebruiken OF normale koelpasta, maar niet een combinatie van beide.
Een pad werkt maar 1 keer. Hij ondergaat een phase change, waardoor dat ding maar 1 keer te gebruiken is. Haal je later (na minimaal enige uren procgebruik) je koeler er weer af, dan is je pad "samengesmolten" van je core.
Een pad is goed. Koelpasta is beter. Het is jouw keuze....
Gargabe heeft volkomen gelijk !!*D
Of het een of het ander, niet en en! :*

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
dat is nou net je koelpasta.

Verwijderd

weg met die kauwgomshit, je core crusht toch niet en het scheelt in je temps, met name als je ook nog eens coolpasta gebruikt

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 20:49 schreef THeRuLeR het volgende:
Ik heb een hekel aan die termal-pads sinds ik een keer een K6-2 heb gemolt:'( met die dingen... Koeler erop, systeem een tijdje laten draaien, en op ene gegeven moment de koeler eraf willen halen, het metalen afdekplaatje van de K6-2 zat toen nog aan m''n koeler vast:(.
Yep, dat spul wil inderdaad nogal sterk plakken als het eenmaal is vastgesmolten.
Dus een tip als je het toch weer los wilt krijgen: je processor lekker stressen, eventueel met de fan van de processorkoeling uit zodat de temperatuur een graadje of 60 wordt. Dan gauw de boel uit en die koeler deraf halen zolang die troep nog een beetje gesmolten is :)

Enne, die alu kap van een k6-2 kan er toch rustig af? Er zijn zelfs lui die dat express doen (uncappen) om de koeler rechtstreeks op de core te kunnen zetten...

Verwijderd

makkelijker om dat spul draf te krijgen is wasbenzine!!!! gaat prima, eerst beetje wegkrabben en vervolgens met een oude doek met wasbenzine drover heen. Zo heb ik allebei mn coolermaster(waarvan 1 op mn gforce >:)) schoongemaakt.

• BC3 Victim
Beetje mosterd na de maaltijd, hij is nl. al klaar..

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 16:20 schreef hezik het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, hij is nl. al klaar..
oeps >:) nou ja handig voor andere gasten
Pagina: 1