Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
je kan eventueel nog een zeer dun laagje koelpasta op je processor smeren, maar hoeft niet...
hangt ervan af in welke mate je wil gaan oc''en...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
teveel is niet goed, te weinig kan geen kwaad...
je kan het platstrijken met een bankkaart of zoiets....
je kan ze VOORZICHTIG een beetje aan de kant duwen, maar niet te ver.
anders ff een stukje uit je spire''tje zagen
Een pad werkt maar 1 keer. Hij ondergaat een phase change, waardoor dat ding maar 1 keer te gebruiken is. Haal je later (na minimaal enige uren procgebruik) je koeler er weer af, dan is je pad "samengesmolten" van je core.
Een pad is goed. Koelpasta is beter. Het is jouw keuze....
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
ivm een te hoge processor temp heb ik die zooi d''r compleet afgehaald, en m''n eigen koelpasta opgesmeerd...en voila, 7 gr koeler!
wel een DUN laagje gebruiken dus!
Alleen nog 1 ding: ik ben nu die koeler op mijn processor aan het aansluiten, alleen nu vraag ik me af hoe. Tis een spire en aan de ene kant zitten 3 gaatjes in zo''n ijzeren klemmetje, en de andere 1. Op de processor aansluiting zitten aan beide kanten 3 blokjes waar zo''n gaatjes in een klemmetje omheen past. Alleen aan de ene kant zitten de 3 blokjes zelf ook nog op een stukje dat uit de rest van de aansluiting steekt... klinkt misschien allemaal een beetje vaag, maar ik hoop dat jullie het snappen. Moet ik nou de koeler met het smalle klemmetje aan de kant doen waar die 3 blokjes niet zo ver uitsteken (boven het woordtje AMD op de processor) of andersom?
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Ja, dat klemmetje heeft onder die gaatjes nog een stukje metaal, alleen dat is groter dan de ruimte tussen die uitstulpingen op de processor aansluiting. Daarom moet je die koeler wel een beetje schuin houden volgens mij... maar dan zitten die stomme batterijen of wat het ook zijn in de weg... ik moet er dus zeker perse wat vanaf vijlen?Op woensdag 02 mei 2001 17:41 schreef marble het volgende:
ja, die dingen zitten vaker in de weg.
je kan ze VOORZICHTIG een beetje aan de kant duwen, maar niet te ver.
anders ff een stukje uit je spire''tje zagen
Mijn foto's op Flickr.
maar je moet het midden van de cooler goed boven je core hebben, verkeerd om kan ook, maar is slechter voor je temperatuur.
mijn superorb past precies (net) met het clipje voor de condensatoren.
als je em er voorzichtig opzet, kan er eigenlijk niks gebeuren.
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Kep alleen wel de komende 3 weken de afdruk van een koeler op mijn duimen staan.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Gargabe heeft volkomen gelijk !!*DOp woensdag 02 mei 2001 15:44 schreef GarBaGe het volgende:
Die plakker onderop je koeler is een "thermal pad". Je moet OF deze pad gebruiken OF normale koelpasta, maar niet een combinatie van beide.
Een pad werkt maar 1 keer. Hij ondergaat een phase change, waardoor dat ding maar 1 keer te gebruiken is. Haal je later (na minimaal enige uren procgebruik) je koeler er weer af, dan is je pad "samengesmolten" van je core.
Een pad is goed. Koelpasta is beter. Het is jouw keuze....
Of het een of het ander, niet en en!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
Yep, dat spul wil inderdaad nogal sterk plakken als het eenmaal is vastgesmolten.Op woensdag 02 mei 2001 20:49 schreef THeRuLeR het volgende:
Ik heb een hekel aan die termal-pads sinds ik een keer een K6-2 heb gemolt:'( met die dingen... Koeler erop, systeem een tijdje laten draaien, en op ene gegeven moment de koeler eraf willen halen, het metalen afdekplaatje van de K6-2 zat toen nog aan m''n koeler vast:(.
Dus een tip als je het toch weer los wilt krijgen: je processor lekker stressen, eventueel met de fan van de processorkoeling uit zodat de temperatuur een graadje of 60 wordt. Dan gauw de boel uit en die koeler deraf halen zolang die troep nog een beetje gesmolten is
Enne, die alu kap van een k6-2 kan er toch rustig af? Er zijn zelfs lui die dat express doen (uncappen) om de koeler rechtstreeks op de core te kunnen zetten...
Verwijderd
Verwijderd
oepsOp donderdag 03 mei 2001 16:20 schreef hezik het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd, hij is nl. al klaar..