In games is vooral de fpu performance van belang wat de processor betreft. Aangezien floating point ops weinig cache gebruiken is het voordeel van de athlon t.o.v. de duron dus te verwaarlozen in games.....???
Klopt dit?
in spellen merk je er niks van.
het verschil is te klein.
voor de anderen: waarom verwissel je
de videokaarten niet?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je vooral spellen speelt zou ik eerder kiezen voor een duron met een goede videokaart. Heb je meer aan dan een Athlon met een goedkope videokaart.
Ik heb op een K6-2 500 met een GFroce 2 Quake 3 op 1600x1280 gespeelt, als een trein. En op een TB 1.33 met een TNT 2 kom ik maar tot 1280x1024 vloeiend.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik kan met een TNT2@ultra 32 Mb niet eens lekker vloeiend spelen in 1024 bij 786 32 bit en 1,2 Ghz Tbird 266 FSB. 16 bit voor mij helaas.
Radeon SDR met Celeron 466@525 wel vloeiend op 1024 bij 768 32 bit...
800/900 mhz proc is zat om highend kaart tot bottleneck te maken in hoge resoluties.