[BC3] Duron 800 Overclocken.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een duron 800 Mhz. Met een cooler voor processors tot 1,2 Gigaherts. Kan ik dit systeem makkelijk overclocken. Het moederbord is een Gigabyte GA-7IXE4
- AMD 751/756 AGP set
- 200 Mhz Socket A CPU

Op de achterkant van de doos staat ook tevens dat ik een programma EasyTune 3 kan gebruiken. Wat voor programma is dit en waar kan ik het vinden?

Thanx Viper

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
probeer en gij zult weten

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Yep, gewoon proberen ;)

• BC3 Victim
Kan dit geen kwaad dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja, er is een kans dat je processor te warm wordt, de vlam in de pan slaat waarna de vlammen overslaan op je gordijnen, je huis in de as gelegd wordt en ook nog even de chemische fabriek naast je huis meeneemt. Maar ach, een beetje rook en waterschade kan toch niet zo veel kwaad?

Verwijderd

100 Mhz er bij moet wel kunnen zonder al teveel voltage tweaking. Gewoon proberen ...

Verwijderd

die krijg je minstens op 900...

of nog hoger als je wa voltage mod gaat doen, en er echt gaat aan "foefelen"...

ik heb door simpel de fsb te verhogen tot op 900 geraakt....
en meer hoeft voor mij niet :)

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb die van mij een tijdje op 1018 gehad maar dat liep niet geheel stabiel. Nu draait hij berestabiel op 950 me een temp van zo rond de 50c . Als ik weer eens zin heb ga ik de koelprut maar wat beter aanbrengen want hij heeft op 43c gedraaid.

Duncan

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Die van mij loopt niet eens stabiel op 950:(, en dat is met as 2, en nee ik heb er niet te veel op gedaan. Maar misschien al ik de standaard coolmaster 1ghz koeler heb aangepast.

Verwijderd

Om te beginnen kan je de fsb gaan verhogen, als je nog verder wil moet je met de multiplier gaan spelen en dan moet je je processor unlocken d.m.v. de L1 bruggen met elkaar te verbinden. Die zien er eerst uit als : : : : en dat moet dan | | | | worden. Die van mij draait trouwens op 7.5x133 (=1000Mhz)

• BC3 Victim
ik heb mijn duron 800 weken op 1050mhz lopen
op een k7t pro 2a retestabiel!!!
wel even de L7 bruggen even allemaal inkleuren want dan is de voltage ht hoogst!
dus gewoon proberen.

Verwijderd

al 4 maanden Duron 800@1020

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 12:26 schreef Viper3.5 het volgende:
Ik heb een duron 800 Mhz. Met een cooler voor processors tot 1,2 Gigaherts. Kan ik dit systeem makkelijk overclocken. Het moederbord is een Gigabyte GA-7IXE4
- AMD 751/756 AGP set
- 200 Mhz Socket A CPU

Op de achterkant van de doos staat ook tevens dat ik een programma EasyTune 3 kan gebruiken. Wat voor programma is dit en waar kan ik het vinden?

Thanx Viper
Dat moederbord heb ik ook, en is alleen mee over te klokken d.m.v. fbs :(

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

coll wil ik ook doen met mijn ieuwe
, maar je kunt toch gewoon die L1 bruggen ? of geld dat alleen voor de duron 700 ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
Op woensdag 02 mei 2001 12:26 schreef Viper3.5 het volgende:
- AMD 751/756 AGP set
- 200 Mhz Socket A CPU

Thanx Viper
dat mobo heb ik ook gehad !! gaat alleen met fsb-switches op het mobo ! (blauw)
ik krijg mijn duron600 toen maximaal op 690 (fsb=115mhz)
dat easytune werkt niet met dat mobo ! beetje raar waarom ze het dan op de achterkant zetten.....je kan wel proberen het programma te draaien maar je zal een melding krijgen dat je niet het goeie mobo hebt !! het staat trouwens op dat cd-tje dat je erbij hebt gekregen (groening cd-tje)
nahjah........bordje maar weg gedaan...klotemobo ! ;)

• AttiX
  • Laatst online: 21:22
<quote>
nahjah........bordje maar weg gedaan...klotemobo !
</quote>

Helemaal mee eens. Laatst moest ik voor een vriend van mij een PC bouwen met een klein budget, dus ik kocht voor hem een gigabyte bord. Pff, echt bagger. Sluit alles aan. Niks doet het, terug naar de zaak. Mobo was kapot, volgens de man in die zaak de northbridge, Hmm dat boeide mij toen, ik wilde die PC klaar hebben. Dus ik een nieuw bord mee. Deed het ook niet. Hmm, heb ik een ander budget Mobo voor uhm gekocht. Een QDI Kinetiz 7T...

• BC3 Victim
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem nu op 920 Mhz draaien. Draait perfect. Wat het moederbord betreft heb ik er helemaal geen problemen mee.

Bedankt voor de hulp.

Viper. ;)

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 12:08 schreef funkflex het volgende:
coll wil ik ook doen met mijn ieuwe
, maar je kunt toch gewoon die L1 bruggen ? of geld dat alleen voor de duron 700 ?
heb ik dus ook gedaan met me duron 800 en die tuft nu lekker op 1 ghz

Verwijderd

Grappig ooit bijna een Viper gekocht :)

Nog steeds een Geforce aan boord >:)

sorry off topic :'(
Pagina: 1