Ik ben van plan een Amd te kopen een AMD Athlon 700 met Asus A7v133 moederbord. Maar is het verschil tussen het onderstaant systeem (cellie 633) wel waard om voor een AMD 700 te investeren.... Is het echt zoveel sneller of kan ik beter de cellie houden...
waarom een nieuw proc die net zo snel is??
Je kunt gewoon beter je celly houden
Je kunt gewoon beter je celly houden
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Idd, foei!
Niet dubbelposten aub.
Wat doe je met je compu dat je denkt een nieuwe CPU nodig te hebben?
Wat doe je met je compu dat je denkt een nieuwe CPU nodig te hebben?
Ok,
nu hebben we het ergens over, er mist nog een ding: hoeveel wil je uitgeven?
En wat zijn zware games?
Voor photoshop kun je beter veeeel geheugen hebben dan een snelle CPU. Dit geldt ook voor Autocad.
De eisen die Office stelt vallen bij deze programma''s in het niet denk ik, of je moet wel heel lomp typen
.
nu hebben we het ergens over, er mist nog een ding: hoeveel wil je uitgeven?
En wat zijn zware games?
Voor photoshop kun je beter veeeel geheugen hebben dan een snelle CPU. Dit geldt ook voor Autocad.
De eisen die Office stelt vallen bij deze programma''s in het niet denk ik, of je moet wel heel lomp typen
Ok, je wilt geld uitgeven. Doe het dan zo dat er ook zo veel mogelijk van merkt bij de dingen die je doet met je compu.
Dus voor je "serieuze" dingen: 128 of 256 RAM erbij. Maar dan heb je nog een slootje geld over:
Je hebt al een mobo waar waarschijnlijk ook wel een P3 op past. Ik bedoel, met het geld dat je alleen al uitgeeft aan een nieuw AMD-mobo kun je een snellere variant P3 kopen. Maak een rekensommetje (zo simpel is het) en ga ervan uit dat je in de praktijk niet veel verschil zult merken tussen een P3 en Athlon als ze beide qua MHz vergelijkbaar zijn. Ik weet alleen niet of je een P3 ook zo goed kunt overklokken, als dat op zich zo belangrijk voor je is (wat ik me overigens wel kan voorstellen, overklokken als doel, tenminste bij een tweaker
).
Dus voor je "serieuze" dingen: 128 of 256 RAM erbij. Maar dan heb je nog een slootje geld over:
Je hebt al een mobo waar waarschijnlijk ook wel een P3 op past. Ik bedoel, met het geld dat je alleen al uitgeeft aan een nieuw AMD-mobo kun je een snellere variant P3 kopen. Maak een rekensommetje (zo simpel is het) en ga ervan uit dat je in de praktijk niet veel verschil zult merken tussen een P3 en Athlon als ze beide qua MHz vergelijkbaar zijn. Ik weet alleen niet of je een P3 ook zo goed kunt overklokken, als dat op zich zo belangrijk voor je is (wat ik me overigens wel kan voorstellen, overklokken als doel, tenminste bij een tweaker
Pagina: 1