De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Lijkt er sterk op dat je multiplier niet unlocked is (9 x 133 ) word op 100 dan automatisch 900 .Weet alleen niet of tie op 9 x100 ook loopt als je mp vast staat maar lijkt me wel.
Dit geld natuurlijk alleen als je een 266fsb cpu heb. Voor een 200fsb cpu moet je je mp unlocken en omlaag zetten .
Je moet in de bios bij other bootdevice de ata-100 (raid controller) aanzetten dan zou die wel moeten booten.
suc6
Dit geld natuurlijk alleen als je een 266fsb cpu heb. Voor een 200fsb cpu moet je je mp unlocken en omlaag zetten .
Je moet in de bios bij other bootdevice de ata-100 (raid controller) aanzetten dan zou die wel moeten booten.
suc6
misschien moet je de multiplier wel zelf omhoog zetten als je terug gaat naar 100?
(dat moet ik namelijk wel)
(dat moet ik namelijk wel)
Als het goed is heb ik wel PC-133 geheugen, ik heb het tenminste wel besteld. Hoe kan ik dit checken????
En ik heb de ATA-controller aangezet in de boot,
Met opstarten wordt de harde schijf ook gevonden als ie naar ATA-devices aan het zoeken is, maar als ie dan verder door gaat geeft een een Boot-disk failure
En ik heb de ATA-controller aangezet in de boot,
Met opstarten wordt de harde schijf ook gevonden als ie naar ATA-devices aan het zoeken is, maar als ie dan verder door gaat geeft een een Boot-disk failure
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
geen id wat een "echte" manier is maar je zou Sisoft Sandra erbij kunnen pakken en dan jou Memory kunnen benchen en dan kijken wat sisoft zegt bij jou chipsetOp woensdag 02 mei 2001 13:06 schreef Iggy het volgende:
Hoe kan ik dit checken????
voorbeeldje: mijn pc133 op een Viakt133a zegt dat ie Int ALU/RAM Bandwith 499 MB/s
Float FPU/RAM Band... 556 MB/sec
sisoft meld dat mijn chipset wel 507 en 565 doet
ik zit er een beetje onder, waar het aan ligt, kwaliteit geheugen (mijne is infineon) en je bios instellingen (Cass latency)
zo zou je een beetje kunnen kijken of jou geheugen PC133 is.....
EDIT: ik lees dat je nieteens in Windows ofzo komt, dus heeft mijn methode geen reet zin
Nou mensen het is allemaal gelukt hoor,
Ik was vergeten om in de bios aan te zetten dat ie ook moest booten van "other device: ATA100 controller". Dus dat was al een probleem opgelost
Andere probleem las ik op de ASUS site (van dat ie m''n geheugen af en toe niet vond) lag aan de bios-versie.. Dus bios geflasht en weg waren de problemen!!
In ieder geval bedankt voor alle reacties
Ik was vergeten om in de bios aan te zetten dat ie ook moest booten van "other device: ATA100 controller". Dus dat was al een probleem opgelost
Andere probleem las ik op de ASUS site (van dat ie m''n geheugen af en toe niet vond) lag aan de bios-versie.. Dus bios geflasht en weg waren de problemen!!
In ieder geval bedankt voor alle reacties
Pagina: 1