Toon posts:

[BC3] Geleend mobo werkt niet! (krijg geen bios piep)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff een nieuw moederbord geleend omdat mijnbestelde Abit SA6 nog niet binnen was. Ik heb de Abit VA6 maar ff geleend (slot 1 mobo).

Ik heb een FCPGA processor, met een slotket converter. Als ik de computer start, dan gaat de HDD wel spinnen etc, maar dan hoor ik geen bios piep. Ik vermoed dat het moederbord de processor niet herkent. Ik moet een bios upgrade doen (moest ik ook doen toen ik nog de Asus P3B-F had). Helaas heb ik geen oude katmai slot 1 processor in huis, dus kan ik niet bois upgraden :(:(:(

Wie weet wat ik kan doen? (terug naar de winkel gaan en ff een slot 1 processor lenen om bios upgrade te doen, kan denk ik niet:()]

Dank

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand dit? :(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Ik heb dat ding voor morgen HARD! nodig (LAN)!

Verwijderd

Voor een biosupdate hoef je er geen slot 1 proc. in te douwen, het kan ook met die converter.:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet eens in DOS of whatever komen... Ik kan nu gewoon niets met die pc, behalve het geluid horen van de harddisk/cooler/voeding... :(

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Weet je zeker dan die slotket convertor in orde is? Als het er 1 is die alleen PPGA ondersteunt krijg je dit soort probs...

Verwijderd

Sorry, niet goed gelezen...:o

Verwijderd

Topicstarter
Converters hebben het beide gedaan!
Ik had eerst (tot afgelopen zaterdag) een Asus P3B-F met een P3-866 op een slotket converter. Nu heb ik dat bord voor F250,- verkocht en een Abit SA6 voor F350,- besteld.
Aangezien ik morgen een LAN party in Eemnes heb, had ik DRINGEND een moederbord nodig. Dus ben ik naar de winkel gegaan en gevraagd of ze nog een oude hadden. Ja die hadden ze, een Abit VH6. Info. Toen heb ik mijn CPU met converter in dat ding gestopt (nadat ik alles had ingebouwd) maar niks werkte dus. En nu zit ik nog steeds zonder computer die ik morgen meekan nemen :(:(

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02
Hehe, wat ik me afvraag is het volgende, in je signature staat dat je een Asus P3B-f hebt met een 866 processor? Lekker slim hoor, een 100 MHz mainboard met een 133 MHz proc die je dan ook nog es overclocked.

edit:

Effe geprobeerd op een Asus P3B-f, maar ik krijg mijn 866 daar toch echt niet op te draaien hoor. Misschien niet zoveel uit je nek lullen?

Verwijderd

Topicstarter
Ach, wat jij wil jongen...

Bios update voor je P3B-F''je, en je 866 doet het perfect! Ik heb em stabiel op 975 gehad (150mhz fsb, 100mhz agp) op 1.7v. Kon niet hoger. Zonder bios update deed die 866 het in het begin ook niet, misschien dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Het is me nog steeds niet gelukt? Iemand een oplossing? Dit is best balen :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgende keer eerst wachten op je nieuwe mobo voordat je de oude verkoopt??>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

stop er een isa VGA kaart in dan kom je in de hard bios recovery bios haal alles los van je mobo op een disketten drive en voeding na natuurlijk en zet op je flop

command.com en je flash zooi

dit werkt ook als je je mobo fout hebt geflasht !!!!!!!!!!!!!!!!!

probeer maar

als je ook geen ISA vga kaart hebt liggen ben je zielig gastje SORRY

mm 1tje kopen van mij een ISA kaatje mm 500 piek of doe een bod :)
Pagina: 1