Toon posts:

[BC3] Kapotte TB cores - Wie allemaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat een schijtprocessors, die Dondervogels!
Die van mij is langzaamaan aan het afbrokkelen. Ik durf gewoon niets meer te doen met mijn cooler. Dat AMD zoiets op de markt zet, is ronduit belachelijk.
En dan wordt het ook nog eens schrikbarend heet allemaal, meer dan 50 graden idle is eigenlijk niet acceptabel.
Het is mooi dat AMD zulke snelle processoren op de markt brengt tegen zeer nette prijzen, maar ik had persoonlijk liever een minder snelle processor gezien die beter uitontwikkeld is.

Zijn hier meer mensen die ontevreden ( :( ) zijn over AMD?

Grtzzz

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Ik gebruik een spacer. Er is nog geen mm van de core afgebrokkelt. Misschien dat AMD standaard spacers bij hun procs moeten leveren :?
BTW, de Intel-cores zijn (d8 ik) wel steviger/minder gevoelig voor afbrokkelen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
geen last van, ik heb nu een fop32 op mijn tb1000, heb eerst een coolermaster gehad die ik er minstens 10 keer op en af gehaald heb, er heeft eens een chrome orb EN een superorb kreng opgezeten, en de core is nog helemaal gaaf.
Wel heb ik er per ongeluk een heel klein hoekje af getikt toen ik te koelpasta aan het verwijderen was met een sateprikker :+ maar dat zie je alleen met een vergrootglas.

ik blijf er bij dat 99 vd 100 keer de gebruiker guilty is.

Verwijderd

de genen die met een orb da ding mollen zijn inderdaad lomp bezig.
maar als je (zoals ik) een thinfin koeler hebt dan is het moeilijk om dat goed te doen :'( .

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb mijn coolermaster er nu ook al vaker vanaf gehaald n erweer op gezet

zooi werkt nog helemaal, ik heb het wel altijd met uiterste voorzichitgheid gedaan (ik was al bang geworden met al die verhalen hier)

helaas (voor sommige) denk ik ook dat het aan de gebruiker ligt.....

greetz Saus

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik denk dat amd verstandig zou zijn als ze bij hun processors standaard een spacer geven, hierdoor besparen ze zichzelf ook een hele hoop gezeur en kwade klanten, en je core blijft gegarandeerd heel, tenzij je heel extreem te werk gaat.
Ik heb nu zelf een duron met een super-orb.
(koop nooit een super-orb!!!!)
mijn nieuwe processor cooler komt vandaag binnen, incl. een spacer.
ik heb de alpha 6035 gekocht, nu moet ik alleen nog een fan adapter vinden van 60mm naar 92mm voor extra koeling op de processor.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Saus
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 12:33 schreef Death996 het volgende:
Ik denk dat amd verstandig zou zijn als ze bij hun processors standaard een spacer geven, hierdoor besparen ze zichzelf ook een hele hoop gezeur en kwade klanten, en je core blijft gegarandeerd heel, tenzij je heel extreem te werk gaat.
zou idd handig zijn, maar dan worden de processors wel duurder, en mensen die wel fatsoendelijk hun koeler erop kunnen zitten zijn niet blij (40 piek, of wat koste het dingetje?), dus zou amd eigenlijk met en zonder gaan verkopen............

of gewoon hun cores verstevigen
:)
greetz Saus

• BC3 Victim
Die van mij is verrot gegaan (ondanks zwaar voorzichtig te werk gaan, op het buro met veel licht en na het lezen van instructies op site van cooler leverancier en GOTtopics).

Misschien is de ene core nog zwakker dan de andere, ik weet het niet...

Deze week weer een nieuwe :) (garantie gekregen:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 11:08 schreef GarBaGe het volgende:
Ik gebruik een spacer. Er is nog geen mm van de core afgebrokkelt. Misschien dat AMD standaard spacers bij hun procs moeten leveren :?
BTW, de Intel-cores zijn (d8 ik) wel steviger/minder gevoelig voor afbrokkelen.
Haha, mijn spacer heeft 2 TB''s doorgebrand door kortsluiting te maken :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49

Epsilon

Op woensdag 02 mei 2001 16:03 schreef venoxxx het volgende:

[..]

Haha, mijn spacer heeft 2 TB''s doorgebrand door kortsluiting te maken :)
dan heb je een B-spacer want er kan gen kortsluiting opkomen, daar waar de puntje zitten, zitten gaten. je verhaal klopt niet, of het ligt niet aan de spacer, of je hebt een kutspacer gekocht/zelf gemaakt.

• BC3 Victim
Bij mij is er een heel klein stukje van de core afgebroken.
Gelukkig is het nog maar zo klein dat de processor het nog gewoon doet.
Ik denk dat ik binnenkort maar zo''n Copper Spacer aanschaf om mijn vogeltje een beetje te beschermen

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 16:07 schreef epsilon het volgende:

[..]

dan heb je een B-spacer want er kan gen kortsluiting opkomen, daar waar de puntje zitten, zitten gaten. je verhaal klopt niet, of het ligt niet aan de spacer, of je hebt een kutspacer gekocht/zelf gemaakt.
Ja tuurlijk. Spacer gekocht bij de OC-shop.

Verwijderd

Het zijn gewoon die gebruikers zelf die *lomp* bezig zijn, als je het gewoon met een beetje respect zou doen is er niks aan de hand. Ik heb m''n orbje al 10tallen keren van m''n amdtje afgehaald en die core brokkelt echt niet af als je niet lomp bezig gaat.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Gewoon vooorzichtig doen ja...k`heb mijn super orb ook zonder probs al tig keer van mijn kt7-a tje gehaald

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb denk ik zo''n 20 pcs gebouwd met een AMD proc erin en nog nooit problemen gehad met de core of wat dan ook. Ik heb van de proc van m''n stiefvader ook ongeveer 5-10x de cooler erafgehaald - en ook geen problemen mee.

Dus ik blijf er ook bij dat sommige lui toch te ruw te werk gaan...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Hmmm, ik heb geen problemen met mijn 2t-birds, beide al verschillende keren aan het klooien geweest met koelers! Heeft wel wat zweetdruppeljes gekost, maar verder niets!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
over het vekeerd plaatsen....
ik heb laatst gezien dat iemand werkelijk de kussentjes van koelpasta had voorzien en dus niet de core.
dus je hoeft niet lomp te zijn om je CPU aan str*nt te helpen.
Voor wat plaatjes van brokkel-cores...
(link heeft al eerder in een thread gestaan)
AMD foto''s

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:52
Ik heb mijn coolermaster er al rond de 15 op en af gehaald en nog niks afgebroken en ik heb zekerzz niet voorzichtig gedaan wel voorzichtig maar niet extreem voorzichtig.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Heb deze week mijn eerste Duron-core gesloopt (of is het uitsluitend om Thunderbirds te doen?), naar aanleiding van deze draad.

Had mijn CoolerMaster gemod met een windtunnel en een 80mm fan. Dit bleek alleen maar een hogere temperatuur op te leveren dus ik dat ding eraf halen, andere fan erop. Weer eraf, koelpasta eraf en opnieuw erop. Dan maar de gewone koeler op, temp bleef even hoog. Als laatste redmiddel heb ik de clip wat strakker geplooid. Denk dat dat teveel was voor mijn Duron650(AKBA!). De core is een beetje gebrokkeld... :'(

Maar wat erger is dat ik mijn tweede mobo sinds oktober gemold heb. En ik weet niet eens hoe!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat het afbrokkelen van de core de gemoederen flink bezig houdt. Eigenlijk redenen genoeg om eens verhaal te gaan halen bij AMD. Gewoon eens collectief een mailtje sturen met de klachten en dan afwachten wat ze doen.

Ooh ja, voor wat betreft die mensen die zeggen dat alleen botte mensen hun core afbrokkelen; dat is je reinste bull-shit!
Ik ben zeer voorzichtig te werk gegaan en bij mij begon de core ook te kraken. Zwaar K**** gewoon. Hij doet het nog wel, maar de processor is bijvoorbeeld onverkoopbaar geworden. :'(

Ik schakel binnenkort over op waterkoeling, want ik ben die hete processor en het lawaai van de fans kotsbeu :r !
Als iemand nog een leuke, compacte aluminium autoradiateur heeft liggen, laat maar FF weten.

Grtzzz

-=[typo''s]=-

• Saus
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 22:56 schreef Gert-Jan het volgende:
..

Ik ben zeer voorzichtig te werk gegaan en bij mij begon de core ook te kraken. Zwaar K**** gewoon. Hij doet het nog wel, maar de processor is bijvoorbeeld onverkoopbaar geworden. :'(
ff een vraagje, kun je eraan zien dat ie "kapot" is dan?

ik bedoel de allereerste keer dat ik een koeler op een proc monteerde hoorde ik ook gekraak, meteen gestopt, en rustig overnieuw begonnen, hij doet het nog wel en de koeler is er nu al vaker afgegaan, zonder gekraak

ik dacht dat het bv mijn moederbord was wat wat doorbuigde ofzo :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Hmmm...topic vraagt wie er allemaal wél problemen heeft gehad met een beschadigde core, reageren er vrijwel alleen mensen die die pech niet hebben gehad en maken de pechvogels alvast uit voor lomperiken.

AMD moet gewoon een heatspreader monteren van fabriekswege, IMHO. Om het risico helemaal uit sluiten. Bovendien wordt je core dan niet alleen beschermd, ook zou het dan tot een betere en gemakkelijkere koeling kunnen leiden. Er vanuitgaande dat die spreader optimaal kontakt maakt met de core. Weet je zeker dat dat ook altijd goed zit. Voor de prijs zouden ze het niet hoeven te laten, ze zijn goedkoop genoeg.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 00:07 schreef Saus het volgende:

[..]

ff een vraagje, kun je eraan zien dat ie "kapot" is dan?

ik bedoel de allereerste keer dat ik een koeler op een proc monteerde hoorde ik ook gekraak, meteen gestopt, en rustig overnieuw begonnen, hij doet het nog wel en de koeler is er nu al vaker afgegaan, zonder gekraak

ik dacht dat het bv mijn moederbord was wat wat doorbuigde ofzo :)
Het is vrij duidelijk te zien: normaal heeft de core scherpe randjes rondom, na het afbrokkelen zie je dat zo''n randje schuin afgebrokkeld is, het is helemaal ruw geworden.
Meestal zal het randje afgebroken zijn aan de kant van de core waar je de cooler erop schaniert.

BTW koop GEEN Orb-achtige coolers en zeker niet de Spire Orb, want dit is een regelrechte core-kraker!
Dit ligt niet aan Spire BTW, want ze maken voor de rest gewoon goede, goedkope coolers (binnenkort volledige koperen Spire :p)

Grtzzz
Pagina: 1