Toon posts:

[BC3] ACPI support kwijt na bios flash?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DFI K6XV3+ moederbord, de 1 Mbit uitvoering.

Er zit een Award Bios op, met nummer 2A5LED4Y. Tot voor kort was er ACPI support in de bios settings te vinden, net als temp. monitors en fan monitors.

Na een poging om mijn bios te flashen was dit weg. Terwijl de flash niet gelukt is, omdat het een flash voor de 2 Mbit versie was. De 1 Mbit wordt schijnbaar niet meer ge-update.

De backup van mijn oude bios is verloren gegaan omdat die op een bad sector van mijn floppy stond :(

Heeft iemand nog een bios van mijn mobo liggen, of een andere oplossing?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Dat was idd de goeie! Ik heb hem zelf niet kunnen vinden bij dfi, omdat praktisch alles daar alleen nog voor de K6XV3+/66 wordt gemaakt :'(

Ik heb na een flash weer alle fans e.d. terug, maar ACPI support kan ik nog steeds niet vinden. Ook op de dfi site niet.

Weet iemand toevallig of dit moederbord eigenlijk wel ACPI ondersteund? Ik begin nu namelijk wel erg te twijfelen. Als iemand hetzelfde bord heeft of het weet hoor ik het graag :+

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het kan zijn dat ACPI-support nu standaard aan staat.
De mogelijkheid om het uit te zetten is uit het menu gepoetst (eventueel zelf met modbin weer te "herstellen")
Om aan de wintel-standaard te voldoen mag ACPI namenlijk niet uit te schakelen zijn.

Modbin is dus eigenlijk de manier om van die ACPI-troep af te komen:r
(ik ben een beetje zuinig op m''n resources)

Een cliche is ooit origineel begonnen