[BC3] Bios-wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
zeggen dat je de batterij van het moederbord heb los getrokken, jumper reset? (naja das eigenlijk geen kraken)

p.s. de naam van je moeder was zeker het w8woord ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn pa heeft sinds kort op de pc hier thuis een bios-wachtwoord gezet, om mij zover te krijgen dat ik huiswerk ga maken. Nu hoor ik van allerlei kanten dat het heel makkelijk is omdat te omzeilen/te kraken dmv van een floppy of iets dergelijks.
De pass heb ik al, daar gaat het niet om. Maar mijn pa moest ff tof doen aan tafel en mij uit te dagen door te zeggen dat het mij niet zou lukken die pass te kraken binnen een uur. Geeltje beloning. Heeft iemand enig idee hoe ik dit handig kan aanpakken en me pa een geloofwaardig verlaar kan leveren? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 22:25 schreef Smirnoff het volgende:
zeggen dat je de batterij van het moederbord heb los getrokken, jumper reset? (naja das eigenlijk geen kraken)

p.s. de naam van je moeder was zeker het w8woord ;)
Nog leuker: onze vorige woonplaats |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het schijnt, dat als je tijdens het booten(na startbutton) direct op insert of num lock drukt(weet niet zeker welke), (ingedrukt houden) dat dan je bios gereset is, dus ok je ww op de bios

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 22:33 schreef Daimonet het volgende:
Het schijnt, dat als je tijdens het booten(na startbutton) direct op insert of num lock drukt(weet niet zeker welke), (ingedrukt houden) dat dan je bios gereset is, dus ok je ww op de bios
Vanaf welk moment zou je dan die knop moeten indrukken? Zou eigenlijk wel TE makkelijk zijn als het zou werken...:?

Verwijderd

direct vanaf het begin, heb ik net gelezen in ander topic

Verwijderd

zou je oook ff kunnen melden of het heeft gewerkt? ben wel benieuwd.>:)

Verwijderd

bij astalavista/neworder kan je zoeken, daar zijn ook progjes te vinden die het voor je hacken.

• fredkroket
  • Niet online
Aopen bordjes is meestal <HOME>

Verwijderd

tja men heeft ook universele passwoorden maar dan "kraak"je hem niet echt :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 23:11 schreef Daimonet het volgende:
zou je oook ff kunnen melden of het heeft gewerkt? ben wel benieuwd.>:)
2x voor niets me pc geboot :(

• ramonp
  • Laatst online: 27-08 13:19
Als het een award bios is dan werk het algemen passwd "award_sw" wel
Dat werkte iig bij oude pc''s

• BC3 Victim
Het is me gelukt, via ms dos prompt! Ik deed het volgende: Starte dos dus en typte het volgende:

DEBUG (enter)
-o 70 2e (enter)
-o 71 ff (enter)
-q (enter)
exit (enter)

Hierna starte ik de opnieuw en kreeg op de plaats waar ik normaal de pass moest intoetsen een "cmos-error", moest "F1 to continue" indrukken en hoppa hij startte windows! 8-)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:03
weer een geeltje verdiend :)

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 11:41 schreef def-kruimel het volgende:
Het is me gelukt, via ms dos prompt! Ik deed het volgende: Starte dos dus en typte het volgende:

DEBUG (enter)
-o 70 2e (enter)
-o 71 ff (enter)
-q (enter)
exit (enter)

Hierna starte ik de opnieuw en kreeg op de plaats waar ik normaal de pass moest intoetsen een "cmos-error", moest "F1 to continue" indrukken en hoppa hij startte windows! 8-)
:? :? :?
Kun je dat ook nog uitleggen? Wat doe je dan precies met dat debug? Heb je dat op een site gevonden? Linkje?

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 12:16 schreef Aggreko_Dude het volgende:

[..]

:? :? :?
Kun je dat ook nog uitleggen? Wat doe je dan precies met dat debug? Heb je dat op een site gevonden? Linkje?
http://newdata.box.sk/raven/passwd.txt

voor de bios code zie helemaal onderaan pagina

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Maar daarvoor moest je wel al in DOS kunnen komen. Als je pa het wachtwoord zo had gezet dat je het op moet geven als je de computer aanzet... Dan werkt dat niet :)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• BC3 Victim
FF je jumpers voor je bios omgooien

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Op woensdag 02 mei 2001 14:11 schreef stingone het volgende:
Fijn ff per ongeluk overclocken ipv passwd reset :)

...

• BC3 Victim
Als je je BIOS jumperke om gaat zettuh lijkt ut me wel handig je bIOS instellingen op te schrijven :) Ik spreek uit ervaring, hehe

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 14:11 schreef stingone het volgende:
Het moet toch ook mogelijk zijn met een bepaalde crack op floppie? :?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Wat je kan doen is gewoon een progje starten om je bios te corrupten; in wezen heb jij hetzelfde gedaan met je debug.

Maar als hij zowel een biospw als een opstartpw heeft opgegeven zul je gewoon ff batterijtje eruit moeten trekken :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 14:08 schreef koffercomputer het volgende:
Maar daarvoor moest je wel al in DOS kunnen komen. Als je pa het wachtwoord zo had gezet dat je het op moet geven als je de computer aanzet... Dan werkt dat niet :)
Inderdaad,
Op het werk bij mij zijn er ook een aantal cpu''s op deze manier beveiligd.
Heb alle universele passwords voor Phoenix bios gebruikt maar helaas.
En opeens bij de volgende bootup stond dat er 489 keer een fout paswoord was ingevoerd lol.

Greetz

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 22:23 schreef def-kruimel het volgende:
Mijn pa heeft sinds kort op de pc hier thuis een bios-wachtwoord gezet, om mij zover te krijgen dat ik huiswerk ga maken. Nu hoor ik van allerlei kanten dat het heel makkelijk is omdat te omzeilen/te kraken dmv van een floppy of iets dergelijks.
De pass heb ik al, daar gaat het niet om. Maar mijn pa moest ff tof doen aan tafel en mij uit te dagen door te zeggen dat het mij niet zou lukken die pass te kraken binnen een uur. Geeltje beloning. Heeft iemand enig idee hoe ik dit handig kan aanpakken en me pa een geloofwaardig verlaar kan leveren? :)
Ga hier maar eens kijken staan ze voor de meeste biossen in >:)
http://www.canadiantom.com/alternatebios.htm

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

Verwijderd

Het moet toch ook mogelijk zijn met een bepaalde crack op floppie? :?
Ten eerste hoe wil je je floppy gebruiken als je de pass niet hebt ? =)

Ten tweede als je de pass hebt zou je op dat floppy een flash-proggie en een bios file kunnen zetten, en dan ff je bios flashen =D
Pagina: 1