[BC3] Iceberg xtreme AMD cooler --> Ook een core sloper?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik was vanmiddag ff bij de lokale pc boer en zag daar een iceberg extreme cooler liggen.
Ik ff heel brutaal dat ding uit het doosje getrokken en wat zag ik --> Precies hetzelfde als de thermaltake chrome orb.
Het mooie aan deze koeler vond ik het klipje wat er mooi buigzaam uitzag en het me dus niet lijkt dat je met deze koeler ff gauw je core naar de knoppe helpt.

Alleen nu is de vraag is dat ook werkelijk waar en hoe kan ik die koeler het beste op de cpu plaatsen want de een zegt eerst recht op de cpu zetten en dan vast maken maar op het doosje staat weer dat je eerst de ene kant vast moet klikken en dan de andere (schuin dus). Nu heb ik dus echt ff jullie advies nodig want ik krijg morgen m''n AMD systeempje en heb geen zin om die core meteen naar de kloten te helpen ook al heeft amd de prijzen gehalveerd

OH EN NIET GEHEEL ONBELANGRIJK KOELT DAT DING EEN BEETJE?? Hij komt op een duron 700

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
dat ding koelt ZEER_SLECHT, net als de orbs.
hij zal het zaakje wel draaiende houden op een 700, maar toch, slechte koeler.

Verwijderd

Dat ding koelt dus wel goed.
Lees er maar es een test op na in de Computer Totaal(sorry hoor), daar kwam ie prima uit de test.
''t is overigens niet echt een core sloper, maar condensatoren ombuigen op de kt7(a) is nog steeds noodzakelijk om em te laten passen

• BC3 Victim
Ja lees net op hardware info ( http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=150&page=3 ) dat ie met een athlon 1.1Ghz 62,2 graden word en das volgens mij best wel warm. Mooi klote is dat want het ziet er wel mooi uit zo''n koeler (maar daar heb je geen reet aan)
Oke help me ff uit de brand want ik moet echt ff een superkoeler hebben op dat ding want hij gaat natuurlijk niet standaard draaien op 700>:)
Wat is nou de beste koeler waar ik de minste kans mee heb om de core te slopen en die nog retegoed koelt ook??

Oh en hij komt op een msi k7t turbo en daar heb ie ruimte zat voor een koeler dus niks ombuigen van condensatoren :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Dat ding koelt dus wel goed.
Lees er maar es een test op na in de Computer Totaal(sorry hoor), daar kwam ie prima uit de test.
''t is overigens niet echt een core sloper, maar condensatoren ombuigen op de kt7(a) is nog steeds noodzakelijk om em te laten passen
ten eerste zijn ze bij de computertotaal echt lomp, gaan ze de temperatuur meten zeker na 3 uur typen in word. Ow, 63 graden zeggen ze dan, das een mooie temp, OCén? dat kennen ze volgens mij daar niet eens.

Ik zou gewoon een globalwin fop32 kopen, goede koeler, ken je nog mee océn en niet al te veel herrie.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb zo''n hele goedkope Spire, voor 26,50...

Koetje, 1,4Ghz @ 1.8v, 50 graden.

Intentionally left blank.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Ik had een Duron 700 bij Norrod gekocht met een heel erg goedkoop coolertje erbij. Amper herrie, maar net zo goed (of slecht :?) als een Super orb. Zat een 3600RPM 6cm fan op. Ding draait nu op 9x107=963 (hoger wil niet omdat ik de L7 brugjes vergeten ben te kleuren). Temperatuur was 42 graden met }:O en kast dicht. Zelfde score als een Duron 800 @ 7x134 met een SuperOrb (maar die sloopt cores en maakt 1000 keer zoveel herrie)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die iceberg is zeker geen core sloper ik kan het weten naar ervaring
bij mij werd een amd 1200mhz op een msi k7t turbo op 1.77V stressed rond de 55 c.

• BC3 Victim
Kopen dus maar ff dat ding, een maat van me had nog wel een alpha voor me liggen maar die moest ie eerst weer ff bij z''n vriendin uit de pc slopen en daar moet ik een week op wachten. Geen zin in dus en aangezien zo''n duron echt nie zonder }:O kan moet ik toch iets en als ie bevalt kan ie er op blijven zitten toch?

• BC3 Victim
Oh en smvs heb jij um erop gezet zoals het op het doosje staat?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik bevestig de koeler altijd eerst aan de ene kant, dan staat ie helemaal schuin op de proc (hij raakt de core geeneens) en dan duw ik hem naar beneden en maak in de andere kant van de clip aan de socket vast.
heeft nooit problemen gegeven.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Mijn iceberg ging kapot na een maandje... :r

ook de 600 Mhz niet mee gehaald trouwens (lach niet, het is een 400Mhz celeron)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• BC3 Victim
Tsja een kwestie van heel veel gekloot en een hele goede koeler en natuurlijk de mensen hier de me ff een handje geholpen hebben THNX you all

Enne je mag um kopen hoor die celeron 400@600 maar hij gaat pas de deur uit als m''n duron perfecto mundo retestabiel loopt 8-) en heb alweer een nieuwe celeron 366 liggen die een stukkie harder moet (tsja ik had al gezegd dat OCén verslavend was dus moet nu ook de pc van m''n zusje eraan geloven >:) )

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Op woensdag 02 mei 2001 00:18 schreef Reind het volgende:
Enne je mag um kopen hoor die celeron 400@600 maar hij gaat pas de deur uit als m''n duron perfecto mundo retestabiel loopt 8-) en heb alweer een nieuwe celeron 366 liggen die een stukkie harder moet (tsja ik had al gezegd dat OCén verslavend was dus moet nu ook de pc van m''n zusje eraan geloven >:) )
hehe, je dacht toch niet echt dat ik nog een celeron ging kopen?

dan koop ik liever nog een duron..

trouwens, mislukte OC poging van mij was 400@600 op 2.2 volt met een icqberg en koelpasta (el cheapo) naja, hopen dat die durons beter OC''en

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• BC3 Victim
Heb jammer genoeg nog niet uit kunnen proberen of die duron''s beter zijn te OCén want ik zou vandaag de hele reutemeteut krijgen maar ut was nog nie binnen jammer maar helaas

Heb wel alvast de kast fan''s e.d mee gekregen waar ik meteen een beetje korting op kreeg omdat het spulletje nog niet helemaal binnen was (errug netjes van de lui)en kreeg meteen een 300 voeding omdat ik het volgens hun nie ging redden met 250 watt.
Ook zouden ze ff regelen dat de lijnen getrokken werden op de cpu en hun doen trouwens niet moeilijk over een afgebroken core want ze zeiden daar ook dat als je het iets verkeerd doet je al een risico loopt dat de core het begeeft en je daar negen van de tien keer wel een nieuwe voor krijgt omdat ze bij AMD niet zo moeilijk doen met omruilen van kapotte CPU''s (kapotte core''s dan)

Maarja voeding - cd brander e.d heb ik allemaal al gemonteerd en nu is het alleen nog ff wachten op mobo + cpu en die zijn er morgen dus morgen zal ik me profile ff moeten veranderen

Pagina: 1