Toon posts:

[BC3] Batterij van mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude moederbord en heb per ongeluk dat batterijtje en dat
"houdertje" daarvoor eruit gesloopt.

Mijn vraag is waar koop je zo''n batterij en kun je dat houdertje weer vast solderen?

En kun je gebruik maken van die mobo zonder batterij: werkt ie wel gewoon ( behalve tijd niet onthouden )Dus bios werkt enzo.... ?

Verwijderd

Die houder kan je terug solderen, ik heb een ABIT gered door een batterij houder aan te solderen. Alienbatterij koop je bij een electronica-shop zoals Conrad, zij hebben Batterijen van alle sterrenstelsels:), zegt dat het een CR2032 is en zij weten van het is.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Hehehe

Ik heb mijn oude abit ook gered met solderen. :)
Het klemmetje wat op de battery zat was afgebroken en ik heb op die plaats een kabeltje gesoldeerd! Voor dat kleine batterijtje heb ik nu dus een batterijhouder met twee penlights. Nu loopt de klok weer een jaar of 30 goed!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url]

Verwijderd

Topicstarter
thnx,

maar :

En kun je gebruik maken van die mobo zonder batterij: werkt ie wel gewoon ( behalve tijd niet onthouden )Dus bios werkt enzo.... ?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 20:46 schreef tolga het volgende:
thnx,

maar :

Werken doet ''ie wel alleen als je iets wijzigt in ''t bios dan is ''ie deze info na een herstart kwijt, het bios werkt dus op z''n standaard waarden. Als je dus iets wijzigt in ''t bios dan moet je dit elke keer nadat je je pc uitzet (en weer aan) opnieuw invoeren.

Dat batterijtje zorgt er alleen maar voor dat je instellingen bewaard worden.
Pagina: 1