[BC3] Stuurprogramma voor ASUS P2B MOBO

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
USB wordt wel herkend, maar vraagt om stuurprogramma. Waar haal ik stuurprogramma voor ASUS P2B MOBO voor USB weg? (PS, voor Windows ME) ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Wat voor OS draai je? Lijkt me wel belangrijk om te weten ;)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

En dit had je ook wel in je vorige topic kunnen posten.
Een nieuw topic openen is een beetje overdreven (maar ja, kan iedereen gebeuren bij z''n 2e posting;))

Een cliche is ooit origineel begonnen

• BC3 Victim
Sorry, dit is de eerste keer dat ik op deze site zit !!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54

mvds

Totally awesome!

Meestal bedoelen ze daar het stuurprogramma mee voor het device wat je aansluit. En als het de eerste keer is dat je een USB device aansluit dan moet je eerst de Windows CD erin proppen.

• BC3 Victim
Heb al geprobeert om de windows cd erin te stoppen, hij herkent helemaal niets en zoekt gewoon door naar een stuurprogramma !?!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Op dinsdag 01 mei 2001 19:50 schreef Stuf het volgende:
Heb al geprobeert om de windows cd erin te stoppen, hij herkent helemaal niets en zoekt gewoon door naar een stuurprogramma !?!
Nogmaals: welke Windhoos??
(WinME, Win2k, Win98se)

Verwijderd

Windows heeft een stuurprogramma nodig voor het usb-apparaat, niet voor de usb-poort op het moederbord!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Knightwolf: Iets aan je ogen??? staat toch WinME

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Als je in je apparaatbeheer alles verwijderd wat er in USB staat, haal eerst wel ff alle apparatuur van je usb af !!

En je reboot dan, dan installeert Windows de drivers voor alles wat met die USB te maken heeft, kan zijn dat je de cd nodig hebt van Windhoos.

Als je dan je drivers en software voor je USB apparatuur ff opnieuw installeert, en dan je apparatuur aansluit NADAT je opnieuw hebt opgestart.

Dus verwijder alle Hardware aan de USB,
verwijder alles wat er onder de USB topic in het apparaat beheer staat, Controller en USB hubs enz. enz, helemaal leeg.

Reboot dan ff om Windows alles te laten detecteren wat betreft USB, en houd de windows cd bij de hand...

Installeer dan bijvoorbeeld je printer en scanner software en drivers, ben je klaar reboot dan ff.

En als de pc helemaal klaar is dan "hotplug" je al je USB apparatuur.

Freelance tweaker

• BC3 Victim
Zoals ik al zei, ik heb de drivers niet voor USB. WAAR HAAL IK ZE VANDAAN ????????

:(

• pea992
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

Je hoeft niet te schreeuwen hoor, iedereen zit hier in zijn vrije tijd anderen proberen te helpen. Inderdaad ondersteunt winME mijn mobo ook niet helemaal uit zichzelf. De asus ftp-site is op het moment down, dus daar kan ik niet doorheen bladeren. Moet je straks zelf maar doen dus ftp://www.asus.com (snap ook niet waarom ze niet ftp.asus.com hebben gedaan). Verder kun je misschien wel die drivers van je vorige windows cd halen. Daar heeft het kennelijk wel gewerkt? Aan het mobo te zien neem ik niet aan dat dit net een nieuwe PC is waar je alleen maar winME bij hebt gekregen?

• BC3 Victim
Kun je dan in Windows ME met een andere windows update''s voor usb krijgen (of zo iets)

• pea992
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

Moet je proberen dan, weet ik niet. Anders kun je ook nog eens kijken op www.windrivers.com (werkte net tot de zoekpagina...) maar waarschijnlijk verwijzen die je weer door naar asus zelf. Anders als niks werkt Asus mailen :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik heb ook een P2B en met win98SE, WinME en Win2k hoef ik NIKS extra te installeren. Alles op het mainbord wordt automatisch herkend

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
Ik heb ook een P2B (LS)
Lan en Scsi worden zelfs meteen herkend, de rest al helemaal.

Dus ff voor de duidelijkheid:
gaat het nu om je USB controller, of om een USB apparaat???

En niet zo schreeuwen, ik ben niet doof :)
Pagina: 1