Verwijderd
Onboard soundcards zijn meestal ISA-class soundcardjes, dat wilt zeggen 1 toepassing reserveert die card voor sound, dus 1 sound tegelijkertijd. Alleen quake 3 arena of alleen winamp of alleen icq, samen kan niet.
Fatsoenlijke sound krijgt met een SB Live of vergelijkbare kaarten. Een echte PCI-class card. Met mijn SB Live frag ik in ut alles met winamp-muziek en icq-sound.
Fatsoenlijke sound krijgt met een SB Live of vergelijkbare kaarten. Een echte PCI-class card. Met mijn SB Live frag ik in ut alles met winamp-muziek en icq-sound.
edit:
onboard sound van jouw mobo is GEEN soundcard, het zijn een paar stopcontacten van je VIA-chipset, je cpu maakt die sound
, niet je kaart, het is slecht voor je cpu-belasting.
onboard sound van jouw mobo is GEEN soundcard, het zijn een paar stopcontacten van je VIA-chipset, je cpu maakt die sound
, niet je kaart, het is slecht voor je cpu-belasting.
hoi,
vaak is een onboard geluidskaartje wel goed,
zolang er maar een wavetable in zit.
Vooral Aureal soundkaart moet heel goed zijn
Robert van der Veen
vaak is een onboard geluidskaartje wel goed,
zolang er maar een wavetable in zit.
Vooral Aureal soundkaart moet heel goed zijn
Robert van der Veen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik heb de msi k7t pro 2, een iets ouder mobo dan de jouwe dus.
ik gebruik de onboard sound, en dat draait perfect
als ik mp3s speel, dan kan ik dus bijv. ook nog het icq geluidje erdoorheen horen hoor..
ik vind hem te vergelijken met een goedkoop soundblastertje, een 128 ofzo..
als je geen heel bijzondere geluidsbewerking gaat doen volstaat hij prima:)
ik gebruik de onboard sound, en dat draait perfect
als ik mp3s speel, dan kan ik dus bijv. ook nog het icq geluidje erdoorheen horen hoor..
ik vind hem te vergelijken met een goedkoop soundblastertje, een 128 ofzo..
als je geen heel bijzondere geluidsbewerking gaat doen volstaat hij prima:)
Verwijderd
Ik heb die MSI en ik gebruik die Onboard sound ook gewoon. Je kunt gewoon alles rustig door elkaar heen spelen, helemaal geen prob. Ik denk zelf, dat als je niet al te hoge eisen hebt, de onboard genoeg voor je is. In spellen enz dus. Alleen als je zelf met geluid gaat zitten klooien zou ik iets anders overwegen.
Sorry hoor maar Algabra heeft gelijk. Die on-board sound draait op je cpu. Als je een losse SB-128 hebt kun je die, als je nog een pci-slot vrij hebt, beter gebruiken. Die AC`97 uitvoering is niets speciaals. De SB ontlast je cpu in elk geval.
Verwijderd
Hep hier ook zo''n ding. Best leuk voor een beetje standaard audio, maar helemaal niet leuk als je HQ audio wilt: Luister maar eens goed, je hoort altijd iets wat lijkt op databussen, digitale riedeltjes, enzovoorts.....
Wat je ook doet, mooi geluid zal er nooit uit zo''n onboard geluidschipje komen.
Ik zou gwoon voor een Sb''tje gaan
Ik zou gwoon voor een Sb''tje gaan
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
de soundblaster 129 is ook een ac97 kijk maar op de side van creative
gebruijkt ook de cpu
gebruijkt ook de cpu
suijkerbuijk: ff quote van www.creative.com
"PCI bus for optimal performance
The Sound Blaster PCI128 utilizes the PCI bus, allowing it to use far less CPU overhead than traditional sound cards. This translates into higher frame rates in your games, more bandwidth for 3D audio and multi-channel support for upcoming game titles."
Bron: http://www.soundblaster.com/products/sb128/features.asp
Let vooral op die 1e zin.
Bovendien is de ac''97 een feature van de via chipsets. Misschien dat de SB AC97 kan emuleren of samenwerken met, maar het IS geen AC97 en laat zijn berekeningen ook niet draaien op de cpu.
"PCI bus for optimal performance
The Sound Blaster PCI128 utilizes the PCI bus, allowing it to use far less CPU overhead than traditional sound cards. This translates into higher frame rates in your games, more bandwidth for 3D audio and multi-channel support for upcoming game titles."
Bron: http://www.soundblaster.com/products/sb128/features.asp
Let vooral op die 1e zin.
Bovendien is de ac''97 een feature van de via chipsets. Misschien dat de SB AC97 kan emuleren of samenwerken met, maar het IS geen AC97 en laat zijn berekeningen ook niet draaien op de cpu.
Pagina: 1