[BC3] Vraag Fast R-W Turn Around

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In mijn bios kan ik Fast R-W Turn Around aanzetten.

Wat houd deze optie in ? Moet ik deze op ENABLED zetten ?? :? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wil ik ook wel weten..

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En, weet iemand het al? Geeft het echt veel prestatiewinst?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
This bios option reduces the delay that occurs when the cpu first reads from the RAM and then writes to it. There is normally an extra delay associaed with this switch from reading to writing.

If you enable this option, the delay will be reduced and switching from read to write will be faster. However, if your RAM modules cannot handle the faster turnaround, data may be lost and your system may become unstable. With that in mind, enable this option for better RAM performance unless you face stability problems after enabling it.

en dit is niet copy-paste van een site, stond vroeger wel op een site maar die site is 'weg', heb het heel toevallig wel allemaal uitgeprint omdat ik et nodig had, dus heb het hier op 25 pagina's tellend overzicht

als je nog meer termen wil weten brul maar

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 01:04 schreef VeldKoe het volgende:
This bios option reduces the delay that occurs when the cpu first reads from the RAM and then writes to it. There is normally an extra delay associaed with this switch from reading to writing.

If you enable this option, the delay will be reduced and switching from read to write will be faster. However, if your RAM modules cannot handle the faster turnaround, data may be lost and your system may become unstable. With that in mind, enable this option for better RAM performance unless you face stability problems after enabling it.

en dit is niet copy-paste van een site, stond vroeger wel op een site maar die site is 'weg', heb het heel toevallig wel allemaal uitgeprint omdat ik et nodig had, dus heb het hier op 25 pagina's tellend overzicht

als je nog meer termen wil weten brul maar
OK, bedankt voor de moeite ;)
Maar zou het nou slim zijn om het aan te zetten? En dat vroeg ik me trouwens ook af van al die cachable opties: BIOS, video.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 23:06 schreef banaan-X het volgende:

[..]

OK, bedankt voor de moeite ;)
Maar zou het nou slim zijn om het aan te zetten? En dat vroeg ik me trouwens ook af van al die cachable opties: BIOS, video.
Aan of uit?

Fast R-W
Bios cachable
video cachable

(ik bedoel is de kans met dat cachen in mem groot dat de comp onstabiel wordt?)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 10 februari 2002 17:26 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Aan of uit?

Fast R-W
Bios cachable
video cachable

(ik bedoel is de kans met dat cachen in mem groot dat de comp onstabiel wordt?)
Fast R-W turnaround moet op ENABLED.
Bios cachable moet uit.
Video cachable moet uit.

Dit zijn de beste en snelste settings.
Die bios en video caching is iets wat vroeger bij 486 computers gebeurde waardoor het een en ander sneller werd.
Nu wordt het er niet meer sneller op, meestal zelfs langzamer vanwege het copieeren van de bios naar het werkgeheugen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 10 februari 2002 17:41 schreef Rick2001 het volgende:
Die bios en video caching is iets wat vroeger bij 486 computers gebeurde waardoor het een en ander sneller werd.
Nu wordt het er niet meer sneller op, meestal zelfs langzamer vanwege het copieeren van de bios naar het werkgeheugen.
Nog even een toevoeging hierop.

Windows slaat over het algemeen de BIOS over, het is dus zonde van de ruimte om dit te cashen.
Voor het shadowen van het videogedeelte geld hetzelfde, Windows kijkt in de BIOS van de kaart zelf, er hoeft dus niets gecashed te worden omdat dit zonde is van de ruimte.
Ook heb ik op een site gelezen dat het aanzetten van deze opties als resultaat kan hebben dat het systeem instabiel word.
Dit gebeurt wanneer Windows een gebied in het geheugen probeert te beschrijven dat gereserveerd is voor jouw BIOS.

Ik heb deze opties ook uitstaan maar ik merk geen verschil in de snelheid van mijn systeem.
Maarja, baat het niet dan schaadt het ook niet. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1