[BC3] Vragen n.a.v. Sandra system report

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb gisteren Sandra gedownload en een system check gedaan. Een paar dingen uit het report snapte ik niet. Als iemand me het een en ander zou kunnen verduidelijken: graag!

Hier de vragen:

Mainboard Information
Serial Number: 03/03/97- i430VX-02071997C-00

Een "Search" levert verschillende mogelijke fabrikanten op; Hoe weet ik welke van hen de fabrikant is van mijn moederbord? (Ik heb geen manual of zo erbij gekregen waar het in staat, en op het board zelf is ook niks te zien).

---

S3 Inc 86C325 ViRGE
Performance Tips
Warning W1209 Video card does not have an interrupt assigned.

Waarom een warning? Kan het kwaad dat er geen interrupt toegewezen is?

---

Video System Information
S3 ViRGE PCI (325)
Performance Tips
Tip T301 Install more video memory. Modern video cards need 4MB or more for optimum performance.

Video geheugen vergroten: Kan dat? Dat wist ik niet eens.

---

Windows Memory Information
Performance Tips
Tip T2005 Use a fixed-size swap file. This is faster than a variable-size swap file.

Waar doe ik dat? En hoe groot moet ik die size dan maken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Standaard geblaat. Sandra is niet zo''n snuggere meid.

Die waarschuwing is omdat het een PCI kaart is. Kun je gewoon egeren. Dat van meer videomem boeit ook niet. Bij sommige kaarten kun je ram bijsteken, maar dat is niet interessant.

Die serial is van een BIOS-string. Dat kan echt maar van 1 board zijn.

Zoek op alleen het laatste deel van de string. Dan zul je ws. 1 fabrikant krijgen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47

Verwijderd

JE FIXED SIZE SWAP FILE IS JE VIRITUELE GEHEUGEN, TE VINDEN ONDER--->>> START-INSTELLINGEN-CONFIGURATIESCHERM-SYSTEEM-PRESTATIES-VIRITUEEL GEHEUGEN.
Daar optie viritueel geheugen zelf instellen en 2X de hoeveelheid van je interne RAM geheugen instellen, ( heb je 32 mb intern dan viritueel gehuegen op 64 mb)
Moet lukken, maar sandra is idd niet zo snugger af en toe.
Die meid lekker laten kletsen en gewoon lekker door computeren.

Verwijderd

swap vastzetten is niet eens interessant als je leuk wat ram hebt.

• BC3 Victim
Bedankt voor de reakties jongens en meisjes! :-)

Wat betreft het MoBo: Ik had dus al gezocht op ''02071997C'', en krijg steeds de volgende 6 fabrikanten (Hier een voorbeeld van Wim''s page):

---
I430VX-02071997C-00: Houston Technologies or PcChips or Mastonic 5500 or Zida (tomato board) 5SVX or MG (Microgram) or Eurone matsonic ms-5010
---

En nu? Hoe kom ik er achter welke van de 6 het is?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je hebt wel een heel vage bak.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Zal wel PCChips zijn. Dat is een erg grote jongen in de vage-merken-markt. Die maken mobo''s onder verschillende merknamen.

• BC3 Victim
Ik zal eens bij PcChips kijken dan.

HlpDsk: bedankt voor het compliment ;)

Verwijderd

<quoteje van ping.be/bios>

You don''t know which one to choose ? Then take this advice: Go to all the companies websites and compare specs, pictures, manuals with your board. It is possible that some of the above models are the SAME board but I can''t garantuee you that a BIOS from another brand will work on your board.
The above BIOS numbers have bad BIOS encoding (it seems more like a date to me) so it''s not that simple to find the manufacturer.
These boards are real cheap so you''ll have to live with less support then a brand like e.g. Abit, Shuttle, Asus,...

</quotje>

Kijk eventueel gewoon op je mobo of er een naam opstaat die je kan vergelijken met 1 van die 6 types. Anders gewoon plaatjes gaan vergelijken.

• BC3 Victim
Bedankt Halon.

Op het MoBo staat dus niks zoals ik al zei.

En zojuist heb ik de sites van de bewuste kandidaten bezocht, maar het model kan ik er niet vinden.

Ik geef het op ;(

Pagina: 1