De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
jij gaat aan jou PC sleutelen... en hij gaat stuk, wie draait er dan voor de gevolgen op? Jij? neuh, niet als Dell dat heeft aangemoedigt, maar Dell zit echt niet op stukke PC''s te wachten.
Sorry, maar zo slecht is Dell dus niet.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En vind je het gek? Voor je het weet gaat de eerste de beste kneus zijn Celeron 700 proberen op 1200 te draaien en dan kan Dell het allemaal gaan vervangen ("Want jullie hebben toch de mogelijkheid geboden", "Hoe kon ik nou weten dat dat link was"). Als je wil tweaken, koop je een kloon of bouw je je eigen pc, met zoveel tweakmogelijkheden en fan ruimte als je zelf wil.
Overklokkers zijn niet de doelgroep van deze fabrikanten en geloof mij: als je niet wil overklokken heb je perfecte pc''s aan die machines.
* Arthur heeft 2,5 tot volle tevredenheid een Gateway GP6-400 gehad en heeft nu naast de dagelijkse pc een al even perfecte Dell laptop.
En oh ja, de "VCore" het in het dagelijks gebruik gewoon Core Voltage (V = spanning).
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Je hebt gewoon het verkeerde merk gekocht. Geen slecht merk, gewoon het verkeerde voor jouw wensen.
Verwijderd
maar voor je manuel moet je even op deze site kijken.
http://support.dell.com/docs/systems/dkub/
er zit ook 1 jumper op je moederbord daarmee kun je het systeem op mattainance (vast niet goed geschreven zo) mode zetten en heb je een paar extra opties in de bios.
Verwijderd
En technical support van dell weet heus wel wat een FSB is. Alleen het enigste juiste antwoord is. Misschien kan ik u door verbinden met de verkoop. Meestal zeg ik gewoon als u mij moet bellen, om te overklocken. Bent u er nog niet aan toe goedenmiddag.. Terwijl ik de telefoon richting toestel breng hoor je meestal nog wat gekerm.
Verwijderd
Volgens eigen zeggen was dit de vraag:Op dinsdag 01 mei 2001 12:17 schreef SAiKo-1782 het volgende:
errmm... Mijn vraag alleen was waarom er geen optie in de bios zit om dit te veranderen!
ik: Ja hallo zou je mij kunnen vertellen hoe ik de Vcore zou kunnen veranderen?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
AOpen AK73 Pro SocketA
AMD Athlon 1,2Ghz
Socket A Cooler t/m 1,5Ghz Copper Tube
Western Digital 400 U-100DMA 7200 rpm 40gb
Ati Radeon VIVO 64mb DDR + TV-out
512mb 133Mhz intern geheugen
Soundblaster Live! 1024 met Creative Labs Four Point Surround FPS1500
NEC DVD-Rom 12x40x
Plextor Plexwriter 16x10x40x
Sony 1,44 3,5"
A-open Big-tower housing
Iiyama 19" Diamatron Vision Master Pro
Maar gewoon oude PC-tje ff oc-en moet kunnen toch? Alles trouwens bij ECL vandaan mooi goedkoop
Tuurlijk, vraag me alleen af of ie wel gaat lachen........Op dinsdag 01 mei 2001 12:37 schreef HlpDsK het volgende:
Valt een HP Pavilion wel te kietelen?
Edit : Celly667
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Verwijderd
* _JGC_ zal nooit een merk kopen, zo ja, dan wordt het een aldi
ach...in een volgend leven lach je er om!
Zonder quotes raakt ook deze opmerking kant noch wal...Op dinsdag 01 mei 2001 21:07 schreef 0siris het volgende:
sommige mensen zouden gewoon een muilkorf moeten krijgen, dan zouden ze niet van die onzin uitkramen.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
- check effe je icq -
Dit is de eerste post van mij op GoT met kabel...!! ik heb nu al 543kilobyte per seconde gehaald!!! Zwaar relaxed hoor!!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Op dinsdag 01 mei 2001 23:24 schreef SAiKo-1782 het volgende:
JAAAA!!!!! MIJN GEBEDEN ZIJN VERHOORD!!!!
Dit is de eerste post van mij op GoT met kabel...!! ik heb nu al 543kilobyte per seconde gehaald!!! Zwaar relaxed hoor!!
eeeh ? kabel met meer dan 7 kb ?
Da''s nieuw voor me ...
Ik haal de 7 kb maar net en dat is op een goeie dag.
TIP : Neem geen Sonera-kabel !
Oh ja .... helpdesk-medewerkers zijn meestal beginnende it-ertjes. Verwacht geen hardware-wizards. Die krijgen namelijk betere jobs met meer geld en verlaagt zich niet tot helpdesker. (voor mijn profesionele carriere was het in ieder geval een dieptepunt)
Ja inderdaad! maar goed, ik heb het hem vergeven mijn dell-etje loopt nu op 350Mhz ipv 300Mhz..... leuk voor een dell dan!Op woensdag 02 mei 2001 09:06 schreef Talon het volgende:
offtopic:
eeeh ? kabel met meer dan 7 kb ?
Da''s nieuw voor me ...
Ik haal de 7 kb maar net en dat is op een goeie dag.
TIP : Neem geen Sonera-kabel !
Oh ja .... helpdesk-medewerkers zijn meestal beginnende it-ertjes. Verwacht geen hardware-wizards. Die krijgen namelijk betere jobs met meer geld en verlaagt zich niet tot helpdesker. (voor mijn profesionele carriere was het in ieder geval een dieptepunt)
Ja Osama vergeet niet dat ik niet hoef te sharen met andere kabelaars bij mij in de buurt...! 712Kb erg lekker hoor..! Hee maar nu ik zo''n leuke snelheid heb weet iemand een SITE waar ik nieuwe en leuke en toch simpel DiVX-moviez kan downloaden?
//offtopic
heb je nog interesse in die Red Alert2 (originele uitvoering in DVD box) Voor Multiplayer heb je 1 cd per PC nodig...
//offtopic
Helemaal mee eens. Ik snap niet dat je niet begrijpt dat de meeste computers kapot gaan als iemand gaat overclocken. Ik weet wel dat jij het voorzichtig zal doen, dat doet iedereen, maar de een is wat voorzichtiger dan de ander...Op dinsdag 01 mei 2001 11:29 schreef ecteinascidin het volgende:
wat denk je zelf...
jij gaat aan jou PC sleutelen... en hij gaat stuk, wie draait er dan voor de gevolgen op? Jij? neuh, niet als Dell dat heeft aangemoedigt, maar Dell zit echt niet op stukke PC''s te wachten.
Sorry, maar zo slecht is Dell dus niet.
Je hebt garantie op je pc, die hou je alleen als je niet "out-of-specs" gaat met je bak, dus netjes je Vcore op de standaard waarden laat en de fsb ook...
Ik geef Dell dus groot gelijk...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Je vergeet effe dat je niet kunt zien of een proc ooit overclocked isOp dinsdag 01 mei 2001 11:57 schreef SAiKo-1782 het volgende:
nee tuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van dell! Da''s BS! Jij koopt het en dan is het jou verantwoordelijkheid! Als je een Mercedes Benz koopt en je laat hem tunen bij Brabus in Brabant dan is het helemaal je eigen verantwoordelijkheid toch? Je kan toch niet naar MB terug gaan en zeggen ja mijn CLK230 is gechiped maar nu doet hij het niet meer.... is complete onzin! En zo is het net bij dell en oc-en
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Er is geen 1 kabelboer in Nederland die 700 KB/sec levert. Dan zul je een leuke Cistron Blue of zo moeten leasen.Op woensdag 02 mei 2001 11:54 schreef osama het volgende:
700 kbps. lekkur.....dat ik in kampen woon
Verwijderd
Some guys have all the luck... of ze lullen uit hun nek... meer dan 700 kb/s over de kabel... geloof je het zelfOp woensdag 02 mei 2001 12:09 schreef SAiKo-1782 het volgende:
Ja Osama vergeet niet dat ik niet hoef te sharen met andere kabelaars bij mij in de buurt...! 712Kb erg lekker hoor..! Hee maar nu ik zo''n leuke snelheid heb weet iemand een SITE waar ik nieuwe en leuke en toch simpel DiVX-moviez kan downloaden?
En divx is hiero niet toegestaan.. tis maar dat je het weet
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
''t Is nogal wat, ik haal soms 1megabyte/sec, jij nu...Op woensdag 02 mei 2001 15:22 schreef Marv het volgende:
[..]
Some guys have all the luck... of ze lullen uit hun nek... meer dan 700 kb/s over de kabel... geloof je het zelf![]()
![]()
Telenet België
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
[..]
Er is geen 1 kabelboer in Nederland die 700 KB/sec levert. Dan zul je een leuke Cistron Blue of zo moeten leasen.
[/quote
700kbps is NIET gelijk aan 700 Kb/s
meer in de trant van 87,5 Kb/s..
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Hmmm, die Nederlanders tochOp woensdag 02 mei 2001 15:38 schreef Stiffener het volgende:
Hmmz.. Die vorige layout ziet er ook niet uit..
Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben..
Maar 87,5 Kb/s lijkt me voor kabel wel lekker hoor..(10Mbit is nog leuker>:))
87,5 Kbyte/sec haal je bij ons al ruim met het goedkoopste adsl-lijntje
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Wel mét de registry tweak en download accelerator! Ja goed misschien zijn er een paar voordelen te noemen in mijn geval.. het kabelkastje voor de helebuurt zit bij wijze van spreken in ONZE meterkast(scheelt 50cm..een muur dus) ik ben 1 van de 20 kabelaars in Kampen plus ik heb laatst weten te ontfutsullen van een lieve meid van essent dat ze betatesters voorkeurs verbindingen geven om ze te vreden te houden voor goeie reacties en ja hoort zegt het voort is het dan! Ik zou @home kunnen begrijpen als ze dat doen!(of dit kan weet ik trouwens niet)
Als je goed leest in de hele topic kan je zien dat ik ook een andere dondervogel kast heb! De Dell is van mijn Pa... (lang leve PC-prive)
verdient goed, hebt vaak domme klantjes, en nooit mensen die hun processor willen overclocken
Verwijderd
oftewel zelf bouwen is 1 goedkoper en 2 een stuk leuker ook al vern**k je een keer wat.
Oh en ik moet zeggen over chello (lees hier ineens wat over kabel internet en volgens mij hoort dat hier echt nie thuis)dat ze het na een hoop ellende hier weer redelijk doen.
Maar goed lekker RA2 Online spelen! goeie game servers? Xs4all?
LOL wat een dodo''s[b]Op dinsdag 01 mei 2001 11:21 schreef
...
Wat een stelletje sukkels bij de TD van Dell zeg je kan beter zeggen Slut ipv dell! Ze naaien je waar je bijstaat! Kom op zeg; "We hebben namelijk liever niet dat klanten aan hun PC gaan sleutelen"|:( Is toch mijn PC of niet dan?
Maar waarschijnlijk hebben ze meteen je service tag genoteerd en kan je nu al schudden naar je garantie...
Verwijderd
Ik ging er van uit dat ie KB/sec bedoelde. Want als ie gaat lopen opscheppen over nog geen 90 KB/sec kom ik niet meer bij van het lachenOp woensdag 02 mei 2001 15:38 schreef Stiffener het volgende:
Hmmz.. Die vorige layout ziet er ook niet uit..
Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben..
Maar 87,5 Kb/s lijkt me voor kabel wel lekker hoor..(10Mbit is nog leuker>:))