[BC3] helpdesk? lagge hoor!

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hd:Goeiemorgen Dell Technical Support, hoe kan ik u helpen?
ik: Ja hallo zou je mij kunnen vertellen hoe ik de Vcore zou kunnen veranderen?
hd: De wat?
ik: de Vcore van de Processor...
hd: Dat ken ik niet meneer...!
ik: En misschien hoe ik in de bios de fsb kan veranderen?
hd: Meneer ik snap niet wat u bedoelt.
ik: De Front Side Bus om je processor te overclocken.
hd: Aha overclocken? Ja daar weet ik niets van
ik: Nou kan je dan het boekje van mijn moederbord opsturen?
hd: wat is uw service tag??
ik: NG8NH
hd: aha ik zie het al een Dell Dimension XPS
ik: Ja die ja!
hd: Sorry meneer daar zijn geen boekjes van, we hebben namelijk liever niet dat klanten aan hun PC gaan sleutelen, maar ik kan u wel door verbinden met de afdeling verkoop, misschien kunt u beter een nieuwe PC aanschaffen.
ik: uh uh uh uh NEEE!! Ik zal zeker geen Dell meer kopen!
hd: Sorry meneer dan ik u ook niet verder helpen!
ik: dat had ik al door ja.....
mzzl!!!!!!!!

Wat een stelletje sukkels bij de TD van Dell zeg je kan beter zeggen Slut ipv dell! Ze naaien je waar je bijstaat! Kom op zeg; "We hebben namelijk liever niet dat klanten aan hun PC gaan sleutelen"|:( Is toch mijn PC of niet dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja lachen. Het is zeker jouw pc. Maar een bedrijf wat support moet leveren doet dat nu eenmaal altijd onder bepaalde voorwaarden. In die voorwaarden staat meestal iets van "bij normaal gebruik" en OC-en hoort daar niet bij. Een helpdesk medewerker "hoort" daar dan ook niets over te weten in hun optiek. Dat hij niet weet wat een fsb is is inderdaad wel dom. Maar wat ik ECHT lachen vind is dat je met zo''n vraag naar een helpdesk belt. |:(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wat denk je zelf...

jij gaat aan jou PC sleutelen... en hij gaat stuk, wie draait er dan voor de gevolgen op? Jij? neuh, niet als Dell dat heeft aangemoedigt, maar Dell zit echt niet op stukke PC''s te wachten.

Sorry, maar zo slecht is Dell dus niet.

• BC3 Victim
Nee daar ligt het ook eigenlijk niet aan! Ik zou ook best wel weten waar ik het zou moeten veranderen... anders had ik niet gebeld alleen die kut bios in mijn PC is van DELL en zit geen optie in om je FSB te veranderen... en ook niet je Vcore. Dus ikke een bios update gedownload wilde ook niet dus ik dacht misschien is er ergens een maintenance mode te vinden door wat jumpers om te zetten. Als er geen optie in je bios is om de fsb en de vcore te veranderen en ook geen jumpers zo te zien op je mammaplaat zitten dan ga ik bellen of ze me dat boekje op kunnen sturen! En het is mijn PC en valt al buiten de garantie periode maar nog wel helpdesk gebruik dat wel maar ik vin het onzin dat iemand van technical support zoiets niet weet. En hoe moet die gast nou weten dan dat ik het meteen over oc-en heb? Als ik alleen naar de FSB vraag...(uhh iedereen hier wel denk ik) :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Pre-fab A-Merk pc''s bieden vrijwel nooit de mogelijkheid om over te klokken. Gateway, Dell, Compaq, geen van allen bieden ze die mogelijkheid tot FSB of multiplier veranderingen, laat staan tot aanpassingen van het core voltage.

En vind je het gek? Voor je het weet gaat de eerste de beste kneus zijn Celeron 700 proberen op 1200 te draaien en dan kan Dell het allemaal gaan vervangen ("Want jullie hebben toch de mogelijkheid geboden", "Hoe kon ik nou weten dat dat link was"). Als je wil tweaken, koop je een kloon of bouw je je eigen pc, met zoveel tweakmogelijkheden en fan ruimte als je zelf wil.

Overklokkers zijn niet de doelgroep van deze fabrikanten en geloof mij: als je niet wil overklokken heb je perfecte pc''s aan die machines.

* Arthur heeft 2,5 tot volle tevredenheid een Gateway GP6-400 gehad en heeft nu naast de dagelijkse pc een al even perfecte Dell laptop.

En oh ja, de "VCore" het in het dagelijks gebruik gewoon Core Voltage (V = spanning).

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Dell richt zich bewust niet op de tweakermarkt. Dat is wel duidelijk. Een keuze waar best wat voor te zeggen is.

Je hebt gewoon het verkeerde merk gekocht. Geen slecht merk, gewoon het verkeerde voor jouw wensen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54

mvds

Totally awesome!

Is alzo niet verstandig om een Dell over te clocken, die dingen gebruiken meestal passieve koeling. En dat gaat niet zo goed samen met het overclocken.

• BC3 Victim
nee tuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van dell! Da''s BS! Jij koopt het en dan is het jou verantwoordelijkheid! Als je een Mercedes Benz koopt en je laat hem tunen bij Brabus in Brabant dan is het helemaal je eigen verantwoordelijkheid toch? Je kan toch niet naar MB terug gaan en zeggen ja mijn CLK230 is gechiped maar nu doet hij het niet meer.... is complete onzin! En zo is het net bij dell en oc-en

Verwijderd

Die dimensions kun je inderdaad niet overklokken.

maar voor je manuel moet je even op deze site kijken.

http://support.dell.com/docs/systems/dkub/

er zit ook 1 jumper op je moederbord daarmee kun je het systeem op mattainance (vast niet goed geschreven zo) mode zetten en heb je een paar extra opties in de bios.

Verwijderd

Sjeesus valt hardwerkende mensen lastig. Ik krijg ook wel is van die telefoontjes. Ja meneer ik wil graag overklokkeren. Of heeft u ook losse Mhzertjes.. Want ik heb gehoord dat.

En technical support van dell weet heus wel wat een FSB is. Alleen het enigste juiste antwoord is. Misschien kan ik u door verbinden met de verkoop. Meestal zeg ik gewoon als u mij moet bellen, om te overklocken. Bent u er nog niet aan toe goedenmiddag.. Terwijl ik de telefoon richting toestel breng hoor je meestal nog wat gekerm.

Verwijderd

Precies, een goede helpdeskmedewerker geeft daar geen antwoord op!

• BC3 Victim
errmm... Mijn vraag alleen was waarom er geen optie in de bios zit om dit te veranderen!

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 12:17 schreef SAiKo-1782 het volgende:
errmm... Mijn vraag alleen was waarom er geen optie in de bios zit om dit te veranderen!
Volgens eigen zeggen was dit de vraag:
ik: Ja hallo zou je mij kunnen vertellen hoe ik de Vcore zou kunnen veranderen?

• BC3 Victim
Ja inderdaad omdat die optie niet in de bios zit..!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dus de helpdesk medewerker had dus gelijk. Koop maar een nieuwe pc.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Valt een HP Pavilion wel te kietelen?

Edit : Celly667

• BC3 Victim
Heb ik ook...!

AOpen AK73 Pro SocketA
AMD Athlon 1,2Ghz
Socket A Cooler t/m 1,5Ghz Copper Tube
Western Digital 400 U-100DMA 7200 rpm 40gb
Ati Radeon VIVO 64mb DDR + TV-out
512mb 133Mhz intern geheugen
Soundblaster Live! 1024 met Creative Labs Four Point Surround FPS1500
NEC DVD-Rom 12x40x
Plextor Plexwriter 16x10x40x
Sony 1,44 3,5"
A-open Big-tower housing
Iiyama 19" Diamatron Vision Master Pro

Maar gewoon oude PC-tje ff oc-en moet kunnen toch? Alles trouwens bij ECL vandaan mooi goedkoop

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 01 mei 2001 12:37 schreef HlpDsK het volgende:
Valt een HP Pavilion wel te kietelen?

Edit : Celly667
Tuurlijk, vraag me alleen af of ie wel gaat lachen........ ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Maar euh.... Welke twiekert koopt dan ook een Dell ? De echte doe het zelf twiekert kan niet zonder flexibele mp en vario fsb clock...;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Packard Hell met z''n complete kutpc''s met intel 810 bordjes kan je volgens mij wel tweaken. Blijkt nml een Gigabyte mobo te zijn. Alleen ff dat stomme k*tbios eruit en een originele gigabyte erin en je bent al een stuk verder...

* _JGC_ zal nooit een merk kopen, zo ja, dan wordt het een aldi

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
sommige mensen zouden gewoon een muilkorf moeten krijgen, dan zouden ze niet van die onzin uitkramen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 01 mei 2001 21:07 schreef 0siris het volgende:
sommige mensen zouden gewoon een muilkorf moeten krijgen, dan zouden ze niet van die onzin uitkramen.
Zonder quotes raakt ook deze opmerking kant noch wal...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BC3 Victim
Ja m''n pa heeft die PII Dell gekocht via PC prive!!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

saiko, heb je al kabel ???

- check effe je icq -

• BC3 Victim
JAAAA!!!!! MIJN GEBEDEN ZIJN VERHOORD!!!!

Dit is de eerste post van mij op GoT met kabel...!! ik heb nu al 543kilobyte per seconde gehaald!!! Zwaar relaxed hoor!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Welke tweaker die wil overclocken koopt er dan ook een kant-en-klaar confectie PC''tje |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 23:24 schreef SAiKo-1782 het volgende:
JAAAA!!!!! MIJN GEBEDEN ZIJN VERHOORD!!!!

Dit is de eerste post van mij op GoT met kabel...!! ik heb nu al 543kilobyte per seconde gehaald!!! Zwaar relaxed hoor!!
:Z

• BC3 Victim
Weet jij hoe helle lang ik heb lopen wachten op kabel? Al f*ck*ng 2 jaar!! Dus ja ik mag toch wel zeggen dat ik ff tamelijk blij ben met mijn 700 kbps die gisteren avond haalde! B-)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

offtopic:
eeeh ? kabel met meer dan 7 kb ?
Da''s nieuw voor me ...
Ik haal de 7 kb maar net en dat is op een goeie dag.
TIP : Neem geen Sonera-kabel !

Oh ja .... helpdesk-medewerkers zijn meestal beginnende it-ertjes. Verwacht geen hardware-wizards. Die krijgen namelijk betere jobs met meer geld en verlaagt zich niet tot helpdesker. (voor mijn profesionele carriere was het in ieder geval een dieptepunt)

• under-world

under-world

ooh-la dots

700 kbps. lekkur.....dat ik in kampen woon

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 09:06 schreef Talon het volgende:
offtopic:
eeeh ? kabel met meer dan 7 kb ?
Da''s nieuw voor me ...
Ik haal de 7 kb maar net en dat is op een goeie dag.
TIP : Neem geen Sonera-kabel !

Oh ja .... helpdesk-medewerkers zijn meestal beginnende it-ertjes. Verwacht geen hardware-wizards. Die krijgen namelijk betere jobs met meer geld en verlaagt zich niet tot helpdesker. (voor mijn profesionele carriere was het in ieder geval een dieptepunt)
Ja inderdaad! maar goed, ik heb het hem vergeven mijn dell-etje loopt nu op 350Mhz ipv 300Mhz..... leuk voor een dell dan!

Ja Osama vergeet niet dat ik niet hoef te sharen met andere kabelaars bij mij in de buurt...! 712Kb erg lekker hoor..! Hee maar nu ik zo''n leuke snelheid heb weet iemand een SITE waar ik nieuwe en leuke en toch simpel DiVX-moviez kan downloaden?

• under-world

under-world

ooh-la dots

gebruik de search......

//offtopic
heb je nog interesse in die Red Alert2 (originele uitvoering in DVD box) Voor Multiplayer heb je 1 cd per PC nodig...
//offtopic

• BC3 Victim
Nee heb hem al gekocht op www.cd-express.nl voor slechts 37,50 ex verzend van 12,50 50 piekies is tamelijk goedkoop!!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 11:29 schreef ecteinascidin het volgende:
wat denk je zelf...

jij gaat aan jou PC sleutelen... en hij gaat stuk, wie draait er dan voor de gevolgen op? Jij? neuh, niet als Dell dat heeft aangemoedigt, maar Dell zit echt niet op stukke PC''s te wachten.

Sorry, maar zo slecht is Dell dus niet.
Helemaal mee eens. Ik snap niet dat je niet begrijpt dat de meeste computers kapot gaan als iemand gaat overclocken. Ik weet wel dat jij het voorzichtig zal doen, dat doet iedereen, maar de een is wat voorzichtiger dan de ander...

Je hebt garantie op je pc, die hou je alleen als je niet "out-of-specs" gaat met je bak, dus netjes je Vcore op de standaard waarden laat en de fsb ook...

Ik geef Dell dus groot gelijk...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 11:57 schreef SAiKo-1782 het volgende:
nee tuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van dell! Da''s BS! Jij koopt het en dan is het jou verantwoordelijkheid! Als je een Mercedes Benz koopt en je laat hem tunen bij Brabus in Brabant dan is het helemaal je eigen verantwoordelijkheid toch? Je kan toch niet naar MB terug gaan en zeggen ja mijn CLK230 is gechiped maar nu doet hij het niet meer.... is complete onzin! En zo is het net bij dell en oc-en
Je vergeet effe dat je niet kunt zien of een proc ooit overclocked is |:(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 11:54 schreef osama het volgende:
700 kbps. lekkur.....dat ik in kampen woon
Er is geen 1 kabelboer in Nederland die 700 KB/sec levert. Dan zul je een leuke Cistron Blue of zo moeten leasen.

Verwijderd

Wie koopt er dan een DELL? Als je de bak openmaakt is de garantie eraf :), koop daarom als je wil overklokke niet van de kant-en-klare pc''s, maar bouw zelf een..heb je geen gezeik...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op woensdag 02 mei 2001 12:09 schreef SAiKo-1782 het volgende:
Ja Osama vergeet niet dat ik niet hoef te sharen met andere kabelaars bij mij in de buurt...! 712Kb erg lekker hoor..! Hee maar nu ik zo''n leuke snelheid heb weet iemand een SITE waar ik nieuwe en leuke en toch simpel DiVX-moviez kan downloaden?
Some guys have all the luck... of ze lullen uit hun nek... meer dan 700 kb/s over de kabel... geloof je het zelf :+ :+ :+

En divx is hiero niet toegestaan.. tis maar dat je het weet :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• under-world

under-world

ooh-la dots

Hij is betatester in Kampen.... hij had het ook al 0ver 540Kb ofzo.....maybe ????? :?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59
Op woensdag 02 mei 2001 15:22 schreef Marv het volgende:
[..]
Some guys have all the luck... of ze lullen uit hun nek... meer dan 700 kb/s over de kabel... geloof je het zelf :+ :+ :+
''t Is nogal wat, ik haal soms 1megabyte/sec, jij nu... :)

Telenet België :P

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Loft
  • Laatst online: 25-08 18:17
Op woensdag 02 mei 2001 11:54 schreef osama [quote]Op woensdag 02 mei 2001 15:11 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Er is geen 1 kabelboer in Nederland die 700 KB/sec levert. Dan zul je een leuke Cistron Blue of zo moeten leasen.
[/quote

700kbps is NIET gelijk aan 700 Kb/s
meer in de trant van 87,5 Kb/s.. :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Loft
  • Laatst online: 25-08 18:17
Hmmz.. Die vorige layout ziet er ook niet uit.. :(
Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben..

Maar 87,5 Kb/s lijkt me voor kabel wel lekker hoor.. :) (10Mbit is nog leuker>:))

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• under-world

under-world

ooh-la dots

JA en hij is betatester wat ik kan bevestigen....ik w8 en betaal nog :(

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59
Op woensdag 02 mei 2001 15:38 schreef Stiffener het volgende:

Maar 87,5 Kb/s lijkt me voor kabel wel lekker hoor.. :) (10Mbit is nog leuker>:))
Hmmm, die Nederlanders toch :P
87,5 Kbyte/sec haal je bij ons al ruim met het goedkoopste adsl-lijntje :P

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Hier kun je misschien wat vinden ;)

http://roberthancock.netfirms.com/dell/

• BC3 Victim
Wacht eens we hebben het weldeglijk over 712 KILO BYTE PER SECONDE!!!

Wel mét de registry tweak en download accelerator! Ja goed misschien zijn er een paar voordelen te noemen in mijn geval.. het kabelkastje voor de helebuurt zit bij wijze van spreken in ONZE meterkast(scheelt 50cm..een muur dus) ik ben 1 van de 20 kabelaars in Kampen plus ik heb laatst weten te ontfutsullen van een lieve meid van essent dat ze betatesters voorkeurs verbindingen geven om ze te vreden te houden voor goeie reacties en ja hoort zegt het voort is het dan! Ik zou @home kunnen begrijpen als ze dat doen!(of dit kan weet ik trouwens niet)

• BC3 Victim
Uh Binne?

Als je goed leest in de hele topic kan je zien dat ik ook een andere dondervogel kast heb! De Dell is van mijn Pa... (lang leve PC-prive)

• BC3 Victim
och. helpdeskmedewerker is best leuk. ben er ook een (bij Internet van Chello >:) )

verdient goed, hebt vaak domme klantjes, en nooit mensen die hun processor willen overclocken :)

Verwijderd

Euhm, hallo ? Spreek ik met de helpdesk van Chello ? Goeienavond, zou u misschien zo vriendelijk willen zijn de multiplier-settings en de locatie van de vcore-jumpers even te mailen ? Het gaat om een Com21 van 2 jaar oud....:):):):)

• BC3 Victim
EUHM dell pc?? asjeblieft he zelfs ik een beginnende bouwer kan een pc in elkaar drukken (oke soms wel ff hulp nodig) dus waarom zo''n veel te dure pc kopen die je ten eerste niet ff lekker kan OCén en ten 2é niet eens precies weet wat je in de kast hebt hangen.

oftewel zelf bouwen is 1 goedkoper en 2 een stuk leuker ook al vern**k je een keer wat.

Oh en ik moet zeggen over chello (lees hier ineens wat over kabel internet en volgens mij hoort dat hier echt nie thuis)dat ze het na een hoop ellende hier weer redelijk doen.

• BC3 Victim
Zeg loop toch allemaal niet zo te zeiken over die Dell PC van mij dat het een kut-pctje is en niet te oc-en weet ik want zoals ik al zo vaak gezegd heb is hij van mijn pa en ik heb een AMD TB sys!

Maar goed lekker RA2 Online spelen! goeie game servers? Xs4all?

• BC3 Victim
[b]Op dinsdag 01 mei 2001 11:21 schreef

...

Wat een stelletje sukkels bij de TD van Dell zeg je kan beter zeggen Slut ipv dell! Ze naaien je waar je bijstaat! Kom op zeg; "We hebben namelijk liever niet dat klanten aan hun PC gaan sleutelen"|:( Is toch mijn PC of niet dan?
LOL wat een dodo''s

Maar waarschijnlijk hebben ze meteen je service tag genoteerd en kan je nu al schudden naar je garantie...

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 15:38 schreef Stiffener het volgende:

Ik ging er van uit dat ie KB/sec bedoelde. Want als ie gaat lopen opscheppen over nog geen 90 KB/sec kom ik niet meer bij van het lachen :D

• BC3 Victim
Uhh.... opscheppen met 90 kilobyte? Ja als je een isdn-etje hebt dan is het wel ok! maar kabel, dan mag je pas opscheppen als je boven de 650 uit komt!

Pagina: 1