[BC3] Duron 800

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen een duron 800 + Abit kt7e.
Maar moet zegge dat ik niet zo heel veel verschil merk met me ouwe celeron 400

iemand een idee waar dit aan ligt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Meerdere gegevens svp (videokaart,etc,etc)
alleen bij tekstverwerken of bij (3d)games?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Als je 3d spellen niet snel genoeg vindt installeer dan de Via Drivers.

• BC3 Victim
nou hier de info :
Creative Gforece2MX 32mb
128mb ram
1 30gb maxtor
1 20 gb maxtor

en ik vind het verschil met het booten en starten van windows niet zo groot 3d games nog niet geprobeert.
maar voordat sygate services bv geladen is als windows is geboot duurt 1 minuut dat was met celeron ook zoiets

en de via drivers zijn geinstalleerd die via service pack

Verwijderd

Tja, het verschil zou wel merkbaar moeten zijn, maar als jij dezelfde installatie hebt gehouden en alle hardware opnieuw hebt laten detecteren, kan het dus zijn dat het gewoon bijna niet te merken is. Ennee, netwerkkaart vertraagd enorm als je bijv. dhcp aan hebt staan en geen server aan de andere kant. en dat verschilt dus niet met de snelheid van je systeem! Tja en dan hebben we nog de via 4-1 drivers, maar die heb je vast en zeker!~

suc6

Verwijderd

Kan overal aan liggen. Langzame harddisks (zal wel niet met zo''n grootte), misschien zijn ze te vol, misschien teveel programma''s die op de achtergrond van Windows moeten starten....

Mijn tip: formatteer je HDD''s, schone installatie van Windows, óf probeer eens te defragmenteren...
Hopelijk lukt ''t :D.

• BC3 Victim
Nieuwe installatie had ik al , via 4 1 drivers ?
zitten die niet in dat via service pack ?
zo nee dan zal ik zo eens even proberen. Zullen vast wel op de cd staan.

• BC3 Victim
Booten heeft toch ook vooral veel met het geheugen te maken. Ik ben zojuist van een 650 duron naar een 1ghz tbird gegaan. Qua opstarten geen verschil, maar qua applicaties zeer zeker wel

• BC3 Victim
Omdat je dezelfde HDD''s gebruikt zal je daarmee dezelfde (bijna) leessnelheden krijgen, alleen de cache buffers van de HDD''s worden sneller uitgelezen, daarna moet de processor en controller wachten op data die nog uit het medium gelezen moet worden, daarom merk je nog niet veel verschil, je gaat het pas merken als hij diepgaande berekeningen gaat uitvoeren. bijvoorbeeld 3D. (software render) Omdat je dezelfde 3D VGA kaart gebruikt merk je niet veel als je alleen HW render gebruikt. Bij de meeste spellen is er een combinatie van beide, daarin merk je veel verschil. Ook kan je veel verschil merken in CAD/CAM programma''s bij openen van grote tekeningen. Daar moet de processor VEEL rekenen.

Succes en laat ff weten hoe het afgaat in de 3D games & Progs.

P.S. als je een progje nodig hebt die een snelle berekening gaat uitvoeren, en die vergelijkt met andere ''vergelijkbare'' processoren vraag het ff op lelieveld@rhe.nl

MZZL

Pagina: 1