[BC3] DDR, zinloos??

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Wat ik hoor over DDR de laatste tijd is niet erg positief, het zou nauwelijks sneller zijn dan SDram. Is het nu wel nuttig om SDram te nemen??

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Waarom schakelde men over van fastpage naar edoram? Er was een klein snelheidsverschil, en de prijzen waren na de introductieperiode toch gelijk. Momenteel denk ik dat het nog niet echt de moeite is. Maar dat gaat zeker veranderen.

Verwijderd

Het is 10% tot 20% sneller, het is bij een P3 zinloos, bij een Thunderbird, Duron en P4 zul je het zeker merken.

Verwijderd

Het ligt eraan met welk soort sdram je werkt. Ik heb zelf Cosair pc150 cas2 die het makkelijk haalt tot 160 cas2 of zelf 170 cas3. Deze is namelijk zelf sneller dan ddr. Uit benchmarks blijkt mijn systeem in sommige gevallen sneller dan ddr en in andere net niet. Het ligt eraan waarvoor je het gaat gebruiken. ddr geheugen is nu wel ongeveer evenduur als normaal sdram. Dus moet je nu kiezen, pak maar ddr.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
ff kijken op www.tomshardware.com Die heeft net een review gedaan van DDR-borden

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Het valt idd te merken bij amd processors EN als je hele zware taken tegelijk wilt uitvoeren dan merk je pas dat het vele malen sneller is!!!!

Another white boy in this movie? Damn!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Als je al een berg SDRAM hebt kan ik je afraden nu te switchen. Moet je alles nieuw kopen kun je het wellicht doen. De performance winst is echt behoorlijk klein (gemiddeld 1~5% met enkele toepassingen 10%) en niet weer te geven als, zoals blade181 zo enthousiast vermeld, "vele malen sneller".
Er zal vast wel een AMD cpu komen die in samenwerking met de juiste chipset echt goed gebruik weet te maken van DDR DRAM, maar tot dusver is het een lachertje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1