De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je verhaal is keurig geschreven en de vraag is ook duidelijk. Toch is deze vraag in kortere formuleringen vrij vaak langsgeweest.
[topic=161613]
Hierin staat de hele reutemeteut voor overklokkers, incl de potloodtruc....
I'm partial to your abracadabra
Enne als ik het goed gezien heb staan die L1 bruggen links bovenin alleen waar zet ik die potloodstreepjes? (zal wel een beetje blind wezen door de drank van vandaag tsja het is maar 1 *koniginnedag per jaar en de pjoeterkast blijft toch lekker dicht vandaag)
Thank alvast
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Deze is iets duidelijker vind ik
Alle proemn in n drek

Bij de duron zijn de bruggetjes (zie foto) onderbroken je moet ze met potloodstreejes met elkaar verbinden (2b potlood ofzo)
Kun je het beste met eenvergrootglas doen
Bullshit, mijn duron loopt al een half jaar op potloodstreepjes.Op maandag 30 april 2001 20:33 schreef WiD het volgende:
Je kan misschien beter met de fsb overklokken. Potloodstreepjes verdwijnen na een tijdje, en als je iets definitievers probeert, en je molt je cpu, dan kan je de garantie wel vergeten in de meeste winkels. En het levert je meer snelheidswinst op
ik heb het nog nooit hoeven vervangen, gewoon nog nooit geshit mee gehad
Punt blijft dat het je meer snelheidswinst oplevert en het risico dat je garantie wordt afgewezen kleiner is. Der zijn trouwens mensen die wel problemen hebben met hun potloodstreepjes. Jij blijkbaar (nog) niet.Op maandag 30 april 2001 20:40 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Bullshit, mijn duron loopt al een half jaar op potloodstreepjes.
ik heb het nog nooit hoeven vervangen, gewoon nog nooit geshit mee gehad
Da''s waar, maar ''t is wel ambetant. Daarom ook dat sommige mensen met bison electro kits beginnen te werken. Plus dat je core het begeeft, voor je het door hebt als je weer je cooler moet losmaken en terugplaatsen.Op maandag 30 april 2001 20:42 schreef HitmanWVU het volgende:
En al gaan de potloodstreepies weg.....dan is het een kleine moeite om die weer ff in te kleuren...
Ga er namelijk van uit dat ik de agp en pci bus wel bij kan stellen op de MSI K7T Turbo (kon namelijk op m''n oude celly mobo niet en heb er dus een ander voor moeten kopen want m''n pci kaartjes e.d vonden dat nie echt fijn)
En je kan het toch ook gewoon allebei gebruiken? (potloodstreepjes en fsb bus verhogen)
Tuurlijk kan dat. Maar met een multiplyer van 7 zit je ,denk ik, ideaal. 133*7 = 933,Op maandag 30 april 2001 20:52 schreef Reind het volgende:
En je kan het toch ook gewoon allebei gebruiken? (potloodstreepjes en fsb bus verhogen)
150*7 = 1050. Meer zit er met een duron toch niet in vrees ik.
Verwijderd
1: Plakband met stukje metaal aan de onderkant.
2: Plakband over potlood heen
3: Zilver pen:?
Ik heb inmiddels 2 systemen gebouwd:Op maandag 30 april 2001 20:42 schreef WiD het volgende:
[..]
Punt blijft dat het je meer snelheidswinst oplevert en het risico dat je garantie wordt afgewezen kleiner is. Der zijn trouwens mensen die wel problemen hebben met hun potloodstreepjes. Jij blijkbaar (nog) niet.
Abit KT7A + Duron 800 @ 7x134
MSI K7TPro2A + Duron 700 @ 9x107
Bij beide gevallen had de FSB geen zin om hoger te gaan (bij de abit kon die adicht dvd er niet tegen
Dank u om mijn punt aan te tonen. Hij heeft een duron 700 op een K7T Turbo plankje. Ideaal om op een fsb tussen 133 en 150 te draaien.Op maandag 30 april 2001 21:01 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 2 systemen gebouwd:
Abit KT7A + Duron 800 @ 7x134
MSI K7TPro2A + Duron 700 @ 9x107
Bij beide gevallen had de FSB geen zin om hoger te gaan (bij de abit kon die adicht dvd er niet tegen). Dan zit je met 133MHz FSB op 1066, wat te hoog is voor die duron. Met 107MHz FSB zit je met dus duron op 749, ook niet echt snel... vandaar FSB + multiplier. Enne: al 3 maandjes oud en nog niet herkleurd...
Die K7TPro2A is trouwens een 100Mhz bord. Die is niet gemaakt om op 133Mhz fsb te draaien (de goeie ouwe BX ook niet, maar soit)
Toch dankzij jullie m''n celly op 600 lopen en daar ben ik best wel een beetje trots op dat ik dat in ieder geval voor elkaar heb gekregen. Het ellendige van overclocken is alleen dat het zo verslavend is en dat je steeds meer wil (vandaar aanschaf van de Duron)
Thnx you all
Verwijderd
Speciaal hittebestendig plakband neem ik aan.Op maandag 30 april 2001 21:04 schreef Ro2 het volgende:
Kan dat eigenlijk?
Plakband over de potlood?
Of gaat dat smelten?
daarom heb ik dus 2x duron 700 gekocht puur voor de hobbyOp maandag 30 april 2001 20:28 schreef Bierkameel het volgende:
[afbeelding]
Deze is iets duidelijker vind ik
maar het gaat dus alleen om die 3 streepjes ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
3 streepjes :?:?Op maandag 30 april 2001 23:10 schreef funkflex het volgende:
[..]
daarom heb ik dus 2x duron 700 gekocht puur voor de hobbyvoordat ik me duron 800 probeer
maar het gaat dus alleen om die 3 streepjes ?
ik tel dr toch echt 4
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind potlood toch makkelijker. (en goedkoperOp maandag 30 april 2001 23:36 schreef algabra het volgende:
Er zijn 4 streepjes om te verbinden, ik heb problemen met een potlood, dan heb ik maar Bison Electro gaan kopen en het werkt perfect.
Ohja je zou eventueel ook nog de L7 bruggen kunnen inkleuren, geeft net dat beetje extra bij de boot (1.85vcore ipv de standaard vcore) bij een oc''de duron op een MSI plankje , de MSI planken stellen namelijk eerst de multiplier en dan pas de ingestelde vcore.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms