[BC3] Core hoekje eruit !!!

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Hoi,

Voor het harde lawaai van mn koeler heb ik een andere willen plaatsen. Haal ik de koeler eraf en is er precies van de top een hoekje eruit en zie wat zwarts (op de core).

Ik dus balen maar ik heb de andere koeler aangesloten en heb NOG beeld >:).

Hopen dat ie het blijft doen. Wie heeft er ervaringen mee dat ie toch na een dag of wat het ineens niet meer doen ???

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
AI hij wordt nu ook nog een 58a 59 graden, is dat schadelijk :?

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 16:06 schreef FerryHeibrink het volgende:
AI hij wordt nu ook nog een 58a 59 graden, is dat schadelijk :?
nee is niet schadelijk, maar sorry dat ik het zeg, maar dit betekent gewoon dat je LOMP bezig bent geweest.

Verwijderd

Dat ie warmer wordt heeft nix met de core beschadeging te maken, maar dat ligt aan de koeler. Je geeft zelf aan dat je d''r een stillere opgezet hebt, en die is dus wat zwakker.
Waarom post je eigenlijk? alles werkt toch, en mocht je cpu het begeven door ''t hoekje, moet je een andere aanschaffen. >:)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Spooksel

Spooksel!

das best wel warm voor en proc die niet ge-oc''ed is... (als je sig klopt dan :))

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hij is niet overclocked.

By the way ik ben niet LOMP bezig geweest, ik weet hoe je een koeler moet plaatsen, ik werk zelf in een computerzaak! Er heeft ooit een superorb kutkoeler ala coreCRUNCHER opgezeten :(.

Nooit weer een ThermalTake Orb.

O ja, hij is te koop voor 40 piek mag je hem hebben ZGAN:)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 30 april 2001 16:31 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hij is niet overclocked.

By the way ik ben niet LOMP bezig geweest, ik weet hoe je een koeler moet plaatsen, ik werk zelf in een computerzaak! Er heeft ooit een superorb kutkoeler ala coreCRUNCHER opgezeten :(.

haal je maar een nieuwe duron 700 die kosten nog geen 140- piek meer dus wtf :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Als deze stuk is haal ik geen 700 meer hoor :)

Dan wordt het een TB 900 of 1000 ofsow.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Zo heb nu een grote 12 cm fan boven m''n cpu gehangen als inlet buiten de kast, hier ga ik dus strax een mooie casemod van maken en de van in de kap verwerken. Misschien komen er nog wel foto''s >:)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Uit mijn core is ook een hoekje! Ook veroorzaakt door een superorb. Gebruik nu een Alpha koeler en loopt nog steeds als een trein op 1333 (1400 kan ook).

Wordt 48 graden stressed!

Het kan dat ie nog 4 jaar blijft lopen maar hij kan ook over 2 weken dood gaan, gewoon hopen! Een cpu gaat tegenwoordig toch geen 4 jaar meer mee!

A.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op maandag 30 april 2001 16:31 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hij is niet overclocked.

Als je zelf in een computerzaak werk zou je beter moeten weten... Ik werk ook in een computerzaak en heb al verschillende keren een superorb erop/af gehaald, maar nog NOOIT geen probs met core gehad. Als je het mij vraag geven die Orbs helemaal geen problemen. de mensen die een orb eaf haald of eropzet en daarmee de proc beschadigen wel!

Verwijderd

Stanley heeft vakantie-werk gehad bij een Computerzaak >:) !

Verwijderd

Bij is de core langs de hele zijkant afgebrokkeld! Werkt nog steeds! Was zo dom, om tegen beter weten in, cooler met het bekende prutplakkertje te monteren. Verdomme wat moet je dan een kracht zetten om de bevestigingsclips vast te zetten! Ik heb dus geleerd gewoon mijn eigen zin te doen en zoals gebruikelijk het prutplakkertje met peut te verwijderen en gewoon koelpasta te gebruiken. Je klikt de bevestigingsclips dan gemakkelijk vast.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 22:31 schreef InterCC het volgende:

[..]

Als je zelf in een computerzaak werk zou je beter moeten weten... Ik werk ook in een computerzaak en heb al verschillende keren een superorb erop/af gehaald, maar nog NOOIT geen probs met core gehad. Als je het mij vraag geven die Orbs helemaal geen problemen. de mensen die een orb eaf haald of eropzet en daarmee de proc beschadigen wel!
Je zegt dus dat het maar aan mij ligt maar dat argument slaat nergens op, ik weet echt wel hoe ik een koeler moet bevestigen e.d. maar de clip die je het eerst haakt is zo stug dat het erg moeilijk plaaatsen is maar ik ben erg voorzichtig, natuurlijk niet té maar die orbs zijn gewoon rotdingen, als je ze 1 keer plaatst niet maar na 4 keer is je core echt wel stuk !

Verwijderd

Het zijn gewoon klote dingen die Thermaltake
clips je moet gewoon teveel kracht zetten om hem erop te krijgen en eraf nog veel erger,koste me mijn Asus A7V met een beetje onhandigheid misschien wel.
Gebruik nu weer gewoon me ouwe Spire MA325-15 ,veel makkelijker erop te zetten en koelt ook beter dan die Thermaltake Chrome Orb.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een taisol op mijn 1333Mhz@1533Mhz komt max 49 C° Volgens mijn bios. ik had er eerst een titan opgezet deze kwam 55C°. Je hoord althans niet van taisol is dat bekend ziet er wel goed uit!! :p

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/i.php/core1.jpg
Best wel baut eigenlijk :(
Is gebeurd bij het maken van deze review

edit:

* Woef is nog niet waker en doet alles dus nog maar half :'(

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:27
Een Orb... tja, dat is vragen om moeilijkheden.

hoe die koelers bevestigd moeten worden, dat idee zuigt gewoon. DRAAIEN |:( Als je nadenkt, weet je dat er door de wrijving die daarbij ontstaat er gemakkelijk iets van de core kan afbreken..

Zelf gebruik ik een GlobalWin FOP32 en die kan ik van harte aanbevelen!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 10:27 schreef Ruben_Pruim het volgende:
[afbeelding]

edit:
/me is nog niet waker en doet alles dus nog maar half :'(
Zo ziet die er van mij ook inmiddels uit en werkt nog... en idd een Thermal. Sup. Orb .. :)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op dinsdag 01 mei 2001 10:27 schreef Ruben_Pruim het volgende:
[afbeelding]

edit:

* Vrieskist is nog niet waker en doet alles dus nog maar half :'(
jesus wat heb je met dat ding allemaal gedaan man.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ach ja ik heb in de loop der tijd aardig wat coolers er op gehad ! Voor reviews van mijn eigen site :( ! Maar ja het moest wel :P !

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 22:24 schreef acidfever het volgende:
Uit mijn core is ook een hoekje! Ook veroorzaakt door een superorb. Gebruik nu een Alpha koeler en loopt nog steeds als een trein op 1333 (1400 kan ook).
:? Alweer.

BTW ik zit nog steeds te wachten in
" [topic=145541] "
op foto''s van de vorige.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb ongeveer 10 x mijn alpha cooler en coolermaster eraf en erop gezet omdat ie niet goed koelde (de alpha)

ik heb zelfs over de proc zitten krassen met een schaar met wa terpetine en alcohol overgegaan
nog nix kapot on the in and outside :)
hoe mzzl heb ik
naja mzzl, mijn alpha cooler werkt nog niet :(

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36

RvV

Ik heb zo''n FOP32 of 38 (weet niet), die is er iets van 8x op en af geweest. Nooit problemen mee gehad. Alleen met waterkoeling en die gekke clips heb ik wel een rot gevoel. Ik weet namelijk niet op het te strak of te los zit. Als een gewone clip vast zit is het goed.

Y'24

Verwijderd

heb zelf een miniorb voor mijn bordje is er inmiddels al 10 x afgehaald en er opgezet

ook geen prob .ik heb de core verk..t
doormiddel van de standaard cooler die er bij zat .er is iets van een hoek af ,maar hij werkt nog als een trein
conclusie dit kan bij elke koeler gebeuren
of je nou een fop hebt of een worb .maakt geen fuck uit :)

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 19:34

McLambo

MTB Junky

Ik hoor zo vaak van problemen met een Orb.

Heb zelf ook net zo''n ding en moet zeggen dat je wel F*CKING hard moet pushen om de clip erop tekrijgen. Is het geen idee om het gaatje van die clip iets groter te vijlen zodat hij niet de core crusht. dan maar iets minder vast(en meer pasta). Als m''n proc het maar overleeft!
Pagina: 1