Toon posts:

[BC3] Via ATA100 drivers ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier met oa Duron 750, Soltek SL75KAV, IBM HD ATA100 30GB bla bla,....

Zo is het systeem in elkaar gegooid:
1) Windows ME
2) Via 4in1 4.29
3) Via USB filter driver
dan de rest van de kaarten en software

Maar mogelijks ben ik iets vergeten. Heb ooit eens ergens gelezen dat er nog apart ATA100 drivers geinstalleerd moeten worden. Alleen de handleiding van het moederbord zegt er nix over en ook op de Via website zwijgt men erover in alle talen.

Wil er iemand enige duidelijkheid scheppen in het al dan niet installeren van deze mysterieuse drivers en het eventuele voordeel dat je ermee haalt

Verwijderd

DMA aan zetten:?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Wanneer Via 4in1 goed geinstalleerd is , heb je nu via IDE drivers draaien. Je kunt wel een nieuwere apart installen. Daar zit dan ook de (waarschijnlijk) snellere miniport-driver bij. Je kunt instellingen checken met "dmatool" of "idetool"(zit bij versie 3.011).
Hier kun je ze vinden (versie 3.11):
http://www.viahardware.com/download/index.shtm

Verwijderd

Topicstarter
DMA''s (HD, CDROM & CDRW) staan aan.
Maar dat is het juist, dat zou niet meer moeten (KUNNEN) aangevinkt worden onder apparaatbeheer.
Ook zou er in datzelfde apparaatbeheer ipv GENERIC IDE DISK het merk & type harde schijf getoond worden.
Wat ik me er ook nog van herinner is dat de IDE apparaten als een soort SCSI zouden aangeduid worden.
Moet er wel aan toevoegen dat dit systeempje na wat knoeien 100% probleemloos werkt.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik zou even apart de busmaster driver installeren. Dat moest bij mij ook. Gewoon de 4-in-1 vergat die volgens mij. Toen heb ik hem apart geinstalleerd en toen werkte alles wel naar behoren.

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Ik kan DMA niet bij HD aanvinken alleen bij CDRom en CDW . De box voor DMA staat niet bij HD . En bij DMATool staat alles blank. Wat is aan de hand met mijn PC kun iemand het vertellen , aub ???? Alvast bedankt .
Ik gebruik WinME
Pagina: 1